Rozumiem, że kluczyk był wtedy przekręcony...
Mieszek/Dzwignia od kierownic spalin
Zwiń
X
-
Mieszek/Dzwignia od kierownic spalin
Hej,
od jakiegoś czasu zauważyłem że mój klekot po nocnym postoju tuż po odpaleniu ma problemy z 'dynamiką', dopeiro jak go na jedynce dłużej pocisnę do 4000obr to nagle jakby się "turbałka" odblokowywała, notlauf mi nie wskakuje, błędów jeszcze nie zczytywalem vagcomem, mam jednak pytanie - czy przy poruszaniu ręką miejsca połączenia dźwigni od kierownicy i dźwigni od mieszka powinien być jakiś większy opór (przy zgaszonym silniku)? Bo u mnie to naprawdę opoooooornie idzie. Później już w trakcie dnia auto przyśpiesza normalnie, jest tylko wrażenie że czasami w dziwnym momencie dostaje "kopa".... Czy to mogą być zapieczone/zasyfione kierowniczki spalin ? Ponoć mieszek mam w stanie idealnym (zresztą dbam o turbałkę, zmian oleju pilnuję, chwilę czekam przed wyłączeniem, turbałka była regenerowana 70kkm temu, unikam PSJa - tj zmiana biegu przy okolicach 3000obr, jezdze dosc dynamicznie).
pozdr
Rafal
-
-
Całkiem możliwe ze masz kolego zapieczone kierownice w turbinie. Sztanga od mieszka powinna dać się poruszać ręką bez większych oporów. Ja jak czyściłem kierownice w swojej OI to mechanik powiedział że przy częstej jeździe miejskiej to trzeba co jakiś czas (praktycznie codziennie) mocno dać w palnik (do czerwonego pola). Nie jest to szkodliwe dla silnika-tak twierdził a był z polecanego warsztatu oczywiście po osiągnięciu odpowiedniej temperatury. Ja z racji tego że większość jazd odbywam po mieście i nie ma możliwości zastosowania się do tej porady robiłem tak że max raz na dwa tygodnie jechałem za miasto ok 30 km i właśnie wtedy octa dostawała w palnik.Jest Vectra C Caravan 1,9 CDTI
Był VW Sharan 1,8T AJH
Była Octavia 2 Liftback 1,9 TDI BXE
Była Octavia 1 Combi 1,9 TDI ASV
Komentarz
-
Komentarz