Brak mocy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • janko30
    Drive
    • 2011
    • 50

    Brak mocy.

    :food ile TO ma do setki? 3 sekundy?
    Mowa dana nam jest po to, żeby wyrażać myśli
  • oddie
    Classic
    • 2010
    • 5

    #2
    Brak mocy.

    Witam, mam taki dziwny problem, miesiąc temu kupiłem skodę octavie 1.9 tdi 110KM rocznik 1998 przebieg 180 tyś.
    Na początku autko chodziło super, ale nie dawno pojawił się problem jadąc A-4 zauważyłem że na 4 biegu po przekroczeniu 2.800 obrotów auto raz skubnie i traci moc na 5 ledwo wyciąga 120 z pedałem wbitym w ziemię w ogóle nie przyśpiesza jedynie jak delikatnie dodaję gazu i to tylko do 130.
    Byłem u mechanika który podłączył mi autko pod komputer, nie wykazało żadnych błędów jedynie spadek mocy podczas gazowania.
    Wczoraj przełożyłem przepływkę z innego auta i dalej to samo, dziś poczytałem trochę co piszecie w tym temacie i sprawdziłem dźwignię przy turbo bo myślałem że to zatarte kierowniczki ale wszystko pracuje bez wysiłku tzn. nie blokuje się, nie idzie skokami.
    Po ponownym zapaleniu silnika jest wszystko oki dopóki nie przekroczę np. na 3 biegu około 3.200 obrotów, natomiast na 2 kręci aż poza 4.000 tylko w lusterku widzę dużo dymu.
    The Gent

    Komentarz

    • amperek79
      Classic
      • 2010
      • 1

      #3
      mam ten sam probl. skodka 110KM tdi 2001r.autko na 5 rozpedza sie max do 120km z wcisnietym pedalem do ziemi jednak po przeskoczeniu 2.100obrotow wszystko wraca do normy moze ktos pomoze i nakieruje

      Komentarz

      • tdi122
        Ambiente
        • 2009
        • 127

        #4
        Panowie zamulacie auta i potem nie jadą :twisted:
        Pewno pełno syfu w dolocie i auto się dusi :lol:
        Musicie skasować błędy bo autka wchodzą w tryb awaryjny :wink:
        A potem przegonić na trasie albo wyczyścić dolot

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          #5
          Zamieszczone przez amperek79
          mam ten sam probl. skodka 110KM tdi 2001r.autko na 5 rozpedza sie max do 120km z wcisnietym pedalem do ziemi jednak po przeskoczeniu 2.100obrotow wszystko wraca do normy moze ktos pomoze i nakieruje
          raczej nie powinno się wciskać gazu do podłogi ponizej 2000 obrotów szczegolnie na biegach 4,5.
          Byc moze moment obrotowy jest duzo mniejszy ponizej 2 tys i auto nie jedzie a po przekroczeniu 2100 samochód zaczyna jechac.
          Często kierowcy jezdzą dieslami na bardzo niski obrotach a pozniej sie dziwią ze auto nie jedzie jak sie wcisnie gaz do dechy w okolicach 1500 obrotów :wink:
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • oddie
            Classic
            • 2010
            • 5

            #6
            Witam, dziś dalej drążyłem temat przełożyłem zawór n-75 i dalej turbina się przeładowuje.
            Wyskoczył mi błąd 575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym. Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej.
            Mój mechanik mówi że to zatarte kierowniczki w turbinie, chociaż cięgno przy turbinie pracuje w miarę lekko. Macie jakieś pomysły czy czeka mnie rozgrzebanie turbiny.
            Turbina ciśnie mi aż 2.5 bar a potem się przeładowuje.
            The Gent

            Komentarz

            • konradw9
              Drive
              • 2009
              • 68
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              notlauf

              To jest jeden z najbardziej popularnych błędów jakie zdarzają się w tych silnikach.

              Wpisz sobie "NOTLAUF" w wyszukiwarce.

              Mi zaczęło się to około 8 miesięcy temu. Czytałem i czytałem...

              I wychodzi na to że może to być wszystko: począwszy od przepływki, zaworu, czy nawet jak jeden z nieszczęśników opisywał - miał pęknięty przewód - tylko, że zdążył wcześniej wydać pare dobrych stówek na inne części...

              Szczerze to dalej tak jeżdzę. Jestem umówiony ze znajomym mechanikiem żeby oddać mu autko na tydzień grzebania, ale nie umię znaleść tego wolnego tygodnia

              Słuszna uwaga kolegów - dotycząca "EMERYCKIEJ JAZDY". Polecił mi znajomy, który też miał ten problem dać octavce trochę w piz** - drugi bieg - 4500, trzeci - do oporu - aż do wyskoczenia błędu. Zrobiłem tak i okazało się, że zwiększyła mi się tolerancja załanczania błędu - tak jak włączał się przy 120km/nawet 110km/h to teraz przy 135km/k i... Co najważniejsze - mimo błędu - osiąga ok 150km/h - a wcześniej - BŁĄD! i 100-110km/h

              Myśłę teraz wlać najlepszego Shella + jakiś Extra dodatek ON i jeszcze raz przegonić autko.

              Prawdopodobie turbina jest do czyszczenia - czy regeneracji - bo ponoć się nie czyści tylko właśnie REGENERUJE - ale wstępnie można wrzucić Ogień i ją przeczyścic ...i tak już nie ma nic do stracenia.

              Teorię na jaką jeszcze natrafiłem - przy regeneracji turbiny - to To żeby oddając ją do regeneracji przeczekać te dwa dni na swoją i nie brać innej ale to tylko wyczytałem.

              Powodzenia

              [ Dodano: Pią 02 Lip, 10 11:02 ]
              he he - Oddie - widzę, że jesteś z centrum świata Pozdro
              konradw9

              Komentarz

              • slavi
                Rider
                • 2004
                • 422

                #8
                Dziurawe rurki podciśnienia, albo przegnity mieszek w gruszcze przy turbo.

                Zasysaj i sprawdzaj

                Komentarz

                • songohou
                  Drive
                  • 2010
                  • 43

                  #9
                  Dokładnie tak jak slavi napisał, jak jesteś "palący" to dmuchnij dymem w rurki od podciśnienia, ja rozpiąłem przy trójniku, dmuchałem w trójnik i w drugą końcówkę, węże miałem sparciałe przy EGR, wymieniłem wszystkie, dodatkowo okazało się że stalowy kruciec przy pompie vaccum ma luz przy obudowie i tamtędy też spierniczało, teraz jest lalka.
                  http://www.majkadesign.pl/

                  Komentarz

                  • konradw9
                    Drive
                    • 2009
                    • 68
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    O koledzy ! Czyli jednak trop z przewodami do sprawdzenia... Z góry dzięki za rady...
                    Pozdrawiam.
                    konradw9

                    Komentarz

                    • RomanB
                      Classic
                      • 2008
                      • 37

                      #11
                      a znacie kogoś kumatego(sprawdzonego) kto to może wykonać (sam nie dam rady = lojtek), bo zdaje mi się że mam to samo
                      I jeszcze kopci na czarno przy 3 tyś obrotów
                      Moja Skoda
                      http://picasaweb.google.pl/117415647...29499134195042

                      Komentarz

                      • oddie
                        Classic
                        • 2010
                        • 5

                        #12
                        Witam, większość przewodów z podciśnienia właśnie wymieniłem został mi jeszcze jeden najważniejszy z turbiny ale do tego potrzeba mi kanału więc wymienię dopiero w weekend.
                        Jeden trójnik miałem pęknięty kupiłem 11 zł a przewody za 5 zł metr a potrzeba metr o rozmiarze 5 i 2-3 metry o rozmiarze 4.
                        Wymiana przewodów jest prosta ale potrzeba cierpliwości żeby nie połamać plastikowych trójników i zaworków ( potrzeba kombinerek i śrubokręta do podważenia starych przewodów) i najlepiej wymieniać etapami żeby nie pomylić się z podłączeniem.
                        Jak to nie pomaże to kierowniczki w turbinie do czyszczenia będzie mnie to kosztowało 300 zł.
                        Pozdrawiam.

                        RomanB u mnie nie kopci na czarno ja miałem tylko utratę mocy.

                        konradw9 pozdrawiam ziomka.
                        The Gent

                        Komentarz

                        • konradw9
                          Drive
                          • 2009
                          • 68
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          WŁAŚNIE ODEBRAŁEM AUTKO !!

                          CZYSZCZENIE TURBINY (200-300zł) ZAŁATWIA SPRAWĘ !!

                          POZDRAWIAM

                          /dla błędu o kodzie:

                          VAG:
                          17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
                          P1557 - 35-10 - - - Intermittent
                          konradw9

                          Komentarz

                          • RomanB
                            Classic
                            • 2008
                            • 37

                            #14
                            Napisz gdzie oddawałeś autko, bo szukam pilnie kogoś kto zajrzy w moją skodzinę ) z podobnym problem
                            Moja Skoda
                            http://picasaweb.google.pl/117415647...29499134195042

                            Komentarz

                            • tomek8319
                              Classic
                              • 2009
                              • 24

                              #15
                              przerabiałem temat, powiem tyle SZUKANIE NIE BOLI- na forum już wszystko na ten temat zostało napisane, no prawie- NOTLAUF
                              nie zawsze chodzi o turbo, u mnie był pęknięty gumowy wąż między turbo a IC i to robiło bałagan, to że nie jedzie związane jest z trybem awaryjnym. Gasisz, odpalasz, moc wraca, chodzi o to aby znaleźć przyczynę.
                              Dobra rada- dobry mechanik albo ładnych kilka godzin na forach dotyczących grupy VW- kiedy zaczynamy rozumieć jak to działa to nie dajemy się robić w balona "pseudomechanikom", którzy są niestety niewyedukowani

                              SZUKAĆ, SZUKAĆ, SZUKAĆ- powodzenia!!!!!!!!

                              Komentarz

                              • radan0
                                Drive
                                • 2010
                                • 81

                                #16
                                następny co szuka dziury w całym człowieku turbina i tylko turbina i nic więcej. Nie chcesz wchodzić w koszty przerasta cię ta naprawa boisz się to przypierdalaj skodzinie od 3 tysiaków w górę to po pół roku nie będzie ci odcinać, ja tak robbię już w drugiej octavi auto ma 207000 tyś i jeszcze turbina jest w oryginale. I ku...wa nic sie przez to okładanie silnika nie zepsuje będzi ejeżdził jeszcze długo i szczęśliwie

                                Komentarz

                                Pracuję...