[O2] [O2]klimatyzacja - problemy z uruchomieniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kepasa
    Classic
    • 2011
    • 4

    [O2] [O2]klimatyzacja - problemy z uruchomieniem

    czy ktos wie jakie powinny byc nastawy kata wtrysku w silniku 1,9 tdi bjb PD ?
  • krzys9999
    Classic
    • 2010
    • 9

    #2
    [O2] [O2]klimatyzacja - problemy z uruchomieniem

    Witam.
    Wcześniej nie zakładałem tematu starając się rozwiązać problem z działaniem klimy na podstawie info na forum.
    Co zrobiłem:
    -nie działający mały wentylator (demontaż , przywrócenie szczotek do działania) -wentylator chodzi.
    -demontaż elektrozaworu (to ten z wtyczką do sterowania wydajnością klimatyzacji bo pxe16 jest zesprzęglona na stałe) tak wyczytałem
    eletrozawór przedmuchany , pomiar oporności ok. 20 ohm , próba działania - słychać pracę cewki/zwory , oczywiście przy demontażu czynnik uciekł.
    -napełnienie układu z próbą szczelności (ok.) , ilość 525 g , odgrzybianie
    urządzenie delphi , wydruku nie dostałem (brak taśmy

    Klimatyzacja jednak nie całkiem pracuje jak należy.
    Powoli spada jej wydajność a po jakimś czasie wieje już ciepłe.
    Auto trochę postoi , uruchomienie i klima działa , rurka od sprężarki zimna , mija jakieś parę minut i stopniowo wydajność spada , wentylatory pracują cały czas , rurka przestaje być zimna

    Klimatyzacja manualna

    Fitry kabinowy i przeciwpyłkowy jeszcze nie wymienione.

    zauważyłem też ,że wentylator też jest mało wydajny , praktycznie musi chodzić na 4 biegu i wtedy dopiero wieje jak należy ( czy może przez filtry ?) no może to takie moje odczucie , w innych autach wiało lepiej.

    Dzięki wszystkim za ewentualną pomoc w rozwiązaniu problemu

    [ Dodano: Pią 11 Cze, 10 21:13 ]
    dziś zauważyłem ,że po włączeniu klimatyzacji wentylatory nie ruszają czyli już całkiem klapa.
    Natomiast podczas jazdy w pewnym momencie ruszyła i już trzymała aż do postoju i wyłączenia silnika , po ponownym rozruchu znów nie pracuje.
    Zdemontowałem wtyczkę od czujnika z lewej strony (chyba na tzw. wysokim ciśnieniu ,trzy pinowa), pomiędzy zewn. pinami jest 12V i ze środkowym również czyli jeden + i dwie masy , przy rozpiętej wtyczce brak jest napięcia na wtyku od elektrozaworu , podpinam z powrotem czujnik i pojawia się 12v na elektrozawór. Czyli po tej stronie moim zdaniem wszystko ok.
    Dlaczego ,więc nie starują wentylatory ?
    Nie za bardzo już wiem co jeszcze można sprawdzić , zastanawiającym jest że zdarza się że klima wystartuje i jest ok.
    Nie wiem do końca też jak działa ten elektrozawór ,czy tylko otwiera i zamyka czy też działa jak siłownik (reguluje).
    Jak już wcześniej wspomniałem wymontowałem go i sprawdzałem elektrycznie natomiast czy jest uszkodzony mechanicznie tego nie wiem , w tej części z oringami nic się nie poruszło tylko cewkę było słychać .

    Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale jak wsłuchuje się w pracę silniczka sterującego temp. po przekręceniu na max. ciepłe to pracuje , jak zjadę na 22 st. to również ale jak kręce dale w lewo na max. chłodzenie to już żadnej reakcji nie ma.
    Bardzo byłbym wdzięczny , gdyby ktoś z kolegów sprawdził jak to jest u niego.
    Czy może tu też być ewentualna usterka , że skoro nie ma zadanego chłodzenia to klima nie będzie pracować.

    w któryś dzień spróbuje podpiąć go pod lunchera , może wykasowanie błedów coś pomoże albo da radę zdiagnozować , np. sterownik.

    Ech ...już sam nie wiem , chciałbym wreszcie usunąć usterkę , kupić co trzeba i schłodzić troszkę czaszkę podczas jazdy bo już mi się nie chce do tego auta wsiadać jak pomyslę o dłuższej jeździe bez klimy.

    [ Dodano: Sob 12 Cze, 10 20:07 ]
    dziś byłem zmuszony przejechać szkodą 2 x po 150 km , co przy dzisiejszych temp. nielada wyczyn bez klimy.
    o dziwo klima co jakiś czas właczała się by jednak po jakimś przestać chłodzić.
    Zaobserwowałem ,że ponowne włączenie następowało po znacznym zwolnieniu lub całkowitym zatrzymaniu i wówczas startowała znów na jakiś czas.

    Widzę ,że podpięcie pod luncha obowiązkowe a kwestia zaworu sterującego chyba też prawdopodobna.

    A może ktoś zasugeruje coś innego.

    Komentarz

    Pracuję...