[O1] sprzegło do AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jr240
    Classic
    • 2010
    • 6

    [O1] sprzegło do AGR

    Ja dzisiaj mialem dwa tiry rozladowac, tylko jedeen dojechal i masakra... towar poprzesuwany, uszkodzony. pozniej nie chcial dran wyjechac. jednym slowem masakra, i zeby bylo malo, to ledwo czolowki uniknalem, gosc z tico postanowail potanczyc i przy 50kmh, wpadl w pozslig i na mnie :shock: , ale jakos snieg go wyhamowal. uff :P
  • mirek65
    Classic
    • 2009
    • 17

    #2
    [O1] sprzegło do AGR

    Czy ktoś z kolegów orientuje sie jaki bedzie koszt kompletnego sprzęgła do 1.9 tdi AGR ? rocznik 99.
    mirek65

    Komentarz

    • snowar
      Classic
      • 2009
      • 15

      #3
      Witam
      też jestem ciekawy, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi bo tak naprawdę nie wiadomo czy jest tam jednomas czy dwumas. Mówię o całościowym zrobieniu sprzęgła. Ponoć w agr do pewnego czasu był jednomas. Ponoć idzie dojść po vinie , ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi od jakiego nr vin ładowali dwumas . Jak masz jednomas to koszt części coś około 600 zł, jak dwumas to chyba coś około 1500. Z tym że zawsze można zamienić dwumase na zwykłe koło zamachowe.

      Komentarz

      • daroo
        Rider
        • 2006
        • 315

        #4
        z tego co i wiadomo to AGR-y do końca szły na tzw pancernym sprzęgle ostatnio pytałem o cenę to dwumas kosztuje 1600-1900plz. a zwykłe sprzęgło wychodzi 100-200plz. taniej zaznaczam że info pochodzi z końca ubiegłego roku
        AGR'00 123KM/264Nm

        Komentarz

        • sebu
          L&K
          • 2008
          • 1304
          • Octavia II (1Z3)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          #5
          Zamieszczone przez daroo
          dwumas kosztuje 1600-1900plz. a zwykłe sprzęgło wychodzi 100-200plz. taniej
          trochę przesadziłeś
          ja wymieniałem u siebie i całość mnie wyszła 950 zł. z robocizną
          Zamieszczone przez mirek65
          jaki bedzie koszt kompletnego sprzęgła do 1.9 tdi AGR ? rocznik 99.
          proszę bardzo

          Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
          jak pomogłem to daj punkcik
          sprzęgło od G 60

          Komentarz

          • snowar
            Classic
            • 2009
            • 15

            #6
            O to się troszkę pomyliłem. Tylko że to są ceny z allegro, ciekawe ile bedzie kosztowało u miejscowego mechanika. No i dodając wymianę wyjdzie to 1500 zł.
            A moiże ktoś kto tutaj zajrzy bedzie na 100% wiedział jak to jest z tym dwumasem w agr :roll:

            Komentarz

            • przemek88
              Rider
              • 2009
              • 613

              #7
              To jak to w końcu jest AGR ma dwumas czy nie?


              Moja Octavia 1.9 TDI AGR

              Komentarz

              • sebu
                L&K
                • 2008
                • 1304
                • Octavia II (1Z3)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                #8
                Zamieszczone przez snowar
                ciekawe ile bedzie kosztowało u miejscowego mechanika
                powiem tak mechanicy mają upust nawet do 50% na części i to od niego zależy czy sprzeda ci po cenie jakiej kupił czy weźmie ją sobie.
                Zamieszczone przez przemek88
                To jak to w końcu jest AGR ma dwumas czy nie?
                Zamieszczone przez snowar
                ak to jest z tym dwumasem w agr :roll:
                na 100% to nie wiem,ale według katalogu intercarsu dwumasa jest :diabelski_usmiech
                Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                jak pomogłem to daj punkcik
                sprzęgło od G 60

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez przemek88
                  To jak to w końcu jest AGR ma dwumas czy nie?
                  w jakichś tam pierwszych była jednomasa, a potem normalnie 2
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • mirek65
                    Classic
                    • 2009
                    • 17

                    #10
                    Dzwonilem do ASO w TORUNIU podalem model rocznik itd i gosciu powiedzial ze jest dwumasa....ale ja do konca to tym pseudo znawcom tematu nie ufam.
                    mirek65

                    Komentarz

                    • snowar
                      Classic
                      • 2009
                      • 15

                      #11
                      Właśnie cały czas nurtuje mnie pytanie co znaczy te pierwsze albo inaczej orientacyjnie do którego roku Szukałem tutaj na forum, szukałem na forum vw i nigdzie nie było jednoznacznej odpowiedzi. Czyli jak się dowiedzieć nie rozbierając czy jest czy nie ma dwumasy

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez snowar
                        Właśnie cały czas nurtuje mnie pytanie co znaczy te pierwsze albo inaczej orientacyjnie do którego roku Szukałem tutaj na forum, szukałem na forum vw i nigdzie nie było jednoznacznej odpowiedzi. Czyli jak się dowiedzieć nie rozbierając czy jest czy nie ma dwumasy
                        ok, może to nie jest precyzyjna odpowiedź, ale z tego co pamiętam, DGW mówił mi chyba, że jeszcze takiej nie spotkał, ale tak czy inaczej rozumiem, że jest możliwe użycie jako zamiennika jednomasy...
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • JanuszSz
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 2835
                          • Superb II combi (3T5)

                          #13
                          W roku 1999 na 100% jest dwumasa.
                          Jednomas był w pierwszym okresie produkcji- 1997,najprawdopodobniej wszystkie zostały w Czechach,bo nikt nie widział w PL AGR-a z kołem jednomasowym założonym w fabryce.
                          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                          Komentarz

                          • daroo
                            Rider
                            • 2006
                            • 315

                            #14
                            Zamieszczone przez sebu
                            daroo napisał/a:
                            dwumas kosztuje 1600-1900plz. a zwykłe sprzęgło wychodzi 100-200plz. taniej

                            trochę przesadziłeś
                            ja wymieniałem u siebie i całość mnie wyszła 950 zł. z robocizną
                            hmm w świetle cen z linków które podałeś wynika że to chyba ty przesadziłes ja napisałem że info jest z zeszłego roku i miałem na myśli cene z robotą 8) i nie sachsa tylko Valeo przypadkiem również z Inter Cars-u przeczytaj do końca a dopiero wtedy zarzucaj komus przesadę
                            AGR'00 123KM/264Nm

                            Komentarz

                            • sebu
                              L&K
                              • 2008
                              • 1304
                              • Octavia II (1Z3)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez daroo
                              ostatnio pytałem o cenę to dwumas kosztuje 1600-1900plz.
                              po przeczytaniu czegoś takiego wynika samo z siebie że bez robocizny :P
                              dlatego ja dodałem to słowo :lol:
                              A jeśli nawet weźmiesz cenę z linku + robocizna,to i tak wyjdzie taniej niż ceny które podałeś
                              Zamieszczone przez daroo
                              sachsa tylko Valeo
                              akurat to praktycznie jest to samo bo SACHS pakuje swoje sprzęgła również w pudełka od VALEO.
                              Zamieszczone przez daroo
                              i nie sachsa tylko Valeo przypadkiem również z Inter Cars-u przeczytaj do końca a dopiero wtedy zarzucaj komus przesadę
                              a o co chodzi z tą częścią odpowiedzi :?:
                              Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                              jak pomogłem to daj punkcik
                              sprzęgło od G 60

                              Komentarz

                              • scr008
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 191

                                #16
                                Panowie wasze rozbieżności cenowe wynikają zapewne z tego, że jeden z was liczy cene nowego koła zamachowego a drugi używanego. Ta część jest na tyle odporna, że nie ma sensu kupować nowego (tak twierdził każdy mechanik, z którym o tym rozmawiałem, czyli chyba 4) a używka jest znacznie tansza.

                                2 tyg temu zmieniałem sprzegło w swoim ASV na jednomasowe, w sumie koszt z robocizną wyszedł poniżej 1000 pln.
                                - sprzęgło komplet od G60 bez koła zamachowego (części nowe)
                                - koło zamachowe jednomasowe od jakiegoś Golfa 3 chyba ABF (uzywane + zabielenie)
                                - łapa, śruby, robocizna

                                Można taki zestaw wstawić do każdego VP, pewnie do innych silnikow tez.
                                Virus injected!

                                Komentarz

                                • KonKor
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 90

                                  #17
                                  Witam,

                                  Przerabiałem ten temat 2 miesiące temu w moim 1.9 AGR, a więc tak:

                                  1. należy wymienić komplet - zauważcie że w tych najtańszych dwumasach z allegro nie ma np. łożyska czy uszczelniacza wału. Wymiana tych kilku dupereli za jakiś czas będzie kosztowała w warsztacie tyle samo co całego kompletu (robocizna). Dwumasa z kompletnym sprzęgłem i łożyskiem to jest minimum 1500zł + robocizna (może to być 300-500zł)

                                  2. Muszę się wyżalić - wyremontowałem w ostatnim czasie furę tak, że mechanicznie igła... no i dwa tygodnie temu czołówka (nie z mojej winy). Czekam na rzeczoznawcę i zastanawiam się czy tych nowych części nie wyciągać przed złomowaniem. Dwumasa na pewno nie ucierpiała...

                                  3. Swoją drogą - super mocy samochód ta Skodzina. Sprawca zdarzenia - Hyundai Coupe rozpadł się na dwie części, a skodzina została odcholowana na kołach :lol:

                                  Pozdr,
                                  Konrad

                                  Komentarz

                                  • wojtek1982
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 108

                                    #18
                                    Zamieszczone przez scr008
                                    2 tyg temu zmieniałem sprzegło w swoim ASV na jednomasowe, w sumie koszt z robocizną wyszedł poniżej 1000 pln.
                                    A jak to się sprawuje? Czyli jednak można jednomasę zamiast dwumasy wrzucić do ASV?

                                    Komentarz

                                    • scr008
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 191

                                      #19
                                      Zamieszczone przez wojtek1982
                                      A jak to się sprawuje? Czyli jednak można jednomasę zamiast dwumasy wrzucić do ASV?
                                      przed decyzją o zmianie na jednomas dużo czytałem tu na forum jak i w innych miejscach. w zasadzie nie spotkałem się z negatywną opinią na ten temat. ja Przejechałem jak narazie 1kkm i jest bezproblemowo. Sprzęgło chodzi znacznie lżej niż seryjne. Nic nie szarpie, generalnie zachowuje się tak jak powinno się zachowywać - jak nowe
                                      Jest trochę zabawy ze skompletowaniem części, ale koszty też są nieporównywalnie niższe w porównaniu z oryginalną dwumasą. No i gdyby kiedyś zachciało mi się podnosić moc, to nie mam dyskomfortu słabego sprzęgła
                                      Virus injected!

                                      Komentarz

                                      • sebu
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1304
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez scr008
                                        Panowie wasze rozbieżności cenowe wynikają zapewne z tego, że jeden z was liczy cene nowego koła zamachowego a drugi używanego.
                                        akurat rozmawiamy o nowej dwumasie
                                        Zamieszczone przez scr008
                                        w sumie koszt z robocizną wyszedł poniżej 1000 pln.
                                        tak jak napisałem wcześniej mnie to wyniosło 950zł.
                                        Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                        jak pomogłem to daj punkcik
                                        sprzęgło od G 60

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          Zamieszczone przez scr008
                                          Jest trochę zabawy ze skompletowaniem części, ale koszty też są nieporównywalnie niższe w porównaniu z oryginalną dwumasą. No i gdyby kiedyś zachciało mi się podnosić moc, to nie mam dyskomfortu słabego sprzęgła
                                          to może opiszesz cały proces dla potomności :?: :idea:
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • scr008
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 191

                                            #22
                                            jest troche tutaj na forum o tym, dodatkowo warto popatrzec na forum golfa i leona.
                                            Pozwolę sobie zacytować post z innego forum kolegi jaro444 , który bardzo dokładnie opisuje temat:

                                            Więc konkrety:
                                            - potrzebujesz jedmasowe koło od poprzecznie postawionych 1Z (VW 028 105 269 B), początkowych AGR lub od benzyn ABF (2.0 16V Golf III GTI 150 KM), 9A (2.0 16V 136 KM), PG (G60) nr VW 037 105 273C,
                                            - łożysko wyciskowe kupujesz od silnika G60 albo innych wymienionych wyżej (to samo co w AFN :chytry : ) SKF VKC 2241,
                                            - tarcza sprzęgła może być od VR6 albo G60 228 mm 28 zębów,
                                            - docisk od G60,
                                            - potrzebujesz śruby do mocowania zamachu do wału korbowego (inne jak w AFN) i śrubki do mocowania docisku do koła zamachowego.

                                            Najprościej kupić zamach od ww. silników i dać do niego kompletne sprzęgło (tarcza, łożysko, docisk) od G60 nr Sachs 3000 332 001.

                                            Zamach warto przetoczyć w profesjonalnym zakładzie przed założeniem, to nic nie szarpie wówczas na 100% przy ruszaniu.
                                            Miałem pewne problemy ze znalezieniem jedomasu, ale bardzo pomocna okazała się tutaj giełda forumowa golfa
                                            Zamach przetaczałem w Wawie na ulicy Krasnobrodzkiej.
                                            Virus injected!

                                            Komentarz

                                            • mirek65
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 17

                                              #23
                                              Pytałem dzisiaj w sklepie...kompletne sprzego firmy LUK do mojego modelu 1.500 zl moze jakis maly upuscik.
                                              mirek65

                                              Komentarz

                                              • b-bar01
                                                Elegance
                                                • 2007
                                                • 985
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                                #24
                                                mirek65,
                                                zobacz w tym temacie, mój ostatni post:

                                                sprzęgło ALH/AGR kpl. Sachs.
                                                1mas - 805 pln
                                                2mas - 1188 pln
                                                *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                                Komentarz

                                                • bono111
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 12

                                                  #25
                                                  panowie ja posiadam agr z 2002 grudzien kupiony w polsce i nie mam dwumasy , sprawdzone -przebieg 411 tyś

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...