Witam
Może nie jest to odpowiednie miejsce do opisywania takich problemów, ale na innych forach (LPG, Elektroda) oraz u gazowników nie szukam już pomocy bo to bez sensu. Na OPC jak dotąd zawsze koledzy mi pomagali w każdej sprawie :wink:
Otóż mam instalkę sekwencyjną ELPIGAZu + Reduktor: ANA04 +komputer Stella Nord + wtryskiwacze standardowe Elpigazu zielone 3 OHM. 174 000 z czego 30 000 na gazie.
Od jakiegoś czasu mam z nią problemy, wcześniej było OK:
- wolne obroty falują od 400 ~ 1200 na luzie, ale tylko przy gwałtowniejszym wysprzęgleniu, albo przyduszeniu auta, czasami potrafi przygasnąć normalnie bujają się od 780 do 830 (chyba normalnie)
- gdy np. cofam a później szybko wrzucę 1 i ruszam auto się zmula i gaśnie, silnik nie wkręca się na obroty tylko dusi.
- nie ma mocy tak od 1100 - 1400 obrotów (odczuwalne przy przyspieszaniu z 2 biegu)
- podczas jazdy, na luzie jak dodam gazu to zamiast się wkręcać normalnie na obroty na chwilę spadają obroty z 800 na 700 a później dopiero idą w górę
Co zrobiłem: wymiana wtryskiwaczy, (miałem założone czerwone Valteki i to samo 0 poprawy), wymiana filtrów ciekły i lotny, spuściłem syf z reduktora (nie było za dużo) podłączałem do kompa od gazu i benzyny - nie ma błędów.
Nie wiem co dalej, gazowniki rozkładają ręce - "mogą wymienić pół instalacji za 1000 zł i będzie chodzić" :twisted:
link do dyskusji z LPG forum
wojtass86, daj do czyszczenia i adaptacji przepustnice powinno pomoc. U mnie jest podobnie obroty ok 750 i lekko falują też bede jechal na czyszczenie tylko zbyt nie mam czasu bo moja skodinka ciagle jezdzi.
na benzynie jest 100% ok równo się wkręca itp. obroty na kompie pokazują się tak od 790~830 ale wskazówka stoi sztywno w miejscu.
gdzieś słyszałem że jak na benzynie coś "boli" to na gazie będzie 10 razy gorzej
ale w kompie nie ma za dużo opcji do modów.
mogę jedynie ingerować w ręczną zmianę mieszanki przy małym, średnim i dużym obciążeniu podnosić wartości w %, zwiększyłem już czułość ekstra wtrysków oraz wzbogacanie przy przyspieszaniu ale bez rezultatów (do mapy nie mam dostępu ale wogule się nie znam na tym)
ale wcześniej ten samochód chodził idealenie na gazie nie było mowy o falowaniu obrotów czy przygasaniu, problem pojawił się ze 4 miesiące temu i stopniowo narastał,
[ Dodano: Sob 15 Maj, 10 21:44 ]
pojadę jeszcze do innego gaziarza na regulację listwy, ale jak założył mi nowe Valteki i było dokładnie to samo to chyba listwę powinienem wykluczyć... :?:
wojtass86, Zrób kopię ustawień takich jakie masz teraz. I od nowa zaprogramuj kompa gazu. Masz interfejs do podłączenia się do instalki? Jeżeli tak, to zrób to co Ci mówię.
[ Dodano: Nie 16 Maj, 10 08:46 ]
Jakiej wersji oprogramowania używasz do instalki??
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Zrób tak jak pisze alfee, na pewno musisz teraz zebrać na nowo mapę gazu po wymianie listwy , miałem podobny problem kupiłem na allegro interfejs do instalki i sam sobie ją ustawiłem. Odradzam Valteki ponieważ same potrafią się rozkalibrować po pewnym czasie, lepiej wydać parę groszy więcej na coś lepszego.
Zrobiłem dziś autokalibrację, efekt jest taki że płynniej przechodzi z benzyny na LPG i minimalnie poprawiła się moc przy ruszaniu z wolnych obrotów z np. 2 biegu.
Ale ciągle jest problem falowania obrotów. Nie zawsze, ale np. podczas przyduszenia, czy próby ruszenia z samego sprzęgła obroty potrafią się przydusić a później się chuśtają do 400 do 1200 kilka razy aż się unormuje albo zgaśnie :-/ .
Teraz biorę się za silniczek krokowy, który w sumie odpowiada za wolne obroty. :idea:
Autokalibracja to początek zabawy. W mojej KME G3 po autokalibracji musiałem ręcznie doświadczalnie poustawiać "krzywą" wtrysku gazu. Napisz dokładnie jaki masz sterownik gazu.
Komentarz