[O1] Zbyt wysoka temperatura silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tohen
    Classic
    • 2011
    • 3

    [O1] Zbyt wysoka temperatura silnika

    seba zdemontuj panel z drzwi i przeczysc styki w panelu ,tam szukaj twojej usterki przeczyszczenie gumek i plytki spirytusem i po problemie
  • konfucjusz
    Classic
    • 2010
    • 13

    #2
    [O1] Zbyt wysoka temperatura silnika

    W Octavce z 98 roku mam problem ze zbyt wysoką temperaturą silnika.
    Została wymieniona chłodnica i czujnik temp. , który jest w niej zamontowany.
    Podczas ciągłej jazdy temperatura dochodzi i zatrzymuję się odrobinę powyżej połowy(niewiele powyżej pionu).Wyjątkiem były zeszłe wakacje gdzie na trasie w upalny dzień i przy 120km/h temp. nie chciała spaść poniżej 75% wskazania.
    Obecnie problem pojawia się w momencie kiedy stoję w korkach.
    Wskazówka wychyla się ok 80% wskazania.
    Podczas pracy silnika na postoju wentylator nie zawsze włącza się w odpowiednim momencie(tutaj zakładam, że wskazówka w pionie to nominalna temperatura pracy).
    Moje wątpliwości to:
    1) Czy dobrze założyłem nominalną temp. pracy silnika?
    2) W jakim momencie załączać się powinien wentylator?
    3) Co może bezpośrednio wpływać na załączanie się wentylatora w różnych momentach?

    Komentarz

    • grzesiu2400
      Ambiente
      • 2009
      • 193
      • Octavia I (1U2)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM

      #3
      Niewiem jaki masz silnik ale u mnie czujnik temperatury cieczy znajduje sie w okolicach termostatu i to on moze powodowac takie odchylki koszt wymiany niewielki. Natomiast w chlodnicy znajduje sie czujnik ktory odpowiada za uruchamianie wentylatora.

      Komentarz

      • konfucjusz
        Classic
        • 2010
        • 13

        #4
        Silnik mam 1.6. Moc podawana to 77 kW chociaż tego nigdzie nie sprawdzałem a wszyscy wiemy , że papier wszystko przyjmie.
        W jaki sposób mogę stwierdzić czy wskazywana zbyt wysoka temperatura jest rzeczywistą a nie błędem któregoś czujnika?
        a jeśli jest to w jaki sposób mogę naprawić usterkę?

        Dodam, że od niedawna pojawił się kolejny problem.
        Mianowicie po uruchomieniu silnika po kilkugodzinnym postoju silnik nie ma mocy.
        W praktyce wygląda to tak, że jeśli musiałbym ruszyć pod górkę albo pokonać jakiś krawężnik to muszę odczekać na wolnych obrotach chwilę. Przy dodawaniu gwałtownym gazu bez obciążenia mogę go zadławić.

        Doszukałem się, że obie usterki mogą być ze sobą połączone.
        Dodam, że ubytków płynu chłodniczego nie stwierdziłem (nie wykluczam, że niewielkie są)
        Przy wymianie oleju(w zeszłym tygodniu) mechanik niczego podejrzanego nie stwierdził.
        Osadu na korku oleju nie było. Nie zauważyłem dymienie z wydechu.

        Komentarz

        • grzesiu2400
          Ambiente
          • 2009
          • 193
          • Octavia I (1U2)
          • AKL 1.6 MPI 101 KM

          #5
          Najprostszym sposobem było by podpiąć pod komputer i zobaczyć wskazania temperatury. Proponuje jeszcze sprawdzić najlepiej po nocy czy po uruchomieniu silnika nagrzewa się również chłodnica, miałem przypadek że zawiesił mi się termostat i po dogrzaniu silnika chłodnice miałem zimną a co za tym idzie to że wskazania temperatury również były błędne.

          Komentarz

          • konfucjusz
            Classic
            • 2010
            • 13

            #6
            Dzisiaj przyjrzałem się bliżej wentylatorowi.
            Z duża powtarzalnością załącza się po osiągnięciu ok 75% wskazania.
            Niepokoi mnie fakt, że przy "normalnej" temp. zewnętrznej wskazówka opiera się na 50% natomiast kiedy przychodzą wysokie temp. nawet na trasie dochodzi do 80% zanim wentylator się załączy.
            Czy we wszystkich O1 z silnikami 1.6 tak się ma sprawa?

            Komentarz

            • grzesiu2400
              Ambiente
              • 2009
              • 193
              • Octavia I (1U2)
              • AKL 1.6 MPI 101 KM

              #7
              W moim przypadku wentylator załącza się w momencie kiedy wskazówka temperatury stoi pionowo chwile później przelewa się płyn w zbiorniczku, podejrzewam że w twoim przypadku powinno być podobnie. Ja bym jednak podejrzewał czujnik temperatury, w przypadku błędnych wskazań mogą właśnie wystąpić spadki mocy, problemy z odpalaniem na zimnym jak i na ciepłym. Robiłem u siebie taką próbę że wypiąłem rano kostkę od czujnika tego kolo termostatu i jeździłem chwile żeby sprawdzić jak się auto zachowa i czy wystąpią jakieś zmiany.

              Komentarz

              • konfucjusz
                Classic
                • 2010
                • 13

                #8
                Czujnik wymieniłem kilka dni temu. Niestety zachowuje się tak samo jak jego poprzednik.
                Czyli małe szanse żeby był uszkodzony. U mnie ,jak pisałem wyżej, wentylator załącza się przy dużo wyższych temperaturach i jego praca trwa krótko. Być może został założony czujnik o niewłaściwych parametrach.

                Komentarz

                • grzesiu2400
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 193
                  • Octavia I (1U2)
                  • AKL 1.6 MPI 101 KM

                  #9
                  Mam na myśli czujnik temperatury w okolicach termostatu którego wskazania są na liczniku, nie czujnik który jest w chłodnicy. Jeżeli chodzi o wentylator to u mnie również załącza się na dosłownie chwilkę.

                  Komentarz

                  • konfucjusz
                    Classic
                    • 2010
                    • 13

                    #10
                    A mógłbyś coś więcej o tym czujniku powiedzieć,tzn. gdzie go mogę dokładnie zlokalizować, jak wygląda i za co odpowiada?

                    Komentarz

                    • grzesiu2400
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 193
                      • Octavia I (1U2)
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM

                      #11
                      Ten czujnik podaje temperaturę do sterownika oraz do wskaźnika na liczniku, nie wiem jak to jest w silnikach 74 lub 75KW ale u mnie jest pod aparatem zapłonowym. Możliwe że wygląda tak lub podobnie

                      Komentarz

                      • konfucjusz
                        Classic
                        • 2010
                        • 13

                        #12
                        Namierzyłem go w aucie.
                        Po wyciągnięciu silnik przydławił się(zaliczył 500obr.)po czym powrócił do swoich normalnych obrotów ok.800. Oprócz chwilowego skoku obrotów i oczywiście powolnego spadania wskazówki do zera żadnej różnicy nie ma.

                        Komentarz

                        Pracuję...