2 problemy z [O2] - TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wiersz11
    Classic
    • 2010
    • 7

    2 problemy z [O2] - TDI

    Zamieszczone przez ZYBI68
    a co do Plichty to ponoć nie mają własnej lakierni tak słyszałem, korzystają od Grobla
    bzdura ZYBI68,
    lakiernia Plichty jest tam, gdzie siedziba główna czyli w Wejerowie- co każdy przecietny użytkownik Skody wie
  • octanavian
    Drive
    • 2009
    • 55

    #2
    2 problemy z [O2] - TDI

    Mam dwa problemy.

    1. Ubywa mi płynu chłodniczego, nie widać nigdzie zapocenia,żadnych glutów na chłodnicy itd.
    Wody destylowanej dolewam średnio 0,5L co miesiąc, nie wiem czym to jest spowodowane. W zbiorniczku wyrównawczym nie widzę plam oleju, nie widzę nalotu pod korkiem oleju, nie widzę nic dziwnego - nalotu - na bagnecie jak sprawdzam olej,samochód nie kopci na żaden kolor.

    2. Możliwe ,że jakoś powiązane z 1 problemem - auto czasem pali na dotyk ,czasami chechła...chechła... jakiś czas i z bólem zapala.

    Auto ma nalatane 160tyś km, akumulator jest fabryczny od 2004 roku - AKUMA 61Ah.

    Musiałem w zimie doładować aku bo padł na amen.

    Zbadałem napięcie na aku i pomiary wyglądają następująco :

    - Auto stało 12 godzin bezczynnie : 12 stopni na dworze - V spoczynku na klemach -> 12.45V, po odpaleniu silnika 14.55V

    - Auto stało 10 godzin bezczynnie : 11 stopni na dworze - V spoczynku na klemach -> 12.3V ,po odpaleniu silnika 14,4V

    Czy te napięcia są w porządku, czy świadczy to dobrym stanie aku czy macie inne koncepcje co się dzieje... dlaczego auto kiepsko odpala... ??

    Auto ma sporo elektroniki - wersja Elegence - jeżdżę dziennie około 10KM w jedną stronę i po 8-10 godzinach identyczny powrót - więc doładowywanie aku nie trwa zbyt długo. Rzadko używam klimy, cały czas gra radio i włączone są światła.

    Czy uważacie ,że lepiej kupić nowy aku już teraz i nie czekać na zimę - czy aku o większej pojemności ? Np CENTRA FUTURA 770 ?
    GG 5688545

    Komentarz

    • yogi_rulez
      Classic
      • 2010
      • 23

      #3
      ja mam ten sam silnik i mnie bylo tak
      zaraz po tym jak kupilem auto i pojezdzilem moze z 5 dni (kupilem w kom isie przysalonowym) zaswiecila sie kontrolka ze nie ma plynu chlodniczego.
      Żadnych wycieków nie bylo, pod autem czysto. Kupiłem i dolałem.
      Po kilku dniach sprawdziłem stan i znów się zmniejszył.
      W salonie jak zaczęli organoleptycznie sprawdzać i jakoś cisnieniowo to też nic nie znaleźli.
      Ale płyn ubywał nadal.
      Miałem wyjazd i na tym wyjeżdżnie auto stało nie odpalane przez 3 dni. Jak chciałem wrócic do domu to samochód nie mógł wogóle odpalić. Tak jaby akumulator padł ale on był totalnie nowy. W końcu po kilku próbach kręcenia odpalił jak traktor a z rury poszła chmura białego a pózniej czarnego dymu.
      Odstawiłem do serwisu i musieli wymienic uszczelkę głowicy. Po narpawie problem zniknal.
      Moze tak jest u ciebie.
      Nadmienie ze na tym wyjezdzie zrobilem 3000 km i musialem doalc 1,5 l płynu chłodniczego
      Pzdr

      Komentarz

      • octanavian
        Drive
        • 2009
        • 55

        #4
        Ktoś coś jeszcze podpowie ?
        GG 5688545

        Komentarz

        • olsze
          Drive
          • 2009
          • 58

          #5
          Ktoś coś jeszcze podpowie ?
          Objawy jak dla uszczelki pod głowicą, niestety :roll:
          Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
          W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg

          Komentarz

          • mikolaj93
            Rider
            • 2009
            • 385
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez octanavian
            Ubywa mi płynu chłodniczego, nie widać nigdzie zapocenia,żadnych glutów na chłodnicy itd.
            Wody destylowanej dolewam średnio 0,5L co miesiąc, nie wiem czym to jest spowodowane. W zbiorniczku wyrównawczym nie widzę plam oleju, nie widzę nalotu pod korkiem oleju, nie widzę nic dziwnego - nalotu - na bagnecie jak sprawdzam olej,samochód nie kopci na żaden kolor.
            Też mam ten problem ale mi ubywa wtedy kiedy pocisnę Szkodzińską.
            Na razie wymontowałem termostat i zobaczymy co dalej będzie.
            Może to początki końca uszczelki pod głowicą???
            Zastanawiam się nad tym jaki przebieg ma moje auto na szafie jest 160tyś/km.
            Gdyby ktoś potrzebował podpiąć Vas'a w Łodzi to mogę pomóc tel. 600683962 lub PW (+serwis)
            !!!MoTóR NiE UmIeRa NiGdY , MoTóR JeSt WiEcZnY !!!
            Panie władzo, wiem ze przekroczyłem prędkość, ale porostu... lubię za==e==alać!!!

            UNIDEN USER

            Komentarz

            • ufo
              L&K
              • 2008
              • 1475
              • Octavia III combi (5E5)
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez octanavian
              Ktoś coś jeszcze podpowie ?
              trafiłeś na "pechowca"...problem z uszczelka pod głowicą a dokładnie mówiąc, to problem leży w samej głowicy. przewody/kanały chłodzące były źle "wyprofilowane", a w efekcie, wypierdziana uszczelka.

              Komentarz

              • octanavian
                Drive
                • 2009
                • 55

                #8
                Zamieszczone przez ufo
                Zamieszczone przez octanavian
                Ktoś coś jeszcze podpowie ?
                trafiłeś na "pechowca"...problem z uszczelka pod głowicą a dokładnie mówiąc, to problem leży w samej głowicy. przewody/kanały chłodzące były źle "wyprofilowane", a w efekcie, wypierdziana uszczelka.
                Panowie można z tym jeździć czy lecieć szybko do warsztatu i robić ? Pytam poważnie ,bo poza dolewaniem tej wody to nie ma problemów żadnych. Nic nie kopci ,nie ma glutów w oleju itp itd. A jakbym musiał to zrobić to gdzie sensownie w Warszawie i okolicach i za jakie pieniądze ? Mam nadzieję ,że nie kosztuje taka operacja jak za nowe auto
                GG 5688545

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  piszecie ze uszczelka ale przeciez bkd miały felerne głowice więc byc moze jest to pęknięta głowica :evil:
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • yogi_rulez
                    Classic
                    • 2010
                    • 23

                    #10
                    Zamieszczone przez piramida
                    piszecie ze uszczelka ale przeciez bkd miały felerne głowice więc byc moze jest to pęknięta głowica :evil:
                    wlasnie o tym dosc dlugi wywód zrobil mi znajomy w tym serwisie
                    ponoc jest to dosc znaczny problem BKD ale nie ma co panikowac tylko trzeba glowice zobaczyc
                    zycze powodzenia

                    Komentarz

                    • blind_walker
                      RS
                      • 2010
                      • 4533
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


                      wszystko ładnie, cacy opisane- dla 1.9.
                      mkII 20VT (600h worked)
                      Roooooomster

                      Komentarz

                      • ufo
                        L&K
                        • 2008
                        • 1475
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez octanavian
                        Panowie można z tym jeździć czy lecieć szybko do warsztatu i robić ?
                        jak będziesz tak dolewał tej wody to załatwisz szybko silnik. woda + olej...raczej nie idą w parze. moim zdaniem jeśli nie wybierasz się w daleką trasę, możesz powoli sobie zbierać kasę na wymianę tej uszczelki. im szybciej tym lepiej :wink:

                        Komentarz

                        • Alonzo_
                          RS
                          • 2009
                          • 2460
                          • Hyundai

                          #13
                          Zamieszczone przez ufo
                          Zamieszczone przez octanavian
                          Panowie można z tym jeździć czy lecieć szybko do warsztatu i robić ?
                          jak będziesz tak dolewał tej wody to załatwisz szybko silnik. woda + olej...raczej nie idą w parze. moim zdaniem jeśli nie wybierasz się w daleką trasę, możesz powoli sobie zbierać kasę na wymianę tej uszczelki. im szybciej tym lepiej :wink:
                          Też tak uważam, zwłaszcza, że z tego co piszesz jak postała dłużej to wody sie nazbierało na tłoku. A jak będzie za dużo? Wody tłok nie ściśnie i wtedy dopiero może zaboleć....
                          I właśnie dlatego słabo zapala bo wody nie przepali.
                          A aku mimo już sędziwego wieku (jak na dzisiejsze aku) źle nie wygląda przy dodatnich temp. W zimę ci siąśc mógł bo przy mrozach dużo pradu potrzeba a po 6 latach ma prawo już słabnąć przy dużym poborze. A ładowanie masz OK. W każdym razie przez zimą pewnie też zmiana aku cie czeka.
                          Pzdr

                          Komentarz

                          • octanavian
                            Drive
                            • 2009
                            • 55

                            #14
                            Panowie a gdzie w Warszawie bądź okolicach warto wymienić uszczelkę bądź obejrzeć głowicę? Jaki koszt takiego zabiegu ? (możecie pisać co gdzie jak i za ile na priv )
                            GG 5688545

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #15
                              octanavian, a bardzo Ci leci para z rury rano , w takie dni koło 12-14stC ?
                              w bkd lecą głowice tak więc że to będzie uszczelka a nie głowica to tak 50/50% niestety . zacznij od dokładnego obejrzenia połączeń układu chłodniczego czy nie masz na pewno wycieków. jęzeli nie to zacznij szukac w okolicy dobrego szrotu z głowicami.. . gdy juz będziesz miał namiar na głowice to dopiero wtedy zacznij się umawiac na ściąganie Twojej . koszt używanej głowicy w mojej okolicy :szeroki_usmiech to około 1tyś. + robocizna i inne graty z 1300zł.
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • octanavian
                                Drive
                                • 2009
                                • 55

                                #16
                                Póki co w ogóle nie leci para przy odpalaniu auta. Bywały dni że czasami ostro zakopciło na biało parą i przechodziło po chwili. Teraz jakoś jakby ustało. Jak leciała para ,jak było zimno, to tłumaczyłem to sobie faktem ,że skropliła się para w wydechu i jest wyrzucana.Był jeden pierd z rury białym dymem i koniec, auto obecnie nie kopci w żadnym kolorze... tylko kiepsko kręci z rana. Usłyszałem od pewnego znajomego ,że może mi kiepsko odpalać bo może być kiepskie ciśnienie w pompie paliwa po dłuższym postoju, ktoś mi poradził żeby 2-3 razy świece grzać i powinno łatwiej zapalać i nie chechłać tyle... powiem tak - czasem to pomaga,czasem nie...
                                GG 5688545

                                Komentarz

                                • rss
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1098

                                  #17
                                  jesli chodzi o polecane warsztaty to warto przejrzec dzial o tym .... :idea:
                                  kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                  _________________________________________
                                  Do sprzedania:
                                  komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                  zaciski do hamulcow 280mm.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...