Głuche stuki prawy tył Octavia 1 Tour

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • toomasz
    Elegance
    • 2010
    • 910
    • Volkswagen
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    Głuche stuki prawy tył Octavia 1 Tour

    Witam,
    Zauważyłem, że ostatnio gdy jadę po większych nierównościach słyszę głuche stuki puki z prawej strony z tyłu- od prawego tylnego koła. Wykluczyłem hałasy z bagażnika, ponieważ opróżniłem go, nawet półkę tylną zdjąłem, położyłem siedzenia i nadal to samo.. Auto ma przebieg 135tys km.
    Proszę o rady za które dziękuje.
  • Marian 2
    L&K
    • 2007
    • 1086
    • Octavia I combi (1U5)
    • AQY 2.0 MPI 115 KM

    #2
    Też tak miałem, nie mogłem zlokalizować, szukałem/układałem w bagażniku itp. Okazało się że uszkodzony był teleskop do tego stopnia, że tłoczysko luzem latało wewnątrz rury, całkowicie wyskoczył ten niby korek z otworem. Co ciekawe nic złego nie można było zauważyć w prowadzeniu (kombi).

    Komentarz

    • toomasz
      Elegance
      • 2010
      • 910
      • Volkswagen
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Marian 2 czyli test amortyzatorów na stacji może pokazywać blednie, że są sprawne tak?
      Przebieg jaki mam to 135tys oryginalny, auto Liftback i już tak szybko by amortyzatory z tyłu poszły?

      Komentarz

      • Marian 2
        L&K
        • 2007
        • 1086
        • Octavia I combi (1U5)
        • AQY 2.0 MPI 115 KM

        #4
        135 tysięcy to wcale nie tak mało. Warto po prostu zajrzeć jak wyglądają osłony amortyzatorów, sprawdzić czy niema jakichś luzów. Ja opisałem swój przypadek. Sam się dziwiłem, że może być takie uszkodzenie, że tłoczysko lata sobie luzem w rurze. Przyznaję, że przed tym, przez dość długi czas były uszkodzone odboje w obu amortyzatorach, popękana taka "żółta harmonijka". Poradziłem w ten sposób, że okręciłem te osłony warstwą gumy a na to zaciśnięte opaski. Jeżdziłem z tym przez kilka lat i było dobrze, aż "zaczęło stukać", i była wymiana amortyzatorów. W prowadzeniu samochodu nic złego nie dało się zauważyć.

        Komentarz

        • toomasz
          Elegance
          • 2010
          • 910
          • Volkswagen
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          Ja odboje- bałwanki miałem wymieniane dwa lata temu bo spękały.

          Komentarz

          • Rasputin
            Drive
            • 2015
            • 79
            • Octavia I combi (1U5)
            • AQY 2.0 MPI 115 KM

            #6
            test amorów na skp nie kłamie, ale nie wykrywa zużycia elementów gumowych.

            Komentarz

            • gomar
              Rider
              • 2012
              • 480

              #7
              Nie do końca tak jest, że nie kłamie. Mój znajomy diagnosta mówił, że w przypadku amorów dużo zależy np od temperatury otoczenia, charakterystyki drgań... Także nie do końca można w to wierzyć. Belka przy tym przebiegu powinna być ok - w passacie mam 300 tyś i jest cicho. Ja bym obstawiał niestety amorki...
              SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

              Komentarz

              • toomasz
                Elegance
                • 2010
                • 910
                • Volkswagen
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                Jak była ostatnio odwilż to ucichło, a teraz gdy mrozy powróciły przy pokonywaniu mocnych nierówności słychać stuki

                Komentarz

                • neostar
                  Classic
                  • 2010
                  • 12

                  #9
                  U mnie w taki sposób stukało górne mocowanie amortyzatora. Założyłem nowe KYB ale bez szału, guma zdaje się być bardziej miękka niż w oryginale. Nie stuka ale i tak jest głośniej niż po drugiej stronie gdzie jest stary oryginał.

                  Zamień sobie mocowanie lewo<-->prawo i zobaczysz czy to to.

                  Komentarz

                  • toomasz
                    Elegance
                    • 2010
                    • 910
                    • Volkswagen
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    neostar wymieniałem te mocowania przy okazji zużych bałwanków na FEBI, 3 lata temu,raczej nie sądze, żeby one padły.
                    Dodam, że jak auto jest bardziej obciążone, to tych stuków nie ma, tylko jak jadę sam na pusto.

                    Komentarz

                    • neostar
                      Classic
                      • 2010
                      • 12

                      #11
                      U mnie obciążenie nie miało znaczenia. Magiczna była granica 0 stopni na zewnątrz <0 puka, >0 nie puka. Sprawdź jeszcze czy odbój dobrze siedzi w mocowaniu na pustym aucie.

                      Komentarz

                      • toomasz
                        Elegance
                        • 2010
                        • 910
                        • Volkswagen
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        Sprawdzę, ale ta magiczna granica u mnie zauważyłem też obowiązuje

                        Komentarz

                        Pracuję...