seba zdemontuj panel z drzwi i przeczysc styki w panelu ,tam szukaj twojej usterki przeczyszczenie gumek i plytki spirytusem i po problemie
[O1] Zbyt wysoka temperatura silnika
Zwiń
X
-
[O1] Zbyt wysoka temperatura silnika
W Octavce z 98 roku mam problem ze zbyt wysoką temperaturą silnika.
Została wymieniona chłodnica i czujnik temp. , który jest w niej zamontowany.
Podczas ciągłej jazdy temperatura dochodzi i zatrzymuję się odrobinę powyżej połowy(niewiele powyżej pionu).Wyjątkiem były zeszłe wakacje gdzie na trasie w upalny dzień i przy 120km/h temp. nie chciała spaść poniżej 75% wskazania.
Obecnie problem pojawia się w momencie kiedy stoję w korkach.
Wskazówka wychyla się ok 80% wskazania.
Podczas pracy silnika na postoju wentylator nie zawsze włącza się w odpowiednim momencie(tutaj zakładam, że wskazówka w pionie to nominalna temperatura pracy).
Moje wątpliwości to:
1) Czy dobrze założyłem nominalną temp. pracy silnika?
2) W jakim momencie załączać się powinien wentylator?
3) Co może bezpośrednio wpływać na załączanie się wentylatora w różnych momentach?
-
-
Silnik mam 1.6. Moc podawana to 77 kW chociaż tego nigdzie nie sprawdzałem a wszyscy wiemy , że papier wszystko przyjmie.
W jaki sposób mogę stwierdzić czy wskazywana zbyt wysoka temperatura jest rzeczywistą a nie błędem któregoś czujnika?
a jeśli jest to w jaki sposób mogę naprawić usterkę?
Dodam, że od niedawna pojawił się kolejny problem.
Mianowicie po uruchomieniu silnika po kilkugodzinnym postoju silnik nie ma mocy.
W praktyce wygląda to tak, że jeśli musiałbym ruszyć pod górkę albo pokonać jakiś krawężnik to muszę odczekać na wolnych obrotach chwilę. Przy dodawaniu gwałtownym gazu bez obciążenia mogę go zadławić.
Doszukałem się, że obie usterki mogą być ze sobą połączone.
Dodam, że ubytków płynu chłodniczego nie stwierdziłem (nie wykluczam, że niewielkie są)
Przy wymianie oleju(w zeszłym tygodniu) mechanik niczego podejrzanego nie stwierdził.
Osadu na korku oleju nie było. Nie zauważyłem dymienie z wydechu.
Komentarz
-
-
Najprostszym sposobem było by podpiąć pod komputer i zobaczyć wskazania temperatury. Proponuje jeszcze sprawdzić najlepiej po nocy czy po uruchomieniu silnika nagrzewa się również chłodnica, miałem przypadek że zawiesił mi się termostat i po dogrzaniu silnika chłodnice miałem zimną a co za tym idzie to że wskazania temperatury również były błędne.
Komentarz
-
-
Dzisiaj przyjrzałem się bliżej wentylatorowi.
Z duża powtarzalnością załącza się po osiągnięciu ok 75% wskazania.
Niepokoi mnie fakt, że przy "normalnej" temp. zewnętrznej wskazówka opiera się na 50% natomiast kiedy przychodzą wysokie temp. nawet na trasie dochodzi do 80% zanim wentylator się załączy.
Czy we wszystkich O1 z silnikami 1.6 tak się ma sprawa?
Komentarz
-
-
W moim przypadku wentylator załącza się w momencie kiedy wskazówka temperatury stoi pionowo chwile później przelewa się płyn w zbiorniczku, podejrzewam że w twoim przypadku powinno być podobnie. Ja bym jednak podejrzewał czujnik temperatury, w przypadku błędnych wskazań mogą właśnie wystąpić spadki mocy, problemy z odpalaniem na zimnym jak i na ciepłym. Robiłem u siebie taką próbę że wypiąłem rano kostkę od czujnika tego kolo termostatu i jeździłem chwile żeby sprawdzić jak się auto zachowa i czy wystąpią jakieś zmiany.
Komentarz
-
-
Czujnik wymieniłem kilka dni temu. Niestety zachowuje się tak samo jak jego poprzednik.
Czyli małe szanse żeby był uszkodzony. U mnie ,jak pisałem wyżej, wentylator załącza się przy dużo wyższych temperaturach i jego praca trwa krótko. Być może został założony czujnik o niewłaściwych parametrach.
Komentarz
-
Komentarz