Panowie ktos jeszcze poza mna wyraza chec przybycia ?
[O1] Dziwne wskazania czujnika temperatury (1.6 AKL)
Zwiń
X
-
[O1] Dziwne wskazania czujnika temperatury (1.6 AKL)
Temat z czujnikiem wałkowany, ale proszę o wypowiedź (może to normalne a ja jestem przewrażliwiony)
Zachowanie na czujniku oryginalnym z 1999roku niebieski numer części 078 919 501B
Wskazania na VAG-COM odbiegają od wskazań na desce rozdzielczej. Mianowicie po uruchomieniu z rana wskazania są następujące (pomiary temp w bloku pomiarowym 001)
50 na VAG - 50 na szafie
65 na VAG - 70 na szafie
80 na VAG - 90 na szafie (wskazówka pionowo) w tym przypadku temp na VAG-COM 80 – 98 zawsze wskazanie pionowe.
Termostat otwiera się w okolicy 87 stopni wskazanie na VAG (rura robi się ciepła). Temperatura wzrasta do 90 (VAG) a potem czasami spada gwałtownie do 82 (VAG) a na szafie stoi 90 stopni (wg info powyżej).
Zauważyłem że temperatura bardzo długo pozostaje na poziomie ok. 80 stopni oczywiście na wskaźniku na desce rozdzielczej stoi już pionowo pokazując niby 90 stopni.
Zaobserwowałem też dziwne zachowanie ale nie miałem kompa żeby sprawdzić co się dzieje. Rano po przejechaniu 3 km wskazówka osiągnęła 90 stopni a potem spadła dość szybko do poziomi 70 stopni.
Błąd na VAG
522 – Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
27 – 10 Implausible Signal - Intermittent
Mam nowy wskaźnik 059 919 501 ciemno zielony made In Luxemburg – oryginał niby kupiony na allegro za 30 pln z tego co pamiętam. W najbliższym czasie podmienię i zobaczę jakie zmiany.
Czy ktoś miał podobny problem ze wskazaniami czujnika?
-
-
Temperatury z VAG i zachowanie się przy niej szafy jest jak najbardziej prawidłowe. Szafa nie pokazuje temperatury liniowo tylko jest to opisane pewną krzywą. Jeżeli podczas jazdy temperatura Ci skacze to może być to wina zarówno samego czujnika (w jednej obudowie są 2 czujniki temperatury) jak i termostatu. Mając VAGa można oczywiście sprawdzić czy czujniki cieczy chłodzącej są sprawne.
Komentarz
-
-
Witam,
mogę się mylić. Jeśli tak to proszę mnie poprawić. W obudowie są dwa czujniki temperatury (cztery przewody do obudowy). Jeden czujnik podaje informacje do sterownika silnika a drugi podaje temperaturę do wskaźnika na szafie. Wydaje mi się, że możesz mieć problem z owym podwójnym czujnikiem, Twój wykaz z VAGa. U mnie jak miałem problem z termostatem, temperatura na szafie spadała i wrastała tak jak temperatura na VAGu, więc usterka była pewna. U Ciebie obstawiałbym czujnik temp. Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Tak jak Panowie piszecie czujnik fiksuje na maxa
Dziś podpiąłem kompa i w drodze wskazanie na VAG 86 a wskaźnik poleciał na szafie do poziomu 60 stopni. Jutro z rana jak ciecz chłodząca będzie zimna (żeby mnie nie spryskało ) wymienię czujnik na ten co mam kiedyś kupiony na allegro. Jak znów będzie fiksować to kupie nowy w ASO.
Jeszcze mam takie pytanko zauważyłem że temp podczas jazdy oscyluje w granicach 84 - 88 stopni (wskazanie na VAG i jeszcze weźmy poprawkę że na tym wadliwym czujniku)
Czy jest to normalne ? Czy nie powinna osiągnąć 90 stopni i zatrzymać się ?? Jak wygląda to u Was Czy może ktoś u siebie przetestować wskazania temp na VAG podczas jazdy?
[ Dodano: Sob 22 Maj, 10 23:01 ]
Sprawa rozwiązana
Czujnik z allegro niby oryginalny okazał się bedziewiem
Kupiłem nowy w ASO wszystko jest prawidłowo
Rada dla wszystkich - czujniki tylko oryginalne z ASO!
Komentarz
-
-
Odgrzeję kotleta.
VAG pokazał mi problem z czujnikiem.
16500 - G62 - coś, że nie prawidłowy odczyt - błąd sporadyczny.
Wymieniłem czujnik na nowy oryginalny. Błąd zniknął, ale nie grzeje się tak, jak grzał przy starym. Temperatura po przejechaniu 10 km nie osiąga nawet 80 stopni, gdzie przy starym po 7 było 90 stopni.
Zmieniłem na stary ponownie. Z temperaturą wszystko ok, ale wywala błąd.
Odszukałem jeszcze jakiś inny czujnik, taki sam tylko zamiennik. Temperatura w porządku. Błąd pojawia się znowu..
Macie jakieś sugestie?
Komentarz
-
-
Spróbuję coś takiego zrobić w najbliższym czasie. Raczej nie powinny być przełamane. Zarówno przewody dające sygnał na zegary, jak i do komputera pokazują zgodnie temperaturę.
Z racji tego, że to mnie tak denerwuje to nasuwa się pytanie, czy może 7 km to, aby nie za mało na nagrzanie?
Na starym pierwszym czujniku (z jakim kupiłem auto) jest błąd. Po 7 km jest 90 stopni. Po wyjęciu go był cały czarny, taki jakby osmolony. Wyczyściłem go tyle ile się dało. Raczej nie był wymieniany od nowości.
Na nowym oryginalnym czujniku temperatura do 60 stopni idzie równo. A potem stanie na 60 na 2 minuty. Potem 62.5 i też ze 2 minuty. 65 i 5 minut. (sprawdzane jednocześnie patrząc na zegary i na VAG).
Po użytkowaniu go 2 dni, jaki włożyłem - taki wyjąłem. Czysty.
Obecnie mam włożony ten zamiennik, na którym nie ma problemu z temperaturą, ale wywala błąd. Był on wcześniej włożony do Seata Leona i tam błędu nie pokazywał.
Wydaje mi się, że też (a może to już z przewrażliwienia?) że ciut lepiej odpala na tym zamienniku.
Czarna magia..
[ Dodano: Czw 21 Paź, 10 08:05 ]
Może być w razie czego wd40?
Komentarz
-
Komentarz