Octavia 2 1.9 DSG Padajaca dwumasa?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mike77
    Classic
    • 2011
    • 2

    Octavia 2 1.9 DSG Padajaca dwumasa?

    Pytanie do ludzików którzy mieszkają tu dłużej niż ja - gdzie podjechać na zmianę oleju i filtra, żeby było dobrze,szybko, tanio i żeby oferowali oryginalnego Mobila 1 10W40 a nie podrabiany szit? :wink:
    Mike
  • strzelcu
    Classic
    • 2010
    • 16

    #2
    Octavia 2 1.9 DSG Padajaca dwumasa?

    Witam!

    Panowie, Panie właściciele pojazdów z grupy VW, jestem tu nowy i wypada mi się przywitać na dzień dobry!

    Od 3 tygodni jestem popsiadaczem Octavii II 1.9 (silnik BKC) 2005 rok (2006 modelowy) ze skrzynią DSG (udokumentowany przebieg 118.000km) i jest pierwszy kłopot...

    Temp. na zewnątrz ~ 20-25C, pojazd zupełnie zimny (po nocy, lub po całkowitym wystudzeniu) odpalam jak to zwykle przy skrzyni DSG z pozycji P (Parking). Podwyższone obroty silnika przez pierwsze 3-4 minuty - normalna sprawa, później się ucisza, obroty lecą na ok 800, ale na wolnych obrotach ( P lub N ) słychać drażniący dźwięk taki jakby ktoś użył 2 pokrywek do garów wykonanych z aluminium i w losowych odcinkach czasu oderzał je o siebie. Wystarczy dodać 50 obrotów/min wiecej aby dźwięk wyeliminować, wystarczy też zmienić położenie lewarka skrzynki DSG na D (Drive) lub R(Reverse), aby dźwięku się pozbyc.
    Dźwięk słabnie z czasem, zanika przy nagrzaniu do temp pracy (90C) i jest ledwie, lub wcale słyszalny.

    Mogę zakupić koło dwumasowe za ok 2000 zł + wymiana ok 350 pln, ale nie chcę aby był to ślepy traf ...
    Byłem u mechaniora od Skody (dobry ponoć), lecz powidział, że to pewnie skrzynia DSG i dziwny ruch sprzęgieł, ale coś nie bardzo wierzę, oglądając kilka filmów na youtube, a w szczególności ten o VW Jetta z DSG i walniętym kołem dwumasowym.
    ASO koszta o 50-70% wyzsze, a tam ludzie delikatnie mówiąc słabo temat znają, a skłonni są tylko wymieniać, a nie diagnozować i naprawiać.

    BTW: Diagnoza VAGiem nie pokazuje żadnego błędu.

    Zamieściłem 2 filmy na youtube, bo pisanie o problemie to jedno, a usłyszeć na własne uszy - to drugie.
    Filmy są mojego autorstwa, zatem od moderatora nie powinno być uwag...





    Prosze o uwagi/komentarze/porady.

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      2000 to coś tanio za nowe koło.
      kolega SZKODA miał przejścia ze swoim dwumasem w dsg, popytaj.
      co do objawów to "na żywo" można dokładniej ocenić sytuację :wink:
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • strzelcu
        Classic
        • 2010
        • 16

        #4
        Zamieszczone przez robekcool
        2000 to coś tanio za nowe koło.
        kolega SZKODA miał przejścia ze swoim dwumasem w dsg, popytaj.
        co do objawów to "na żywo" można dokładniej ocenić sytuację :wink:

        Mam dostęp do tańszych części, ale muszę znać najpierw numer częśći,podzwoniłem po serwisach i z programu ETKA odczytali po VINie, że dwumasa u mnie ma symbol 03G105266BE (taka powinna być) , a taką właśnie mogę mieć nową za 2000 pln (bez gwarancji).

        Komentarz

        • witek_sz
          Drive
          • 2008
          • 91
          • Octavia II (1Z3)
          • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Mam dokładnie to samo, zaprzyjażniony mechanik z serwisu VW stwierdził że dwumasa, ale narazie jeżdzę i szukam żeby kupić jak najtaniej.
          A masz po puszczeniu hamulca (dzwignia D lub R) takie szarpanie (nie zawsze).
          OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            2 koła to dobra cena. w serwisie normalnie ponad 3.
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • strzelcu
              Classic
              • 2010
              • 16

              #7
              Zamieszczone przez witek_sz
              Mam dokładnie to samo, zaprzyjażniony mechanik z serwisu VW stwierdził że dwumasa, ale narazie jeżdzę i szukam żeby kupić jak najtaniej.
              A masz po puszczeniu hamulca (dzwignia D lub R) takie szarpanie (nie zawsze).
              W chwili kiedy wrzucam D lub R dźwięki ustępuja, szarpania nie zaobserwowałem, no może trochę budą trzęsie jak ruszam, ale to tak minimalne że ledwie wyczuwalne. Wydaje mi się, że jest to wczesne stadium padającej dwumasy ... Tym bardziej, że jak się nagrzeje to dzwiek jest ledwie wyczuwalny.
              Przejechane 118.000, zakupilem juz olej (6l) + filtr +oring, zatem jesli zdecyduje sie na wymianie dwumasy raczej i olej zmienie bo to ta sama robota nieco przed czasem (120kkm powinno sie wymienic).

              Komentarz

              • listek7
                Classic
                • 2010
                • 17

                #8
                mam dokladnie to samo,ale dzieki bogu autko na gwarancji kolo dwumasowe zrobia z gwarancji zaoszczedze gdzies okolo £350,a sprzeglo kupuje sam i wsadzam nowe,by nie miec potem zadnych problemow po podciagnieciu starego,moja skodzinka ma teraz 94000mil to ponad 150km 2006 rok silnik 1.9tdi BXE,juz chyba przyszedl czas na sprzeglo,nie wiem moze sie myle,pozdrawiam

                Komentarz

                • blackspot
                  Rider
                  • 2007
                  • 291

                  #9
                  Gdzie kupujesz to koło za 2 tysiące i jeśli będzie nowe to dlaczego bez gwarancji?
                  Powered by Rogalotti + DSG

                  Komentarz

                  • strzelcu
                    Classic
                    • 2010
                    • 16

                    #10
                    Zamieszczone przez blackspot
                    Gdzie kupujesz to koło za 2 tysiące i jeśli będzie nowe to dlaczego bez gwarancji?
                    Gość za tyle może załatwić nowe, lecz bez faktury żadnej. Nie pytam jak to robi, ale jak koło zobaczę z tym oznaczeniem (jak wspomniałem) , tak jak mówi - to nie będę pytał zbytnio o pochodzenie.

                    Komentarz

                    • blackspot
                      Rider
                      • 2007
                      • 291

                      #11
                      Pytam bo za nie wiele więcej zamawiam właśnie w zaprzyjaźnionym ASO i mam na to fakturę.
                      Powered by Rogalotti + DSG

                      Komentarz

                      • strzelcu
                        Classic
                        • 2010
                        • 16

                        #12
                        Zamieszczone przez blackspot
                        Pytam bo za nie wiele więcej zamawiam właśnie w zaprzyjaźnionym ASO i mam na to fakturę.
                        A ile jesli można wiedzieć, i czy w razie W, będziesz mógł załatwić takie koło po kosztach ? Pytam,bo póki koła nie dostanę do ręki wolę mieć więcej opcji niż jedna (bez gwarancji).

                        Komentarz

                        • blackspot
                          Rider
                          • 2007
                          • 291

                          #13
                          Zapytaj kolegę seiko5
                          Powered by Rogalotti + DSG

                          Komentarz

                          • strzelcu
                            Classic
                            • 2010
                            • 16

                            #14
                            W ASO: 2885 zł - 14 % upust ~ 2500 zł

                            Komentarz

                            • blackspot
                              Rider
                              • 2007
                              • 291

                              #15
                              Może być lepiej
                              Powered by Rogalotti + DSG

                              Komentarz

                              • seiko5
                                Drive
                                • 2008
                                • 66

                                #16
                                paczka poszła. jutro powinna być u ciebie na miejscu
                                Wen keiner kent die antwort, dan schreib zu mir

                                Komentarz

                                • jacekm
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 6

                                  #17
                                  Zamieszczone przez witek_sz
                                  Mam dokładnie to samo, zaprzyjażniony mechanik z serwisu VW stwierdził że dwumasa, ale narazie jeżdzę i szukam żeby kupić jak najtaniej.
                                  A masz po puszczeniu hamulca (dzwignia D lub R) takie szarpanie (nie zawsze).
                                  Ja również mam dokładnie taki sam objaw. Dodatkowo ten sam silnik, skrzynia biegów i przebieg.
                                  Mam prośbę o info, czy wymiana dwumasy pomogła.

                                  Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • strzelcu
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 16

                                    #18
                                    Zamieszczone przez jacekm
                                    Zamieszczone przez witek_sz
                                    Mam dokładnie to samo, zaprzyjażniony mechanik z serwisu VW stwierdził że dwumasa, ale narazie jeżdzę i szukam żeby kupić jak najtaniej.
                                    A masz po puszczeniu hamulca (dzwignia D lub R) takie szarpanie (nie zawsze).
                                    Ja również mam dokładnie taki sam objaw. Dodatkowo ten sam silnik, skrzynia biegów i przebieg.
                                    Mam prośbę o info, czy wymiana dwumasy pomogła.

                                    Pozdrawiam
                                    Kolo kupione za ok 2000 zl, wymiana jutro! Zdecydowalem sie tez na wymiane oleju i filtra od razu (119.700 km).
                                    Moge dac znac za dwa dni czy pomoglo.

                                    Komentarz

                                    • leszekmw
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5356

                                      #19
                                      nie wiem jak jest w 1.9 ale w 2,0 wystepuja dwa rodzaje dwumasy i po vinie sie ich nie odróżni ponieważ były wstawiane równoczesnie. trzeba swoją zobaczyć przez szczelinę między silnikiem a skrzynią i jedna jest inna od drugiej , to znaczy jedna to LUK a druga Sachs jak pamiętam , różnią się jakimś nacięciem czy wrębem.. .
                                      już niejeden kupił koło , rozebrał skrzynie i latał jak ze sraczką za drugim kołem.. :twisted: .ale to jest na pewno przy 2.0tdi.
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz

                                      • gruzlik
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 42

                                        #20
                                        Re: Octavia 2 1.9 DSG Padajaca dwumasa?

                                        Zamieszczone przez strzelcu
                                        Witam!

                                        Panowie, Panie właściciele pojazdów z grupy VW, jestem tu nowy i wypada mi się przywitać na dzień dobry!

                                        Od 3 tygodni jestem popsiadaczem Octavii II 1.9 (silnik BKC) 2005 rok (2006 modelowy) ze skrzynią DSG (udokumentowany przebieg 118.000km) i jest pierwszy kłopot...

                                        Temp. na zewnątrz ~ 20-25C, pojazd zupełnie zimny (po nocy, lub po całkowitym wystudzeniu) odpalam jak to zwykle przy skrzyni DSG z pozycji P (Parking). Podwyższone obroty silnika przez pierwsze 3-4 minuty - normalna sprawa, później się ucisza, obroty lecą na ok 800, ale na wolnych obrotach ( P lub N ) słychać drażniący dźwięk taki jakby ktoś użył 2 pokrywek do garów wykonanych z aluminium i w losowych odcinkach czasu oderzał je o siebie. Wystarczy dodać 50 obrotów/min wiecej aby dźwięk wyeliminować, wystarczy też zmienić położenie lewarka skrzynki DSG na D (Drive) lub R(Reverse), aby dźwięku się pozbyc.
                                        Dźwięk słabnie z czasem, zanika przy nagrzaniu do temp pracy (90C) i jest ledwie, lub wcale słyszalny.

                                        Mogę zakupić koło dwumasowe za ok 2000 zł + wymiana ok 350 pln, ale nie chcę aby był to ślepy traf ...
                                        Byłem u mechaniora od Skody (dobry ponoć), lecz powidział, że to pewnie skrzynia DSG i dziwny ruch sprzęgieł, ale coś nie bardzo wierzę, oglądając kilka filmów na youtube, a w szczególności ten o VW Jetta z DSG i walniętym kołem dwumasowym.
                                        ASO koszta o 50-70% wyzsze, a tam ludzie delikatnie mówiąc słabo temat znają, a skłonni są tylko wymieniać, a nie diagnozować i naprawiać.

                                        BTW: Diagnoza VAGiem nie pokazuje żadnego błędu.

                                        Zamieściłem 2 filmy na youtube, bo pisanie o problemie to jedno, a usłyszeć na własne uszy - to drugie.
                                        Filmy są mojego autorstwa, zatem od moderatora nie powinno być uwag...





                                        Prosze o uwagi/komentarze/porady.
                                        Powiem tak, IDEALNIE kolego to opisałeś,...
                                        Auto moje jest identyczne, ten sam rok, ten sam silnik, skrzynia DSG, przebieg +25tys. km większy,...objawy identyczne,...z kilku źródeł potwierdzili mi, że to dwumasa,...też szukam i się wściekam aby kupić wiadomo jak najtaniej. Podobno nr mojej dwumasy to: 03G 105 266 BE. Daj znać co i jak...

                                        Nie ukrywam, że strasznie jest denerwujący ten dźwięk.

                                        [ Dodano: Wto 29 Cze, 10 17:08 ]
                                        I jak po tej wymianie?
                                        Pozdrawiam JaCeK

                                        Komentarz

                                        • strzelcu
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 16

                                          #21
                                          30.06.2010:

                                          Dziś mam odebrać auto po wymianie dwumasy (tej za 2000 pln) oraz oleju w DSG, dam znać czy problem zostal usunięty.
                                          U mnie zdemontowana dwumasa ma symbol 03G 105 266R (czyli pierwsze koło z serii montowane na samym początku przy DSG), poźniej koło to zostało zastąpione przez 03G 105 266AP, teraz LUK produkuje już tylko koła z oznaczeniem 03G 105 266 BE (ponoć wyeliminowana wada konstrukcyjna... ). Zamienników nie szukajcie - bo zwyczajnie ich jeszcze nikt nie robi.

                                          Trochę się zmartwiłem, bo wyjęta (stara) dwumasa nie ma zbytnio luzów (wg. mnie) , ale pocieszam się tym, że zwykle uszkodzenia dwumas w przypadku dzwonienia, i podobnego dźwieku przy zimnym silniku to pierwsze stadium szkodzenia dwumasy polegajace na uszkodzeniu wewnatrznemu np. sprężyn - do czego nie ma dostepu bez rozebrania dwumasy.
                                          No nic ... trochę przynam szczerze mam stres, bo wydac ponad 2K i nie być w 100% pewnym efektu naprawy - to trochę ryzyko ....

                                          P.S
                                          Najnowsza wersja ETKI już nawet tych stary dwumas ( R i AP) nie uwzględnia.



                                          Update (01.07.2010):

                                          Dwumasa wymieniona - problem rozwiązany!

                                          Stara dwumasa nie nosi śladów wielkiego zużycia, nie ma nadmiernych luzów (przynajmniej jak miałem szansę porównać z nową, porównać luzy), ale pewnie wewnątrz sprężynki miały juz dość.

                                          Temat można zamknąc )))))))))))))

                                          Komentarz

                                          Pracuję...