[O1] Klekotanie zaworow - prosz eo pomoc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • entropy
    Classic
    • 2011
    • 16

    [O1] Klekotanie zaworow - prosz eo pomoc

    Zamieszczone przez Mickul
    Po co się odzywacie, skoro nie znacie szczegółów? Dobrze zamontowany HID w soczewce skupiającej dobrze światło nie oślepia. (4300K, nie więcej).

    Poza tym nawet nie zdajecie sobie sprawy ilu producentów do swoich "xenonów" tak naprawdę daje HID-y. Ja znam dwa przypadki. :lol: :lol:
    Nie odróżnić HIDa od ksenonu, owszem można ale przy 95% utracie wzroku.

    Już na pierwszy rzut oka z ksenonu widać skupioną kierunkowo wiązkę światła a sam reflektor nie razi, a HID to jedna wielka jasnoniebieska plama świecąca wszędzie tylko nie na drogę.
    Moja czarnula - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51617
  • vaderjk
    Classic
    • 2010
    • 6

    #2
    [O1] Klekotanie zaworow - prosz eo pomoc

    WItam,


    Mam octavie I 1,6 benzyna 2000 rok.

    Mam problem z klekotaniem zaworow - przy ruszaniu - przy mniejszych obrotach - cos kolo 1000obr/min, a takze na drugim biegu - slychac zawory. Co ciekawe - o wiele glosniej jak sie wiecej pojezdzi i silnik jest cieply i w cieplejsze dni. Olej mam juz do wymiany Mobil 10W40 byl - teraz musze wymienic na jakis - moze inny.

    Mechanik sugeruje zeby wlac olej 15W40 ... ze to moze pomoc z tymi zaworami, ale ja nie jestem pewny czy to dobry pomysl...

    Czy mozecie cos poradzi co to moze byc z tymi zaworami ?

    Pozdr,

    VaderJK

    Witam,

    Czy nikt nic nei moze poradzic? Klekotanie slychac glownie jak jest cieply silnik, wtedy tez wyraznie auto ma mniej mocy, powyzej 2tys obrotow klekotanie znika. Co ciekawe rano jak silnik jest swiezo uruchomiony - to nie klekocze i dobrze ciagnie. MIalem sprawdzane cisnienie sprezania i bylo od 12,5 do 15 bar - zaleznie od tloka, a po nalaniu oleju wzrastalo do jakis 18 bar - jakie sa wartosci "normalne" jezeli chodzi o benzyne 1,6?

    Dodatkowo samochd pali okolo 0,7l oleju na 1000km co mnie tez martwi - podejzenie jest ze pierscienie. Z tym ze nie wiem co z tym klekotaniem - czy po remoncie (nowe pierscienie, uszczelniacze zaworow, sprawdzenie szczelnosci zaworow i doszlifowanie, planowanie glowici , zmiana uszczelek to klekotanie tez zniknie czy to nie to?

    Moze to byc cos z ukladem zaplonowym?

    MOze ktos zna we Wroclawiu jakiegos fachowca od Skody (lub VW bo to ten sam silnik) kto by to potrafil zdiagnozowac , i jakiegos elektryka co by sprawdzil wlasnie zaplon , komputer itp.

    Jezeli chodzi o VAGa to podpinalem sa jedynie sporadyczne bledy, nic na stale, typu sonda lambda - signal to high, ale to tylko czasmi, nic innego nie zglasza...


    Bardzo prosze o pomoc bo nie wiem co z tym robic...


    Pozdr,


    VaderJK

    Komentarz

    • deviltomek
      Ambiente
      • 2010
      • 246

      #3
      co do klekotania to raczej samoregulatory do wymiany- w sumie samo klekotanie szkodliwe dla silnika nie jest nie powinno tez powodowac spadku mocy, branie oleju również raczej nie jest powiązane z klekotaniem zaworów a zużyciem silnika (jaki masz przebieg?) wymiana na minerał to tylko względy ekonomiczne- jest tanszy wiec jak nie planujesz remontowac silnika to lepiej przejsc na minerał bo 0,7 na 1000km to duzo jak bedziesz remontowal to po remoncie lepiej zalac takim jakim zaleca producent (jesli chodzi o lepkosc).

      Komentarz

      • vaderjk
        Classic
        • 2010
        • 6

        #4
        Przebieg to 177tys , zalezy mi na tym zeby raczej wyremontowac i jezdzic dalej. A jakie sa normy jezeli chodzi o sprezanie? Czy 12-15 bar to juz duze zuzycie czy jeszcze nie?

        Komentarz

        • rss
          L&K
          • 2009
          • 1098

          #5
          1. zdymany olej - jest rzadki (za rzadki) a po rozgrzaniu jeszcze rzadszy i nie zapewnia prawidlowego cisnienia (sprawdz cisnienie oleju zanim zabierzesz sie za remonty)
          2. silnik przy tym przebiegu tez juz nie jest nowy, ma swoje luzy i cisnienia ma juz mniejsze ...
          3. jesli chodzi o sprez 12-15 to jest on w normie, wazne zeby wszystkie cylindry mialy podobny. jesli jeden ma 12 a inny 15 to juz tez nie jest najlepiej


          zacznij od sprawdzenia cisnienia oleju PRZED i PO wymianie oleju.
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz

          • vaderjk
            Classic
            • 2010
            • 6

            #6
            Ad 1 Olej wynienilem na nowy Mobil 10w40 (taki sam byl wczesniej) - klekotanie jak bylo tak jest
            Ciscnienie sprezania jest na jednym 12,5 na najlepszym 15, a na 2 pozostalych wartosci pomiedzy.
            Po dodaniu kropelki oleju na tlok - wzrasta do okolo 18 - mechanik twierdzi ze to pierscienie najprawdopdobniej juz zuzyte.

            Komentarz

            • rss
              L&K
              • 2009
              • 1098

              #7
              to pozostaje Ci jeszcze zmierzenie cisnienia oleju
              (chyba kiedys komus tu pisalem ile powinno byc) ...
              mozesz jeszcze probowac z gestszym olejem, ale remont/wymiane silnika zacznij planowac.
              prawie 180 tys to niezly wynik.
              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
              _________________________________________
              Do sprzedania:
              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
              zaciski do hamulcow 280mm.

              Komentarz

              • vaderjk
                Classic
                • 2010
                • 6

                #8
                Co do samoregulatorw - czyli szklanek(?) to czytalem ze one klekocza glownie na zimnym po odpalieniu itp - bo sie nie wypelniaja olejem - a tu jest na odwrot = nie klekocze po odpaleniu, jezdzi dobrze na zimnym silniku, a potem sie zaczyna problem jak juz cieply jest i olej mocno plynny - w ziemie tego wogole nie zauwazylem chyba - bo bylo zimno.
                Co ciekawe mniej wiecej powyzej 2 tys obr nie klekocze juz ...

                [ Dodano: Sro 30 Cze, 10 15:08 ]
                No to jeszcze pytanie co do remontu - czy trzeba robic tulejowanie/szlifowanie silnika - czy wystarczy zdjac glowice, zalozyc nowe pierscienie, oddac glowice do planowania, sprawdzenia szczelnosci i zalozyc z nowymi uszczelkami, popychaczami zaworow ?

                Komentarz

                • deviltomek
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 246

                  #9
                  180 tyś? ja mam 185 tyś (jesli wogóle licznik nie byl cofany) i nie bierze ani grama oleju a po 6 tysiącach olej jest czysty i herbaciany kolor jak z butelki...

                  Komentarz

                  • rss
                    L&K
                    • 2009
                    • 1098

                    #10
                    Zamieszczone przez vaderjk
                    Co do samoregulatorw - czyli szklanek(?) to czytalem ze one klekocza glownie na zimnym po odpalieniu itp - bo sie nie wypelniaja olejem - a tu jest na odwrot = nie klekocze po odpaleniu, jezdzi dobrze na zimnym silniku, a potem sie zaczyna problem jak juz cieply jest i olej mocno plynny - w ziemie tego wogole nie zauwazylem chyba - bo bylo zimno.
                    Co ciekawe mniej wiecej powyzej 2 tys obr nie klekocze juz ...

                    [ Dodano: Sro 30 Cze, 10 15:08 ]
                    No to jeszcze pytanie co do remontu - czy trzeba robic tulejowanie/szlifowanie silnika - czy wystarczy zdjac glowice, zalozyc nowe pierscienie, oddac glowice do planowania, sprawdzenia szczelnosci i zalozyc z nowymi uszczelkami, popychaczami zaworow ?
                    olej jest rzadzszy i ma mniejsze cisnienie jak jest cieply, stad 'klepanie', cisnienie rosnie wraz z obrotami wiec im wiksze obroty tym klepanie 'bardziej znika'.
                    to czy trzeba robic tulejowanie i inne takie okazuje sie po rozebraniu i weryfikacji czesci wiec nie spodziewaj sie jednoznacznej odpowiedzi.

                    sporo na temat stanu silnika mozna sie dowiedziec po wartosci cisnienia oleju
                    (wiem ze moze byc trudno to zrobic, ale WARTO)
                    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                    _________________________________________
                    Do sprzedania:
                    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                    zaciski do hamulcow 280mm.

                    Komentarz

                    • deviltomek
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 246

                      #11
                      moze klekocze Ci zawór dopalania oparów z baku wydaje dzwiek bardzo podobny do klekotania zaworu- i przy wyzszych obrotach zanika samoregulatory objawiają sie również przy cieplym silniku...cisnienie oleju mozesz zmierzyc ale moze byc ciezko pozatym jest czujnik cisnienia wiec jak kontrolka gasnie i nie zapala sie na niskich obrotach to cisnienie raczej jest

                      Komentarz

                      Pracuję...