wymiana cewki zapłonowej ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ptrd
    Classic
    • 2010
    • 19

    wymiana cewki zapłonowej ?

    Marcin STECZKO no teraz juz wiem ze żżona kazala Ci sie miodem spu....... :diabelski_usmiech
    teraz jak prazyjedziesz to Ci wsypie cały kilogram
    A niech bedzie zadowolona :diabelski_usmiech

    [ Dodano: Czw 09 Gru, 10 22:42 ]
    Andrev3 Ty nie przywieżiesz bo nie masz jak....przeciez od razu by popekaly
    . a czasteczkach nie potrzebuje bo mam
    Piotrek
  • arunia
    Drive
    • 2009
    • 48

    #2
    wymiana cewki zapłonowej ?

    chyba padła mi cewka bo auto kiedy nie jest dobrxe rosgrzana działa normalnie ale jak jest rozgrzane szarpie,czasami gaśnie a kiedy gaśnie trudno jest go zapalić a gdy zapala coś mi strzela pod machą.więc raczej napewno to cewka.tak sie zastanawiam czy da rade ją samemu wymienić czy trzeba do tego ręki jakiegoś mechaniury...?
    CHUDY

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      wymienisz sam :wink:
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • arunia
        Drive
        • 2009
        • 48

        #4
        ale czy to napewno cewka a nie co innego to już sam nie ogarnę ...?
        CHUDY

        Komentarz

        • deviltomek
          Ambiente
          • 2010
          • 246

          #5
          dokładnie zbadaj ją wizualnie, zazwyczaj w parze z uszkodzeniem cewki pokazują sie na jej korpusie drobne pęknięcia, tak samo dokładnie zobacz przewody, lekko wyginając je w różne strony- chyba ze niedawno wymieniales.- cewka nie uszkadza sie bez powodu- zazwyczaj przez uszkodzone przewody lub świece i inne elementy układu zapłonowego. Wiec sama wymiana cewki z czasem moze przyniesc podwójne koszty

          Komentarz

          • arunia
            Drive
            • 2009
            • 48

            #6
            przewody wymieniłem jakieś dwa miechy temu więc można je wykluczyć nie zaglądałem tylko do świec ale zrobię to jutro..a ile oriętacyjnie kosztuje ..?
            CHUDY

            Komentarz

            • b707
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1272

              #7
              Zalez od jakość... Bardzo dobrą cewke BERU kupisz tutaj za 189zł

              Ja tak zrobiłem z tydzien temu i POLECAM!
              W wawie taka cewka to wydatek 250-300zł

              Można też i taniej... bo sa nawet za 60zł cewki.




              Świece to wydatek 60zł za NGK w każdym motoryzactjnym w Wawie:P

              Jeszcze może to byc kopułka i palce rozdzielacza... też wydatek rzędu 60-80zł za dobry zestaw Bremi lub BERU..

              Ale sprawdź cewke... odkręcasz wsumie dwie śruby i wyciągasz dwie wtyczki. Pamietaj o wyłączeniu zapłonu i o przewodzie masowym cewki by go przykręcić:P
              pzdr

              [ Dodano: Nie 20 Cze, 10 13:39 ]



              Moj a tak wyglądał i miała pęknięcie jak się okazało po demontażu.
              Adam

              Komentarz

              • arunia
                Drive
                • 2009
                • 48

                #8
                a czy mialeś podobne objawy co ja ?
                CHUDY

                Komentarz

                • b707
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1272

                  #9
                  W zime bardzo podobne. Jak nie miałem lewej i środkowej osłony pod silnikiem to woda lała mi się chyba akurat w okolice cewki i auto szarpało podczas jazdy a pare razy mi padło podczas jazdy i nie chciało palić. czasem pomagał kilku minutowy postój ale zwykle musiałem napchac gazety wyborczej do silnika na noc.

                  Zrestzą widac na zdjeciach że moja cewka jest zasniedziałą więc woda napewno sie na nia łała i to pewnie dosć mocno:P

                  Po zamontowaniu osłony było lepiej i auto już nie szarpało. Ale przy większym deszczu jak zgasiłem silnik to pare razy ponownie juz nie odpaliłem.

                  Półtora roku temu zmieiłem kable [Bremi], świece [NGK] oraz kopułke rozdzielacza z palcem [Bremi]. I umnie te ostatnie są w doskonałym stanie i zero przebić. Więc to nie ich wina... Cewka mimo śniedzi wyglądała ok.... ale auto mi w maju padło mi na stacji benzynowej jak były te ulewy. Więc zamówiłem z w/w linka bo zależało mi na dobrej BERU.

                  Jak wymieniłem 2tyg temu cewke to jak ręką odjął. Śmigałem ostatnio w deszcz i nic. Pali na dotyk, równo i śmiga jak ta lala:P A przy tym co się działo ostatnio to napewno by zdechł.
                  pzdr
                  Adam

                  Komentarz

                  • arunia
                    Drive
                    • 2009
                    • 48

                    #10
                    ja mam trochę inną cewkę niz ty ale objawy podobne wiec zacznę od cewki mam nadzieję że pomoże..dzieki za rady.pozdrawiam
                    CHUDY

                    Komentarz

                    • deviltomek
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 246

                      #11
                      sprawdz jeszcze pozostałe rzeczy- pamietaj!! cewka nie spala sie bez powodu!! mogą być np. nadmierne luzy na wałku na aparacie zapłonowym wtedy odstęp miedzy palcem a elektrodami w kopułce bedą mniejsze lub wieksze i to tez moze wpływać na grzanie sie cewki lub jej "przebicie" , cewka jest hermetyczna!!! i chlapiąca woda nie przeszkadza jej oile jest cała i przewody zapłonowe są dobre. Ci co wymieniają samą cewkę bez usunięcia przyczyny po pół roku wymieniają zaś i zaś, na firme nie patrz za bardzo....orginalnie jest teac (choć większość myśli że beru) ale VIKA za 65zł też jest dobra...(ja mam i nie nażekam) -

                      Komentarz

                      • Gabrys1903
                        Drive
                        • 2009
                        • 55

                        #12
                        witam, ja mam taki problem. przy jezdzie moja O1 nieraz szarpala az sprawdzilem vagiem i mialem 3 bledy, czujnik temperatury płynu chłodniczego- wysokie napiecie, wykrycie wywalania zaplonu i 3 wywalanie zaplonu cylinder 4 i dzis jechalem i chce przyspieszac o tu O1 nic zaczela spadac z obrotow i gdy wzielem na bieg jałowy zgasla, nie moglem jej uruchomic i gdy krece rozrusznikiem pasek rozrzadu stoi w miejscu, czy to pękl pasek czy wina jakiejs cewki czy cos innego???

                        Komentarz

                        • wujamateo
                          Drive
                          • 2014
                          • 69

                          #13
                          Gdy stoję na światłach ,to czasami silnik pracuje nierówno,ale minimalnie. Gdy jest rozgrzany i ruszam od czasu do czasu potrafi szarpać, tak jakby dawki gazu nie mogła się spalić, albo jej brakowało. Niedawno zrobił mi spec od gazu regulację i przed jej wykonaniem, sam czuł ,że przy ruszaniu delikatnie szarpie. Powiedziałem mu,że silnik był remontowany, bo szybciej palił olej i miał kilkanaście "wybuchów gazu". Zasugerował mi, że to całkiem możliwe, że cewka może być uszkodzona,że takie wybuchy mogły prawdopodobnie ją uszkodzić. Kopułkę , przewody i świece mam wymienione. Problem pojawił się,jak zrobiło się wilgotno, zauważyłem też, że przy dodawaniu mocnej gazu to czasami też tak poszarpie (takie jakieś kangury ma), jeśli ma takie "kangury" zredukuje bieg i ma większe obroty,to pójdzie bez problemu. Myślicie, że może to być cewka? I jak ją można sprawdzić? Jakimś miernikiem dałoby radę? Wolę się teraz zapytać, bo jak niedługo będzie mi ciągle "kangurować" to nie da rady jechać komfortowo
                          pozdrawiam i dzięki za porady

                          PS. Ustąpiły wam te objawy po wymianie cewki ?

                          Komentarz

                          Pracuję...