Brak mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SkodaJasiu
    Classic
    • 2016
    • 22
    • AEE 1.6 MPI 75 KM

    Brak mocy

    Witam.
    Wczoraj wracałem ze świąt z gór nad morze. Auto to octavia I tour, 1998r, silnik 1.6 AEE 75KM 55kw, Pb+LPG. Po przejechaniu około 600km jadąc autostradą zauważyłem spadek mocy. Na piątym biegu auto miało problem z osiągnięciem 100km/h i wkręceniem się wyżej niż na 3tys obrotów. z każdym kilometrem problem się pogarszał. Doszło do tego, że pod lekkie wzniesienia podjeżdżałem już na trzecim biegu. Pojawiło się też donośne świszczenie. Gdy auto miało już problem z rozpędzeniem się do 40 km/h zjechałem na pobocze. Mechanik ze mnie marny ale macha w górę i sprawdzamy. Na pierwszy rzut oka wszystko ok, płyn chłodzący jest, olej jest (ale na wszelki wypadek dolałem z litr). Po paru minutach auto odpaliłem i dojechałem do pierwszej stacji. Tam dałem autu z 15 minut odpocząć i ruszyłem w dalszą podróż do domu. Na jedynce, dwójce i trójce auto jedzie normalnie, na czwórce powyżej dwóch tysięcy obrotów czuć znaczny spadek mocy i minimalne tylko przyspieszenie, piątka tylko z górki a na prostej zero ciągu a nawet auto zwalnia. Przy redukcji lub szybszy odpuszczeniu gazu auto szarpie i przygasa. Na obu paliwach to samo, na gazie nawet gorzej. Objawy jak przy zatarciu silnika ale olej w układzie cały czas był (sprawdzałem przed wyjazdem i w trakcie). Przez cały ten czas na desce nie zapaliła się żadna kontrolka ostrzegawcza. Gdy dojechałem było już ciemno. Rano odpaliłem auto i zobaczyłem duży zrzut spalin przed końcowym tłumikiem - dziura (duuuuża) i chyba stąd to świszczenie. Auto jutro lub pojutrze idzie do mechanika ale może dacie jakieś wskazówki co to może być?
  • robekcool
    RS
    • 2009
    • 2041
    • Octavia II (1Z3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Odepnijcie wydech na początek . Może zatkał się katalizator lub rozpadł tłumik.
    www.k-mot.pl
    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
    Autoholowanie.
    Robert Kulma

    Komentarz

    • SkodaJasiu
      Classic
      • 2016
      • 22
      • AEE 1.6 MPI 75 KM

      #3
      Dzięki. Mechanik stwierdził że posypał się katalizator i zapchal wydech, jutro rano jadę na wycinanie. Obawiam się tylko, może się orientujecie, czy po wywaleniu lata nie będę miał problemów chociażby ze spalaniem? W tym silniku są dwie sondy, jedna przed a druga za i pytanie czy nic się nie stanie, w końcu to sonda za katem podaje do komputera dane o składzie spalinowego a bez katalizatora skład ten będzie raczej mocno inny

      Komentarz

      • utek
        Elegance
        • 2007
        • 867
        • Superb II combi (3T5)
        • APK 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Sonda za katalizatorem jest bardziej od jego diagnostyki. Po usunięciu katalizatora można ją zamontować na takiej "tulejce" i nie ma problemów.

        Komentarz

        • SkodaJasiu
          Classic
          • 2016
          • 22
          • AEE 1.6 MPI 75 KM

          #5
          Byłem dziś u mechanika. Szkoda że nie zaczęliśmy od końca. Przekonani że to katalizator zaczęliśmy od niego. Po wycieciu kata okazało się że z nim wszystko ok. Potem próba na tlumiku środkowym. Demontarz, rozciecie i okazało się że jest drozny. Spawanie kata, tlumika środkowego i demontarz tlumika końcowego. Wycielismy dziurę w puszce tlumika końcowego okazało się że rura która się w nim znajduje przerdzewiala, odpadła a wygluszenie zspchalo wydech. Wybeszyszylismy go, spawanie i montarz. Auto chodzi niezauważalnie głośniej, móc wróciła, zero problemów z przyspieszaniem nawet na gazie. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

          Komentarz

          Pracuję...