Parowanie szyb, zapach płynu w kabinie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • senectus
    Drive
    • 2007
    • 87

    Parowanie szyb, zapach płynu w kabinie.

    Witam,

    Ja w temacie parują mi szyby i czuć zapach płynu chłodniczego z kratek nawiewu. Wiem, że takie objawy wskazują na nieszczelność nagrzewnicy, chociaż nie zauważyłem ubytku płynu, ale czy jest coś co należałoby sprawdzić. Latem naprawiałem klimatyzację i po naprawie w chłodniejsze dni też trochę parowały, ale przy obecnie panującej pogodzie to jest dramat. Proszę o jakieś rady.

    Pozdrawiam,
    Arek
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #2
    Moze byc tak, ze to nie plyn z nagrzewnicy, a wilgoc z dywanikow, a dokladnie tego co wplynelo pod dywan glowny. Sprawdz dobrze, czy nie po deszczu (o ten teraz bedzie ciezko) nie masz mokro pod przednimi albo tylnymi dywanikami. To jest czesty objaw, bo ta folia pod tapicerkami nie zawsze trzyma i po deszczu bywa ze mamy jezioro w aucie.

    Przy padnietej nagrzewnicy musi uciekac plyn.
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • senectus
      Drive
      • 2007
      • 87

      #3
      Wszędzie sucho. Ta para na szybach jest jakaś tłusta i do tego tego ten zapach, więc chyba początek końca nagrzewnicy i być może ubytek płynu jest jak na razie niezbyt zauważalny. Z tego co się zorientowałem to przy jej wymianie trzeba rozebrać pół auta, widziałem jakiś proszek do uszczelniania, na ile jest to skuteczne?

      Komentarz

      • roLLo
        L&K
        • 2008
        • 1063
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        200% nagrzewnica. Miałem to samo. Po przełączeniu nawiewu z zimnego na ciepły przez pare sekund leciała para z kratek i czuć było zapach chłodziwa. Płynu nie ubywało bo rozszczelnienie było minimalne. Nie kombinuj z jakimiś pseudouszczelniaczami do układów chłodzenia tylko kup nagrzewnicę np. Nissensa i wymień. Na internecie są tutoriale więc serwis nie jest konieczny aczkolwiek kokpit trzeba wyjąć.. Problem może stawiać klimatyzacja jak to miało miejsce u mnie .. Pękł zawór rozprężny..

        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

        Komentarz

        • BASTIAN001
          L&K
          • 2013
          • 1177
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Zamieszczone przez senectus Zobacz wpis
          Wszędzie sucho. Ta para na szybach jest jakaś tłusta i do tego tego ten zapach, więc chyba początek końca nagrzewnicy i być może ubytek płynu jest jak na razie niezbyt zauważalny. Z tego co się zorientowałem to przy jej wymianie trzeba rozebrać pół auta, widziałem jakiś proszek do uszczelniania, na ile jest to skuteczne?
          Ubytek płynu wcale nie musi być zauważalny gołym okiem natomiast nieszczelność nagrzewnicy jest wystarczająca by powodować zaparowanie szyb. Wiem że to trochę zajęcia z wymianą ale środki do uszczelnienia odradzam.

          Komentarz

          • jacki64
            Drive
            • 2010
            • 82
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Weź też pod uwagę awarię uszczelki pod głowicą. Wypluwany przez zbiorniczek wyrównawczy płyn, w postaci oparów zasysany jest z komory silnika przez wentylację. Sprawdź obecność CO2 w zbiorniczku.

            Komentarz

            • o1seba
              Classic
              • 2016
              • 29
              • Octavia I (1U2)
              • AKL 1.6 MPI 101 KM

              #7
              Witam,
              Jak rozwiązałeś problem? Mam te same objawy z tym że jak ustawie nadmuch na max to widzę pod schowkiem jak cieknie chyba płyn (w smaku słodko piekący) po tych czarnych osłonach plastikowych.

              Komentarz

              • o1seba
                Classic
                • 2016
                • 29
                • Octavia I (1U2)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM

                #8
                Wszystko rozkręcone i mam dziurkę grubości igły w nagrzewnicy (zaznaczone na zdj)... Przy okazji znalazłem niezły bałagan w kablach do radia i podpiętą niepotrzebną centralkę od zestawu głośnomówiącego o którym nie miałem nawet pojęcia
                Załączone pliki

                Komentarz

                • senectus
                  Drive
                  • 2007
                  • 87

                  #9
                  Witam. Jeszcze nie rozwiązałem u siebie tego ze zwględu na warunki zewn. i brak garażu. Trochę mnie przeraża rozbiórka tego wszyskiego, z którego tutoriala korzystałeś? Ile czasu musiałeś poświęcić?
                  Pzdr

                  Komentarz

                  • o1seba
                    Classic
                    • 2016
                    • 29
                    • Octavia I (1U2)
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM

                    #10
                    Jest tutorial z wymianą deski rozdzielczej. Na spokojnie jeden dzień na rozebranie i drugi na składanie, Wcześniej praktycznie nie czułem ciepła z nadmuchu a szyby parowały w 15sekund od załączenia nadmuchu, teraz na rozgrzanym silniku aż parzy w ręce tak dmucha (nowa nagrzewnica febi).

                    Komentarz

                    • roLLo
                      L&K
                      • 2008
                      • 1063
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      a z klimą jak sobie poradziłeś ? Rozpinałeś coś ?

                      Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                      Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                      Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                      Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                      Komentarz

                      • o1seba
                        Classic
                        • 2016
                        • 29
                        • Octavia I (1U2)
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM

                        #12
                        Nie mam klimy, problem był z śrubami które trzymają osłonę nagrzewnicy i są skręcone nakrętkami od strony silnika. Ciężko było mi się do nich dostać. Na drugim zdjęciu widać trzy otwory na te śruby.

                        Komentarz

                        Pracuję...