[O1] Na cieplym silniku brak mocy, gasnie, blad 16705.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kshysio
    Classic
    • 2011
    • 2

    [O1] Na cieplym silniku brak mocy, gasnie, blad 16705.

    Aby nie było że się wymądrzam to podpowiedziała mi żona

    1. Wygrzewać
    2. Unikać wysiłku fizycznego i obciążeń
    3. Smarować maścią przeciwbólową ze skutkiem rozgrzewającym

    Jak nie minie to i tak medyk Ciebie czeka :wink:
    just be blue...
  • vieniu
    Classic
    • 2010
    • 2

    #2
    [O1] Na cieplym silniku brak mocy, gasnie, blad 16705.

    Witam,

    Od pewnego czasu moja O1 1.6 (2004) glupieje po rozgrzaniu. Na zimno chodzi w porzadku (odrobine drzy na jalowym, obroty okolo 800/min), natomiast w kilka minut po osiagnieciu 90C (na wskazniku) zaczynaja sie schody.

    Objawy precyzyjniej:

    1) drastyczny spadek dynamiki
    2) maksymalne obroty ograniczone do 5000/min
    3) chrapliwy odglos z wydechu
    4) potrafi zgasnac na jalowym
    5) po zgasnieciu ciezkie uruchomienie, wymaga dodania gazu i dluzszego krecenia


    pozyczylem od kolegi kabelek, ale jako ze to moj debiut to glownie odczytalem (kilkukrotnie) kody bledow. Posiadam VAG-COMa 409-1, niby z witamina, ale nie pozwala logowac blokow pomiarowych powyzej 025 powalcze z tym tematem.

    Bledy po kazdym odczycie kasowalem, zeby sprawdzic, ktore sie powtarzaja. Bledy pobieralem "polskim vagiem":

    Ostatnie kilka odczytow:

    1.
    17811 Recyrkulacja spalin - uchybienie regulacji
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
    17698 Czujnik temperatury silnika - sygnał za mały
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
    16719 Czujnik połozenia wałka rozrzadu A - obwód
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
    16705 Czujnik obrotów silnika - zakres/mozliwosci
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem


    2.
    17811 Recyrkulacja spalin - uchybienie regulacji
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
    17698 Czujnik temperatury silnika - sygnał za mały
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
    16719 Czujnik połozenia wałka rozrzadu A - obwód
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
    16705 Czujnik obrotów silnika - zakres/mozliwosci
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY

    3.
    17811 Recyrkulacja spalin - uchybienie regulacji
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
    17698 Czujnik temperatury silnika - sygnał za mały
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
    16719 Czujnik połozenia wałka rozrzadu A - obwód
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
    16706 Czujnik obrotów silnika - brak sygnału
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
    17811 Recyrkulacja spalin - uchybienie regulacji
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem

    4.
    16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
    16706 Czujnik obrotów silnika - brak sygnału
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
    17698 Czujnik temperatury silnika - sygnał za mały
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
    16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
    16719 Czujnik połozenia wałka rozrzadu A - obwód
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
    17811 Recyrkulacja spalin - uchybienie regulacji
    brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY


    Prosze o sugestie co moze byc spaprane.

    Na pierwszy niefachowy rzut oka wyglada to na czujnik obrotow silnia,

    ALE

    dlaczego mialby on (czujnik) dzialac na zimno, a na cieplo nie?


    Pozdrawiam
    Wieslaw

    Komentarz

    • paramaribo
      Classic
      • 2013
      • 3

      #3
      Witam

      Podpinam się pod temat.
      Mam oktavie 1.6 z 2000r (przed liftem) i mam dokładnie takie same objawy! wymieniłem: przepływomierz, czujnik wału korbowego (takie były błędy, bynajmniej mechanik je tak odczytał), przewody i świece. Nic nie dało a nawet wydaje mi się że jest jeszcze gorzej....
      przed wymianą wspomnianego czujnika i przepływomierza problem z kompletnym brakiem mocy występował losowo raz na jakiś czas (po rozgrzaniu się silnika) jednak obecnie jest tak prawie cały czas...od czasu do czasu coś się ,,odwiesi'' i skodzina jeździ jakby nigdy nic ale po kilku kilometrach szarpnięcie i znowu muł ledwo wjeżdża pod górkę w ogóle nie chce się kręcić...

      Jeśli ktoś zna możliwą przyczynę proszę o podpowiedzi z góry dziękuję za odp.pozdrawiam

      Komentarz

      • mariush19
        Rider
        • 2009
        • 634
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        vieniu, na początek zajmij się czujnikiem temperatury, zabacz jakie są odczyty z niego, ewentualnie wymień bo to będzie najtańsze na początek. Rozrząd był wymieniany ostatnio? może ktoś odłączał czujnik położenia wałka rozrządu? Chodź tego nie trzeba robić podczas wymiany

        paramaribo, sprawdź szczelność na połączeniu kolektorów, tam lubi uszczelka cyrki wyprawiać

        Komentarz

        • paramaribo
          Classic
          • 2013
          • 3

          #5
          Chodzi o kolektor dolotowy?? Szczerze mówiąc nie znam się na mechanice więc nic mi to nie mówi :wink: Co mam powiedzieć mechanikowi? Ma sprawdzić ''szczelność na połączeniu kolektorów'' ? Mógłbyś mi dokładniej napisać między czym a czym tą szczelność należy sprawdzić?? z góry dzięki mariush19

          Komentarz

          • mariush19
            Rider
            • 2009
            • 634
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Tak kolektor dolotowy jest dwuczesciowy i trzeba zaczac od wymiany uszczelki ktora jest newralgiczna w akl.

            Komentarz

            • zns
              Drive
              • 2008
              • 51

              #7
              Witam Serdecznie. Pozwolicie że podepnę sie pod temat bo od jakiegoś czasu borykam się z podobnym problemem

              Pacjent to octavia 1 99r. 1.6 benzyna (bez gazu)

              U mnie wygląda to tak :

              Zimny silnik - w miarę wszysko jest ok .W miarę dlatego że tak samo jak u Vienia silnik na wolnych obrotach delikatnie drży ,obroty prawie w normie okolo 800/min . Ostatnio zrobiłem dystans ,jakieś 30 km i w czasie jazdy szkodnik stracił moc (dziwna reakcja na pedał gazu - łapie, nie łapie,łapie) po czym po chwili zgasł.Próba ponownego odpalenia - słychać pompę paliwa jak pracuję , silnik kręci i nic .I tak długo długo nic az po około 15min. silnik odpala przy pomocy wciśniętego pedału gazu. Odpala ale strasznie dziwnie pracuję.Trzęsie nim jak kotem po obierkach , słychac dziwny dźwięk - coś na podobieństwo stukania szklankami . Pracuję tak jeszcze przez okolo 2 min i się dławi.Nie wiem czy to ma znaczenie ale gdy zgasl odręciłem korek wlewu oleju i zauważyłem jak poszedł z niego delikatny dymek.Czuć było smród spalenizny połączony ze smrodem benzyny- nie wiem bo nigdy wcześniej po zgaszeniu nie zaglądałem pod ten korek.Kolejne próby odpalenia bez rezultatu .Powtórka z rozrywki,kręci ale nie może załapać. Następnie długo długo nic az po 30 min silnik odpala i pracuję normalnie.

              Wymieniłem czujnik temp,sonde i po 100 km znowu przerabiałem to co wyżej opisałem

              Byłem u mechanika,podpinał kompa - zero błędów .Zrobił jakieś 30km (jak to on powiedział-nie oszczędzając silnika) później jeszcze szkodnik pracował na wolnych obrotach przez jakieś 20min i nic .Wszystko w normie i wszystko ok .
              Dla pewności wyczyścił przepustnice,sprawdził świece, palec,kopułke .Nic więcej nie zrobił bo nie stwierdził nic niepokojącego .
              Po tych zabiegach u mechanika zrobiłem 150km i narazie nie gaśnie no ale wydaję mi się że to chyba nie jest koniec :|

              Z tego co widać cały cyrk zaczyna się dziać jak silnik jest rozgrzany .Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się że problem tkwi gdzieś po stronie układu chłodzenia

              .Pomocy

              Komentarz

              Pracuję...