[O1] pomocy pomocy pomocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krawaciarz1
    Classic
    • 2010
    • 34

    [O1] pomocy pomocy pomocy

    abstinent, najlepiej byc na liście 100 najbogatszych forbsa na świecie i mieć wszystko w d... :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
  • koddi
    Rider
    • 2008
    • 405
    • Octavia I combi (1U5)
    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    [O1] pomocy pomocy pomocy

    wracam po małej przerwie.....

    wróciłem i bałaganu narobiłem....

    potrzebna pomoc o1.06 wybieram się w trasę 700km

    na czym stanęło?!


    A więc:

    rozkręciłem zaciski tylnego koła lewego. przesmarowałem jeszcze raz tłoczki i przez przypadek przycisnąłem tego rozpieracza gdzie dochodzi linka hamulca ręcznego...

    przy zakładaniu zacisku miałem mały problem gdyż tłoczek z lekka wyszedł a nie miałem odpowiednich narzędzi by go cofnąć, wiec go na siłę wcisnąłem s powrotem...w rezultacie miałem zaciśnięte klocki na tarczy tego koła ( spodziewałem się że po ruszeniu i powciskaniu hamulca tłoczek się cofnie i odblokuje zaciśniętą tarcze )

    prawe koło również zostało zdjęte nasmarowane i założone bez wciskania rozpieracza od linki hamulca ręcznego co pozwoliło mi na dość lekkie założenie zacisków na swoje miejsce...

    po skończonej akcji:

    rezultat był taki że tarcza lewa ( pw ) rozgrzana do czerwoności pełno dymu i smrodu...
    tarcza prawa zimna ....

    co jest przyczyną takiego zachowania się koła lewego ?
    czy może być to zapowietrzony układ? ( dlatego lewy tłoczek nie ma siły się cofnąć )

    potrzebna pilna pomoc
    Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
    Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
    ...
    A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

    Komentarz

    • mimax
      Classic
      • 2010
      • 11

      #3
      Na szybko to weź pilnika lub gruby papier ścierny i przejedz nim klocki. żeby objechać. Miałem ten sam problem w innym samochodzie i nie obyło się bez kupna klucza do rozpierania zacisków. Prawdopodobnie o tym wiesz ale tak dla pewności, żeby cofnąć tłoczek trzeba nim obracać (się domyślam ).

      Komentarz

      • Zoltar
        Rider
        • 2005
        • 722

        #4
        Kolego tylne tłoczki cofa się na zasadzie wkręcania/wciskania
        Możliwe, że je uszkodziłeś
        www.soft-car.pl
        www.chiptuning-gdansk.pl


        - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
        - Wyłączanie DPF
        - Hamownia Obciążeniowa

        Komentarz

        • koddi
          Rider
          • 2008
          • 405
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          no ok ale zastanawiam sie ciagle jak to mozliwe ze 2 mies temu wymienialem tarcze klocki...
          nigdy wczesniej nie mialem z tym problemu

          zapowietrzenie ukladu moze miec wplyw na takie zachowanie sie kola?

          wiec moja syt wyglada marnie bo ma przed saba 700 km wiec nie mam mozliwosci udania sie do speca ... musze zrobic to sam zanim dojade do polski


          mam zamiar odpowietrzyc uklad a przynajmniej go spr....
          jezeli to nic nie da moze powinienem zaczac od spr cylinderka?
          Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
          Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
          ...
          A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

          Komentarz

          • laurin
            Rider
            • 2009
            • 727

            #6
            Spróbuj go wkręcić jednocześnie wciskając...

            Komentarz

            • GreenArrow
              L&K
              • 2009
              • 1052

              #7
              laurin, z tego co ja wiem takie cofanie 'tłoczków' było w polonezie.

              Komentarz

              • mimax
                Classic
                • 2010
                • 11

                #8
                Zamieszczone przez koddi
                mam zamiar odpowietrzyc uklad a przynajmniej go spr....
                jezeli to nic nie da moze powinienem zaczac od spr cylinderka?
                Cylinderki to chyba w S120 ładnych parę lat temu zmieniałem . Rozumiem że chodzi ci o jarzmo, jak je chcesz sprawdzić ?

                Tak jak pisałem wyżej. Jeżeli nie masz możliwości dopasować tłoczka do klocków to dopasuj klocki. Z doświadczenia w renault scenic-u, uważam że jest to mało realne żeby cofnąć tłoczki bez specjalnego klucza. Nie jest przecież aż tak drogi.

                Komentarz

                • laurin
                  Rider
                  • 2009
                  • 727

                  #9
                  Zamieszczone przez GreenArrow
                  laurin, z tego co ja wiem takie cofanie 'tłoczków' było w polonezie.
                  Co masz na myśli???

                  Komentarz

                  • Tomek_dx
                    Rider
                    • 2008
                    • 398

                    #10
                    Do wkręcenia tłoczka tylnego zacisku doskonale pasuje kluczyk od szlifierki tzw kątówki. Np taki:

                    Weź kawałek drewna może być trzonek młotka, zrób dźwignię i docisnij tłoczek jednocześnie go wkręcając kluczykiem do kątówki.

                    Możesz to robić równeż na przemian w następującej kolejności. Przekręć o 90 stopni tłoczek kluczem potem dociśnij trzonkiem młotka robiąc dźwignię. Powinien wcisnąć się o 1mm. I tak na przemian powoli po milimetrze wciśniesz tłoczki...
                    Tomek

                    Komentarz

                    • mimax
                      Classic
                      • 2010
                      • 11

                      #11
                      Tomek_dx, żadnego odzewu po twoim poście. Myślę że patent z kluczem od kątówki jest genialny. Szkoda że go wcześniej nie znałem. Prosta rzecz a tak ciężko na nią wpaść. THX

                      Komentarz

                      • koddi
                        Rider
                        • 2008
                        • 405
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        rzeczywiście genialny pomysł z tym kluczem....

                        ja niestety nie miałem takich możliwości i poradziłem sobie za pomocą zacisku stolarskiego i klucza oczkowego ....

                        jak ten mechanizm zadziałał ? zacisk dociskał tłoczek a kluczem go wkręcałem....

                        genialne w swojej prostocie :lol: z resztą dość prymitywne ale trzeba było sobie radzić tym co się ma
                        Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                        Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                        ...
                        A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                        Komentarz

                        Pracuję...