[Inne] Passat TDI - usterka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daro64
    Drive
    • 2007
    • 75

    [Inne] Passat TDI - usterka

    Zamieszczone przez arci9
    O ile dobrze pamiętam, za radiem jest wystający plastik , który można wyciąć i będzie więcej miejsca.
    Ja tak zrobilem. Wyciąłem ten plastik i wszystko sie zmieściło. I radio Symphony i zmieniarka od VW ze zmienionym na zielone podświetleniem )
  • Azazel
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 313
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    [Inne] Passat TDI - usterka

    Witam,
    mam pytanko do znawców tematu. Wprawdzie nie dotyczy ono Octavii, ale pokrewnego auta z motorem TDI. Znajomemu, który jest nihilistą w sprawach motoryzacyjnych dzieje się coś dziwnego z Passatem. Jeździ tak, był u paru speców, ale nikt nic nie powiedział. Podejrzewają uszczelkę pod głowicą. Nagrałem filmik, jakbyście rzucili okiem (dziwny klekot i bardzo mocne dymienie) i napisali, jakie są Wasze przypuszczenia, to byłbym wdzięczny

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WVOkmfDAYk8[/youtube]
    2006 - 2016 --> O1 1.9 TDI ASV: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24133
    2016 --> O3 1.4 TSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95492

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • Azazel
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 313
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        robekcool, mógłbyś trochę rozwinąć temat? Z tego, co kojarzę, to jesteś obeznany w temacie R.I.P ponieważ?
        2006 - 2016 --> O1 1.9 TDI ASV: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24133
        2016 --> O3 1.4 TSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95492

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          trzeba autko podstawić to zrobimy
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8162
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Azazel, sprawdź bezpiecznik od "sterownik silnika wysokopręznego" - kiedys przypadkiem go wyjałem.....i w inne miejsce włozyłem i podobna oznaka była w 01
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • Dzida
              RS
              • 2006
              • 2253

              #7
              Dziwne, moim zdaniem to on chodzi na 3 garnki...........

              Komentarz

              • Azazel
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 313
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Dzięki za wskazówki
                2006 - 2016 --> O1 1.9 TDI ASV: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24133
                2016 --> O3 1.4 TSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95492

                Komentarz

                • gregorianin
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 215
                  • Octavia II (1Z3)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Nie wygląda dobrze ale taka diagnostyka to gorzej jak wcinanie lizaka przez szybę.
                  To może być cokolwiek ale wg mnie najbardziej prawdopodobne i w pierwszej kolejności do sprawdzenia rzeczy to:

                  - Uszkodzony PD
                  - Utrata kompresji na którymś cylindrze (uszczelka, zawór)
                  - Zatarcie (szczególnie jeśli był przegrzany)
                  - Poważne uszkodzenie (nawet pęknięcie) któregoś tłoka, (wada fabryczna, zły mod, pech)

                  P.S. Czy po odkręceniu korka wlewu oleju masz drugą rurę wydechową (dosłownie) ???
                  www.DURASOFT.pl

                  -Hamownia podwoziowa
                  -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                  -Diagnostyka
                  -Filtry FAP/DPF

                  Komentarz

                  • Azazel
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 313
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    gregorianin, dzięki za wskazówki. Niestety co się dzieje po odkręceniu korka z olejem, to nie wiem. Dziś auto, zostało wstawione do warsztatu, zobaczymy co powiedzą
                    2006 - 2016 --> O1 1.9 TDI ASV: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24133
                    2016 --> O3 1.4 TSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95492

                    Komentarz

                    • pskosz
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 703

                      #11
                      Rozwalone szklanki + wał korbowy + coś jeszcze
                      jutro napiszę co dokładnie
                      pozdrowienia

                      Komentarz

                      • Azazel
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 313
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        No to ładnie, heh. Ciekawe, co było przyczyną? Czekam na dokładniejsze info
                        2006 - 2016 --> O1 1.9 TDI ASV: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24133
                        2016 --> O3 1.4 TSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95492

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          U mnie wczoraj pojawił się identyko objaw w jednej z firmowych OII ( 3lata / 165 tyś km ) miałem nadzieje ( słysząc relację kierowcy ), że rozszczelnił się jedynie wydech, ale jak zdjąłem dolot na EGR-rze to dmucha prawie jak z wydechu, więc podejrzewam, że jednak coś z zaworami :evil: . Wstawiona do warsztatu zobaczymy co będzie...

                          EDIT
                          Już wiadomo.
                          Wytarty wałek i uszkodzone szklanki :evil:
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • Garret
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 1196
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez kowal 2002
                            U mnie wczoraj pojawił się identyko objaw w jednej z firmowych OII ( 3lata / 165 tyś km ) miałem nadzieje ( słysząc relację kierowcy ), że rozszczelnił się jedynie wydech, ale jak zdjąłem dolot na EGR-rze to dmucha prawie jak z wydechu, więc podejrzewam, że jednak coś z zaworami :evil: . Wstawiona do warsztatu zobaczymy co będzie...

                            EDIT
                            Już wiadomo.
                            Wytarty wałek i uszkodzone szklanki :evil:
                            miałem to samo ostatnio! przebieg 165tys - 2 krzywki na wałku zrobione na okrągło, auto przestało ciągnąć - zwłaszcza powyżej 3tys obr, do tego hałas i mocne dymienie - wymiana wałka, szklanek i znów da się jeździć nawiasem mówiąc oni te wałki z ALU robią czy co? :roll:
                            Garret

                            -----------
                            Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                            Komentarz

                            • laurin
                              Rider
                              • 2009
                              • 727

                              #15
                              Jak zobaczyłem filmik to od razu mi się to skojarzyło ze szklankami i wałeczkiem....

                              Komentarz

                              • pskosz
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 703

                                #16
                                No się troszeczke mi się pomyliło zamiast wału korbowego ops: miał być wałek rozrządu :evil:
                                ale co do reszty się zgadza
                                chciałem zdjęcie pokazać ale coś mi nie wchodzi

                                W każdym razie w szklance jest wgłębienie około 5 mm i dziurka około 3 mm.
                                Natomiast wałek rozrządu na jednym z krzywek jest mniejszy o 5mm


                                P.s. A przyczyną może być słabej jakości szklanka
                                pozdrowienia

                                Komentarz

                                Pracuję...