czy ktos wie jakie powinny byc nastawy kata wtrysku w silniku 1,9 tdi bjb PD ?
[O2] [O2]klimatyzacja - problemy z uruchomieniem
Zwiń
X
-
[O2] [O2]klimatyzacja - problemy z uruchomieniem
Witam.
Wcześniej nie zakładałem tematu starając się rozwiązać problem z działaniem klimy na podstawie info na forum.
Co zrobiłem:
-nie działający mały wentylator (demontaż , przywrócenie szczotek do działania) -wentylator chodzi.
-demontaż elektrozaworu (to ten z wtyczką do sterowania wydajnością klimatyzacji bo pxe16 jest zesprzęglona na stałe) tak wyczytałem
eletrozawór przedmuchany , pomiar oporności ok. 20 ohm , próba działania - słychać pracę cewki/zwory , oczywiście przy demontażu czynnik uciekł.
-napełnienie układu z próbą szczelności (ok.) , ilość 525 g , odgrzybianie
urządzenie delphi , wydruku nie dostałem (brak taśmy
Klimatyzacja jednak nie całkiem pracuje jak należy.
Powoli spada jej wydajność a po jakimś czasie wieje już ciepłe.
Auto trochę postoi , uruchomienie i klima działa , rurka od sprężarki zimna , mija jakieś parę minut i stopniowo wydajność spada , wentylatory pracują cały czas , rurka przestaje być zimna
Klimatyzacja manualna
Fitry kabinowy i przeciwpyłkowy jeszcze nie wymienione.
zauważyłem też ,że wentylator też jest mało wydajny , praktycznie musi chodzić na 4 biegu i wtedy dopiero wieje jak należy ( czy może przez filtry ?) no może to takie moje odczucie , w innych autach wiało lepiej.
Dzięki wszystkim za ewentualną pomoc w rozwiązaniu problemu
[ Dodano: Pią 11 Cze, 10 21:13 ]
dziś zauważyłem ,że po włączeniu klimatyzacji wentylatory nie ruszają czyli już całkiem klapa.
Natomiast podczas jazdy w pewnym momencie ruszyła i już trzymała aż do postoju i wyłączenia silnika , po ponownym rozruchu znów nie pracuje.
Zdemontowałem wtyczkę od czujnika z lewej strony (chyba na tzw. wysokim ciśnieniu ,trzy pinowa), pomiędzy zewn. pinami jest 12V i ze środkowym również czyli jeden + i dwie masy , przy rozpiętej wtyczce brak jest napięcia na wtyku od elektrozaworu , podpinam z powrotem czujnik i pojawia się 12v na elektrozawór. Czyli po tej stronie moim zdaniem wszystko ok.
Dlaczego ,więc nie starują wentylatory ?
Nie za bardzo już wiem co jeszcze można sprawdzić , zastanawiającym jest że zdarza się że klima wystartuje i jest ok.
Nie wiem do końca też jak działa ten elektrozawór ,czy tylko otwiera i zamyka czy też działa jak siłownik (reguluje).
Jak już wcześniej wspomniałem wymontowałem go i sprawdzałem elektrycznie natomiast czy jest uszkodzony mechanicznie tego nie wiem , w tej części z oringami nic się nie poruszło tylko cewkę było słychać .
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale jak wsłuchuje się w pracę silniczka sterującego temp. po przekręceniu na max. ciepłe to pracuje , jak zjadę na 22 st. to również ale jak kręce dale w lewo na max. chłodzenie to już żadnej reakcji nie ma.
Bardzo byłbym wdzięczny , gdyby ktoś z kolegów sprawdził jak to jest u niego.
Czy może tu też być ewentualna usterka , że skoro nie ma zadanego chłodzenia to klima nie będzie pracować.
w któryś dzień spróbuje podpiąć go pod lunchera , może wykasowanie błedów coś pomoże albo da radę zdiagnozować , np. sterownik.
Ech ...już sam nie wiem , chciałbym wreszcie usunąć usterkę , kupić co trzeba i schłodzić troszkę czaszkę podczas jazdy bo już mi się nie chce do tego auta wsiadać jak pomyslę o dłuższej jeździe bez klimy.
[ Dodano: Sob 12 Cze, 10 20:07 ]
dziś byłem zmuszony przejechać szkodą 2 x po 150 km , co przy dzisiejszych temp. nielada wyczyn bez klimy.
o dziwo klima co jakiś czas właczała się by jednak po jakimś przestać chłodzić.
Zaobserwowałem ,że ponowne włączenie następowało po znacznym zwolnieniu lub całkowitym zatrzymaniu i wówczas startowała znów na jakiś czas.
Widzę ,że podpięcie pod luncha obowiązkowe a kwestia zaworu sterującego chyba też prawdopodobna.
A może ktoś zasugeruje coś innego.
-
Komentarz