1,8 turbo po resecie kompa korekta długo termin leci na -20%
Zwiń
X
-
1,8 turbo po resecie kompa korekta długo termin leci na -20%
Panowie co to może być, mam skaner OBD i chciałem odczytać błędy (zapalił mi się check engine "zbyt uboga mieszanka") przy okazji zobaczyłem sobie korekty i okazuje się że po skasowaniu błędów korekty także się zerowały. Ucieszyło mnie to a po chwili zmartwiłem się tym że bardzo uciekają krótkoterminowa i zaraz za nią długoterminowa korekta.
długoterminowa osiąga -20% i wtedy krótkoterminowa zaczyna pracować koło 0%
1. co to może być spotkał się ktoś z czymś takim?
2. czy odczyt AFR-em tlenu na wolnych obrotach coś da? i czy coś może wieść do rozważań?
-
-
U mnie przy zbyt ubogiej mieszance winowajcą była przepływka.
Nie pamiętam jakie korekty były bo nie byłem wtedy na tyle biegły w vagowaniu ale objawy były takie że po zresetowaniu kompa auto dławiło się powyżej 3500rpm, po dopasowaniu było ok lecz miałem wrażenie że ciągnął jak trzeba. Po odpięciu przepływki dostawał kopa.
Po wymianie jak ręką odjął.
Komentarz
-
-
Artek89, jeżeli długoterminowa jest ujemna to mieszanka jest zbyt bogata (a nie uboga jak podałeś) i ecu ją zubaża. Zamiast skanerem obd odczytaj vagiem grupę 32 - tam są korekty długoterminowe addytywne (dot. wolnych obrotów) oraz multiplikatywne (na wyższych obrotach) i to coś wiecej powie. Odczytaj też grupę 033 - widać pracę sondy szerokopasmowej. W każdym wypadku poza przyśpieszaniem powinno być w okolicach 1.5V.
Jeśli istotnie jest zbyt bogata to może któryś wtrysk leje.
Usterka przepływomierza tez możliwa. Zrób logi i zobacz jakie maksymalne wartości podaje. Rosstech (ci od vagcoma) podaja, że przy pełnym ogniu przepływ w g/s powinien zbliżać się do wartości mocy silnika w KM. Oczywiście obie wartości maja ze sobą niewiele wspólnego no ale jeżeli przy pełnym ogniu masz przepływ powietrza w okolicach 60-100g/s to coś jest nie tak z przepływomierzem (albo ciagnie fałszywe powietrze, w AUM ma się co zepsuć miedzy przepływomierzem a przepustnicą). No ale wtedy korekty powinny iść na plus i zgłaszać mieszankę uboga - a jak jest u ciebie to w końcu nie wiem.
Załączone pliki
Komentarz
-
-
Dokładnie tak jak jacog napisał. Bez VAGa i odczytu poszczególnych grup nie da się jednoznacznie stwierdzić co jest nie tak.
Dodam jeszcze od siebie, że wahania korekt na +-10% są normą i mocno zależą też od wlanego paliwa (nieważne od stacji i tego jak się nazywa). Wyjście poza ten zakres powoduje zapalenie się 'helikopterka' i błąd w komputerze silnika.
Zrób ponadto VAGiem test sond lambda oraz katalizatora.
Opis moich zmagań jest >>> tutaj <<<.
A sam test katalizatora opisałem >>> tutaj <<<.
jacog, bardzo fajny .pdf - takiej wersji nie znałem. Ja uczyłem sie z opisów rosstecha.
Komentarz
-
Komentarz