Utrata mocy silnika w OCTAVI 1,9 TDI

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grangerh
    Classic
    • 2007
    • 19

    Utrata mocy silnika w OCTAVI 1,9 TDI

    To czasem nie zkładaj eRSa :szeroki_usmiech
    No i zdejmij znaczek :lol:
    Załóż stalówki i pomaluj bębny na rdzawy kolorek :lol:
  • rafal
    Classic
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9

    #2
    Utrata mocy silnika w OCTAVI 1,9 TDI

    Mam Octavie 1,9 TDi, 90KM, 2002,przebieg 156tys. Przy jeździe przez dłuższy okres (przez ok. co najmniej 40 km)prędkością ponad 120km/h na wysokich obrotach silnik traci moc. Po wyłaczeniu silnika i włączeniu ponownie wszystko powraca do normy. Może ktoś miał takie awarie, bo trudno ustalić przyczynę?

    Komentarz

    • Marrat
      Drive
      • 2005
      • 44

      #3
      Re: Utrata mocy silnika w OCTAVI 1,9 TDI

      Zamieszczone przez rafal
      Mam Octavie 1,9 TDi, 90KM, 2002,przebieg 156tys. Przy jeździe przez dłuższy okres (przez ok. co najmniej 40 km)prędkością ponad 120km/h na wysokich obrotach silnik traci moc. Po wyłaczeniu silnika i włączeniu ponownie wszystko powraca do normy. Może ktoś miał takie awarie, bo trudno ustalić przyczynę?
      U mnie zauważyłem prawie to samo w 1.9 TDi 110 z 2002, przebieg 138tys. W moim przypadku traci moc po przekroczeniu 3,5tys obrotów. Po wyłączeniu silnika i włączeniu ponownym wszystko powraca do normy aż do 3,5tys obrotów jest znów to samo. Czefo może być to przyczyna.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Musicie znac numer bledu z kompa i po sprawie. Pewnie przeplywka padla, bo w pierwszym wypadku turbo nie ma zmiennej geometrii wiec nic sie nie zatarlo.

        rafal, Na pewno to jest silnik AGR - tylko sie upewniam


        Drugie auto to juz niestety moga byc kierownice. Marrat, Ty masz chyba blisko do Wroclawia, wiec albo ASO gdzie chcesz, albo Jettronik we Wroclawiu i umowic sie na diagnoze.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Jackal
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2004
          • 758

          #5
          1. za malo szczegolow - nie wrozymy na tym forum z fusow
          2. powinniscie uzyc szukajki, wiekszosc tego typow problemow zostala opisana juz kilkakrotnie.

          Jedyne co widac z waszych opisow to fakt ze lapiecie not-laufy ( obaj ).

          [ Dodano: Sro 22 Lut, 06 15:52 ]
          Maicroft, ubiegles mnie... jednak co do pierwszego przypadku, to przeplywka raczej odpada... z jej powodu nie ma notlaufu.
          bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
          Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
          Perfect service by DobryGrzesWawa

          Komentarz

          • rafal
            Classic
            S_OCP Member
            • 2006
            • 9

            #6
            Pod komputer był juz podłączany i nie wykazał żadnego błędu.
            Dziś zostawiłem samochód w warsztacie. Ponoć posprawdzał wszystko i nie widzi, żadnych błędów. Wyklucza też awarię turbiny i zaworu ciśnieniowego. Według nigo powód to brudny filtr paliwa. Ale czy jest tak rzeczywiście okaże sie jak wyjadę w trasę.

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              rafal, Ile ma ten filtr :?: Bo te 60kkm producenta to przy naszych paliwach mozna sobie niestety wsadzic w miedzy bajki :x Ale to cos innego. Bo nie byloby roznicy gaszac silnik i zapalajac znowu. Gdzie cos takiego sie dowiedziales :?:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • BioBogon
                Elegance
                • 2005
                • 921

                #8
                rafal, ja stawiam na zawór N75, a filtr to bym odrzuciłbym tak jak pisze Maicroft.
                Leon FR 2.0TDI 170KM

                Komentarz

                • rafal
                  Classic
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 9

                  #9
                  To diagnoza z warsztatu gdzie odstawiłem samochód. Też mam wątpliwości ale zobaczymy dam znać o efektach. A jeśli chodzi o filtr to nie wim dokładnie bo ja na nim jeżdże już 30kkm. Myślę że w sumie będzie ok 45kkm.

                  Komentarz

                  • Marrat
                    Drive
                    • 2005
                    • 44

                    #10
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Musicie znac numer bledu z kompa i po sprawie. Pewnie przeplywka padla, bo w pierwszym wypadku turbo nie ma zmiennej geometrii wiec nic sie nie zatarlo.

                    rafal, Na pewno to jest silnik AGR - tylko sie upewniam


                    Drugie auto to juz niestety moga byc kierownice. Marrat, Ty masz chyba blisko do Wroclawia, wiec albo ASO gdzie chcesz, albo Jettronik we Wroclawiu i umowic sie na diagnoze.
                    Niestety "dla mnie "nie jestem z tej Oleśnicy k/Wrocławia lecz ze świętokrzyskiego. Trzeba się chyba udać do Invest-Motu w Zgórsku k/Kielc.
                    Choć jak dzis jechałem było wszystko w jak najlepszym porządku. Ale trzeba "kuć żelazo puki gorące", bo jak się zbagatelizuje później wydatki mogą być większe.

                    Komentarz

                    • Arti23
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 892
                      • Superb II combi (3T5)
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      Re: Utrata mocy silnika w OCTAVI 1,9 TDI

                      Zamieszczone przez rafal
                      Mam Octavie 1,9 TDi, 90KM, 2002,przebieg 156tys. Przy jeździe przez dłuższy okres (przez ok. co najmniej 40 km)prędkością ponad 120km/h na wysokich obrotach silnik traci moc. Po wyłaczeniu silnika i włączeniu ponownie wszystko powraca do normy. Może ktoś miał takie awarie, bo trudno ustalić przyczynę?
                      mam to samo u mnie, najprawdopodobniej zbyt wysokie ciśnienie doładowania. winny zawór w turbinie regulujący siłę doładowania, jurto jadę na czyszczenie i dam info czy pomogło

                      pozdr
                      Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                      Komentarz

                      • rafal
                        Classic
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 9

                        #12
                        Odebrałem wczoraj samochód. Prócz wymiany filtra "poprawił mi jeszcze" cięgno turbiny. Wyjadę na trasę to zobaczymy. Poza tym nie znalazł żadnych innych błedów i uszkodzeń w turbinie, zawór też jest ponoć ok. Dam znać jak awaria się powtórzy.
                        Arti23, napisz co było przyczyną utraty mocy u ciebie.

                        Komentarz

                        • Arti23
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 892
                          • Superb II combi (3T5)
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          u mnie konieczna okazała sie tylko wymiana zaworu N75.

                          rafal informuj na bieżąco jak tam twoje autko
                          Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                          Komentarz

                          • rafal
                            Classic
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 9

                            #14
                            Na razie jest ok. Sprawdziłem go już 3 razy na autostradzie. Chociaż mam jeszcze małe zastrzeżenia. Czasami jak cisne w gaz przy rozpędzaniu lub wyprzedzaniu ma chilowe utraty mocy. Nie jest to uciążliwe bo trwa dołownie 2-4 sekund ale zdarza się. Jeśli coś podobnego się wydaży dam znać.

                            Komentarz

                            • pskosz
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 703

                              #15
                              Zamieszczone przez rafal
                              Na razie jest ok. Sprawdziłem go już 3 razy na autostradzie. Chociaż mam jeszcze małe zastrzeżenia. Czasami jak cisne w gaz przy rozpędzaniu lub wyprzedzaniu ma chilowe utraty mocy. Nie jest to uciążliwe bo trwa dołownie 2-4 sekund ale zdarza się. Jeśli coś podobnego się wydaży dam znać.
                              Witam miałem cos podobnego u siebie 1.9 110km i sie okazał przepływomierz. po wymianie jest ok. 1h roboty i 400 zl
                              pozdrowienia

                              Komentarz

                              • rafal
                                Classic
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 9

                                #16
                                Dzięki za radę.

                                Komentarz

                                • kicus_tomek
                                  Drive
                                  • 2006
                                  • 72

                                  #17
                                  Moja Octa 1.9. 110 km ma najechane dopiero 55 tyś km. Dostałem ją od swojego staruszka. Na początku jak była nowa to rwała do przodu aż miło, o niebo lepiej niż moja Nubira 2.0 133 km. Jak ją dostałem w styczniu to szok, ja jej w gaz a ona nic.
                                  Wymieniłem wszystkie filtry łącznie z filtrem paliwa jest minimalmie lepiej ale i tak dno.
                                  Dziś na starcie spod świateł rusżałem z Corsą 1.2 i zostałem w tyle. Miarka się przebrała, jadę na diagnozę. Pewnie kierownice spalin albo przepływomierz. Jedno co mnie martwi to to że nie słyszę delikatnego świstu turbiny tak jak kiedyś. Może ktoś z was wie gdzie najlepiej jechać na diagnozę w Bydgoszczy?

                                  Komentarz

                                  • rafal
                                    Classic
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 9

                                    #18
                                    Niestety nie mam pojęcia gdzie jechać w Bydgoszczy. Ja korzystałem z usług "Kliniki zdrowego samochodu" w Waszawie-Ursus.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      U mnie występuję ten sam problem, po przekroczeniu 3,5 tys. obrotach auto traci moc, tak jakby wyłączała się turbina, Silnik 1.9TDI AHF

                                      Komentarz

                                      • Arti23
                                        Elegance
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 892
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        #20
                                        opcja SZUKAJ i wpisać "tryb awaryjny".
                                        temat wałkowany wiele razy
                                        Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                        Komentarz

                                        • pskosz
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 703

                                          #21
                                          A ja dwa tygodnie temu wymieniłem przepływomierz (tracił moc). I znowu mam to samo, dzisiaj byłem w warsztacie podobno jakiś zawór pod podszybiem. okrągły
                                          pozdrowienia

                                          Komentarz

                                          • Lukasso
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 611

                                            #22
                                            pskosz a jaki silnik oznaczenie, ja mam AHF, i też to przerabiałem, najpierw przepływomierz, potem zaworek N75, i okazało się ze nie to było przyczyną..... wszystko opisałem tu : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mieszek

                                            Komentarz

                                            • Purchawa
                                              Admin
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 8007

                                              #23
                                              Panowie, przeciez bylo o tym wszystkim na forum, ze sto razy!
                                              Wystarczy poszukac.
                                              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                              STOP ECO-TERRORISM!

                                              Komentarz

                                              • adik_s
                                                Rider
                                                • 2005
                                                • 259

                                                #24
                                                co do przepływomierza to obiło mi sie o uszy,że wystarczy go przeczyscic benzyną ekstrakcyjną i po kłopocie, a ile w tym prawdy to nie wiem ale obawiam sie,ze niedlugo bedzie mozna w mojej octavce to wypróbowac bo straszny muł sie zrobił...

                                                Komentarz

                                                • rafal
                                                  Classic
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 9

                                                  #25
                                                  ciągle jednak coś się działo z mocą, szczególnie przy ostrej jeździe. Wymieniłem w końcu zawór ciśnieniowy (pewnie to właśnie ten N-75, który radziliscie wymienic od poczatku). Teraz jest wreszcie wszystko ok.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...