Ja dzisiaj mialem dwa tiry rozladowac, tylko jedeen dojechal i masakra... towar poprzesuwany, uszkodzony. pozniej nie chcial dran wyjechac. jednym slowem masakra, i zeby bylo malo, to ledwo czolowki uniknalem, gosc z tico postanowail potanczyc i przy 50kmh, wpadl w pozslig i na mnie :shock: , ale jakos snieg go wyhamowal. uff :P
[O1] sprzegło do AGR
Zwiń
X
-
Witam
też jestem ciekawy, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi bo tak naprawdę nie wiadomo czy jest tam jednomas czy dwumas. Mówię o całościowym zrobieniu sprzęgła. Ponoć w agr do pewnego czasu był jednomas. Ponoć idzie dojść po vinie
, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi od jakiego nr vin ładowali dwumas . Jak masz jednomas to koszt części coś około 600 zł, jak dwumas to chyba coś około 1500. Z tym że zawsze można zamienić dwumase na zwykłe koło zamachowe.
Komentarz
-
-
Komentarz
-
-
powiem tak mechanicy mają upust nawet do 50% na części i to od niego zależy czy sprzeda ci po cenie jakiej kupił czy weźmie ją sobie.Zamieszczone przez snowarciekawe ile bedzie kosztowało u miejscowego mechanika
Zamieszczone przez przemek88To jak to w końcu jest AGR ma dwumas czy nie?na 100% to nie wiem,ale według katalogu intercarsu dwumasa jest :diabelski_usmiechZamieszczone przez snowarak to jest z tym dwumasem w agr :roll:
Komentarz
-
-
ok, może to nie jest precyzyjna odpowiedź, ale z tego co pamiętam, DGW mówił mi chyba, że jeszcze takiej nie spotkał, ale tak czy inaczej rozumiem, że jest możliwe użycie jako zamiennika jednomasy...Zamieszczone przez snowarWłaśnie cały czas nurtuje mnie pytanie co znaczy te pierwsze
albo inaczej orientacyjnie do którego roku
Szukałem tutaj na forum, szukałem na forum vw i nigdzie nie było jednoznacznej odpowiedzi. Czyli jak się dowiedzieć nie rozbierając czy jest czy nie ma dwumasy
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
hmm w świetle cen z linków które podałeś wynika że to chyba ty przesadziłes ja napisałem że info jest z zeszłego roku i miałem na myśli cene z robotą 8) i nie sachsa tylko Valeo przypadkiem również z Inter Cars-u przeczytaj do końca a dopiero wtedy zarzucaj komus przesadęZamieszczone przez sebudaroo napisał/a:
dwumas kosztuje 1600-1900plz. a zwykłe sprzęgło wychodzi 100-200plz. taniej
trochę przesadziłeś
ja wymieniałem u siebie i całość mnie wyszła 950 zł. z robociznąAGR'00 123KM/264Nm
Komentarz
-
-
po przeczytaniu czegoś takiego wynika samo z siebie że bez robocizny :PZamieszczone przez darooostatnio pytałem o cenę to dwumas kosztuje 1600-1900plz.
dlatego ja dodałem to słowo :lol:
A jeśli nawet weźmiesz cenę z linku + robocizna,to i tak wyjdzie taniej niż ceny które podałeś
akurat to praktycznie jest to samo bo SACHS pakuje swoje sprzęgła również w pudełka od VALEO.Zamieszczone przez daroosachsa tylko Valeo
a o co chodzi z tą częścią odpowiedzi :?:Zamieszczone przez darooi nie sachsa tylko Valeo przypadkiem również z Inter Cars-u przeczytaj do końca a dopiero wtedy zarzucaj komus przesadę
Komentarz
-
-
Panowie wasze rozbieżności cenowe wynikają zapewne z tego, że jeden z was liczy cene nowego koła zamachowego a drugi używanego. Ta część jest na tyle odporna, że nie ma sensu kupować nowego (tak twierdził każdy mechanik, z którym o tym rozmawiałem, czyli chyba 4) a używka jest znacznie tansza.
2 tyg temu zmieniałem sprzegło w swoim ASV na jednomasowe, w sumie koszt z robocizną wyszedł poniżej 1000 pln.
- sprzęgło komplet od G60 bez koła zamachowego (części nowe)
- koło zamachowe jednomasowe od jakiegoś Golfa 3 chyba ABF (uzywane + zabielenie)
- łapa, śruby, robocizna
Można taki zestaw wstawić do każdego VP, pewnie do innych silnikow tez.Virus injected!
Komentarz
-
-
Witam,
Przerabiałem ten temat 2 miesiące temu w moim 1.9 AGR, a więc tak:
1. należy wymienić komplet - zauważcie że w tych najtańszych dwumasach z allegro nie ma np. łożyska czy uszczelniacza wału. Wymiana tych kilku dupereli za jakiś czas będzie kosztowała w warsztacie tyle samo co całego kompletu (robocizna). Dwumasa z kompletnym sprzęgłem i łożyskiem to jest minimum 1500zł + robocizna (może to być 300-500zł)
2. Muszę się wyżalić - wyremontowałem w ostatnim czasie furę tak, że mechanicznie igła... no i dwa tygodnie temu czołówka (nie z mojej winy). Czekam na rzeczoznawcę i zastanawiam się czy tych nowych części nie wyciągać przed złomowaniem. Dwumasa na pewno nie ucierpiała...
3. Swoją drogą - super mocy samochód ta Skodzina. Sprawca zdarzenia - Hyundai Coupe rozpadł się na dwie części, a skodzina została odcholowana na kołach :lol:
Pozdr,
Konrad
Komentarz
-
-
przed decyzją o zmianie na jednomas dużo czytałem tu na forum jak i w innych miejscach. w zasadzie nie spotkałem się z negatywną opinią na ten temat. ja Przejechałem jak narazie 1kkm i jest bezproblemowo. Sprzęgło chodzi znacznie lżej niż seryjne. Nic nie szarpie, generalnie zachowuje się tak jak powinno się zachowywać - jak noweZamieszczone przez wojtek1982A jak to się sprawuje? Czyli jednak można jednomasę zamiast dwumasy wrzucić do ASV?
Jest trochę zabawy ze skompletowaniem części, ale koszty też są nieporównywalnie niższe w porównaniu z oryginalną dwumasą. No i gdyby kiedyś zachciało mi się podnosić moc, to nie mam dyskomfortu słabego sprzęgła
Virus injected!
Komentarz
-
-
akurat rozmawiamy o nowej dwumasieZamieszczone przez scr008Panowie wasze rozbieżności cenowe wynikają zapewne z tego, że jeden z was liczy cene nowego koła zamachowego a drugi używanego.
tak jak napisałem wcześniej mnie to wyniosło 950zł.Zamieszczone przez scr008w sumie koszt z robocizną wyszedł poniżej 1000 pln.
Komentarz
-
-
to może opiszesz cały proces dla potomności :?: :idea:Zamieszczone przez scr008Jest trochę zabawy ze skompletowaniem części, ale koszty też są nieporównywalnie niższe w porównaniu z oryginalną dwumasą. No i gdyby kiedyś zachciało mi się podnosić moc, to nie mam dyskomfortu słabego sprzęgła
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
jest troche tutaj na forum o tym, dodatkowo warto popatrzec na forum golfa i leona.
Pozwolę sobie zacytować post z innego forum kolegi jaro444 , który bardzo dokładnie opisuje temat:
Miałem pewne problemy ze znalezieniem jedomasu, ale bardzo pomocna okazała się tutaj giełda forumowa golfaWięc konkrety:
- potrzebujesz jedmasowe koło od poprzecznie postawionych 1Z (VW 028 105 269 B), początkowych AGR lub od benzyn ABF (2.0 16V Golf III GTI 150 KM), 9A (2.0 16V 136 KM), PG (G60) nr VW 037 105 273C,
- łożysko wyciskowe kupujesz od silnika G60 albo innych wymienionych wyżej (to samo co w AFN :chytry : ) SKF VKC 2241,
- tarcza sprzęgła może być od VR6 albo G60 228 mm 28 zębów,
- docisk od G60,
- potrzebujesz śruby do mocowania zamachu do wału korbowego (inne jak w AFN) i śrubki do mocowania docisku do koła zamachowego.
Najprościej kupić zamach od ww. silników i dać do niego kompletne sprzęgło (tarcza, łożysko, docisk) od G60 nr Sachs 3000 332 001.
Zamach warto przetoczyć w profesjonalnym zakładzie przed założeniem, to nic nie szarpie wówczas na 100% przy ruszaniu.
Zamach przetaczałem w Wawie na ulicy Krasnobrodzkiej.Virus injected!
Komentarz
-

Komentarz