Jak wlacze klime to temperatura silnika spada

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wenucja
    Classic
    • 2011
    • 4

    Jak wlacze klime to temperatura silnika spada

    Wraca facet do domu i od progu krzyczy:
    - Jessss, wygrałem w lotto, jest, udało się: sześć, szóstka! - wydziera się zadowolony z siebie.
    Patrzy, a żona siedzi smutna i płacze.
    - Co się stało? - pyta.
    - Mama mi dziś umarła - odpowiada żona.
    Facet wrzeszczy:
    - Yessssssssssss, ku***, kumulacja! :lol: :lol: :lol:
  • kris4724
    Drive
    • 2010
    • 55

    #2
    Jak wlacze klime to temperatura silnika spada

    Jak wlacze klime to temperatura silnika spada
    Szczególnie podczas jazdy w trasie. Wskaźnik na zegarach opada poniżej 90 stopni. Jak zwalniam temperatura nieco się podnosi ale i tak nie osiąga 90 stopni.
    Jeżeli klimatyzacjia jest wyłączona, to silnik szybko się nagrzewa. Wskaźnik pokazuje 90 i stoi w tej pozycji niezależnie czy to miasto, trasa, korek itp.
    Martwię się że coś może być nie tak, proszę o porady czy włączenie klimatyzacji powoduje spadek temperatury płynu chłodzącego. Czy jest to prawidłowa reakcja czy mam szukać usterki w układzie?

    Komentarz

    • adi747
      L&K
      • 2008
      • 1138

      #3
      bo jak włączasz klime to oba wiatraki wieją na chłodnice a do tego pęd powietrza chłodzi ją od przodu jak wyłączysz klime nie pracuje zaden wiatrak dlatego szybciej sie grzeje umnie tez tak jest pytałem i powiedzieli ze tak to9 wygląda
      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
      2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
      JEST
      megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
      octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
      octavia 2 2.0TDI BKD

      Komentarz

      • kris4724
        Drive
        • 2010
        • 55

        #4
        WIem, że to jest logiczne, że po włączeniu klimatyzacji włączają się wiatraki (u mnie wiatrak)
        i temperatura płynu chłodniczego teoretycznie powinna maleć, ale czy termostat i czujniki nie są po to żeby utrzymać mniej więcej stałą temperaturę silnika niezależnie od warunków pracy. Najbardziej optymalną i stałą, założoną przez
        konstruktorów danej jednostki?
        A może jestem przewrażliwiony i TTTM?

        Komentarz

        • adaś
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2006
          • 876
          • Volkswagen

          #5
          kris4724,
          Jest to normalne zjawisko i nie ma się czego czepiać
          Jak masz za niską temperaturę, to daj mu trochę więcej obrotów i będzie gitara.
          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

          Komentarz

          • damianchudz
            Classic
            • 2010
            • 7

            #6
            witam mam problem ze swoja octavia 2 tdi a mianowicie przy włączonym ogrzewaniu spada temp silnika na postoju podczas jazdy wzrasta czy ktos miał podobny problem

            Komentarz

            Pracuję...