[O1] to nie notlauf

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dzodzo
    Classic
    • 2011
    • 1

    [O1] to nie notlauf

    gachul, to jest auto dla ciebie, 4x4 automat i mocne http://www.autos-motos.net/mysql/det...2&URLsender=AM

    [ Dodano: Czw 25 Lis, 10 23:54 ]
    Klawiatury Wam zamroziło czy sezon skrobaczkowy zaczynacie!!!!!

    [ Dodano: Pią 26 Lis, 10 17:07 ]
    Uwaga!! Uwaga!! Uwaga!!

    4 grudnia 2010 znajomi z Leon Klubu Łódzkiego organizują mini DynoDay na hamowni Nagaz (MAHA) na ul.Srebrzyńskiej. Link http://hamownia.com/

    Koszt to 80 PLN od ośki i 150 PLN od 4x4 (normalnie ośka 150 PLN, 4x4 250 PLN).

    Jeśli ktoś chętny i zdecydowany na 100% to proszę dać znać, bo minimum to 8 autek (5 już jest )

    Korzystałem już 2 razy z tej hamowni (Octa i Seat) i wyniki bardzo poprawne i realne.
    Teraz Fiesta idzie na rolki, zobaczymy co pod maską się dzieje .

    Serdecznie zapraszam.
  • EREST
    Classic
    • 2010
    • 4

    #2
    [O1] to nie notlauf

    Octavia 2003 TDI AVF (pompowtryski) 61 tys.km, dotychczas bezawaryjna.
    Przez ostatnie 4 lata tankowałem na Shellu V-Power i byłem zadowolony.
    Dwa tygodnie temu zatankowałem na innej stacji Shell (być może zbieg okoliczności) i stopniowo zaczął tracić moc na trasie 300km. W drodze powrotnej po ok.30km (ca 330km)zapaliła się żółta lampka check engine i stracił całkowicie moc - prawdopodobnie włączył się tryb awaryjny. Maksymalna prędkość 80-90km/h z górki. Oprócz tego silnik pracuje teraz o wiele głośniej, turbinę słychać tak jak wcześniej (bez zauważalnych zmian). Po otwarciu klapy silnika wyraźnie słychać głośniejszą pracę po lewej stronie (stojąc przodem do komory silnika), ale nie syczy. Poza tym po wyłączeniu stacyjki silnik wykonuje jeszcze parę obrotów z głośnymi stukami. Po postojach różnej długości, nawet po nocy sytuacja się nie zmienia, jak w opisywanych przypadkach notlaufu. Jestem umówiony na diagnostykę komputerową dopiero pojutrze.
    Z materiałów na forach i Googlach objawy różnią się od tych z notlaufem, przeładowaniem, kierownicą turbiny, przewodami ciśnieniowymi, zaworem N75 itd., dlatego zaryzykowałem napisać ten post.
    Czy mogę liczyć na porady lub chociaż na jakieś linki???
    EREST

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      EREST, a sprawdziłeś,czy nie spadła gdzieś rura na dolocie ( między turbiną a EGR-em )?
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • EREST
        Classic
        • 2010
        • 4

        #4
        no nie spadła, teraz byłem w garażu

        [ Dodano: Pon 31 Maj, 10 20:43 ]
        Ale niepokoi mnie ta głośna praca silnika i stuki przy wyłączaniu

        [ Dodano: Pon 31 Maj, 10 20:47 ]
        A z opisów na forach nie wynika (na szczęście), żeby to była sprawa pompowtrysków.
        EREST

        Komentarz

        • laurin
          Rider
          • 2009
          • 727

          #5
          Może gruszka się rozleciała...

          Komentarz

          • EREST
            Classic
            • 2010
            • 4

            #6
            A jak to poznać bez rozkręcania i komputera? Diagnostyka będzie pojutrze.

            [ Dodano: Wto 01 Cze, 10 08:15 ]
            A może to klapa gasząca przy EGR? Skoro są dziwne stuki przy wyłączaniu silnika........
            EREST

            Komentarz

            • laurin
              Rider
              • 2009
              • 727

              #7
              jak klapa gasząca to silnikiem rzuca jak gasisz - ale do prędkości to chyba to się nie tyczy...

              Komentarz

              Pracuję...