Wysokie spalanie, różnice z komputerem a realiami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mj9111
    Classic
    • 2011
    • 2

    Wysokie spalanie, różnice z komputerem a realiami

    Witam.

    Pacjent to Octavia 1.9 tdi 100km asv.

    Autko strasznie dużo spala, przeczytałem setki tematów na forach i zero wniosków.
    Skodzian w mieście na komputerze wykazuje mi spalanie 4.8-5.0 l/100km, faktyczne spalanie liczone paliwem wychodzi 8,5 litra! Zdecydowanie nie na ten silnik. Wynik ten jest po mega oszczędnej jeździe. Nawet nie wiem co by było gdybym deptał.

    Na trasie natomiast komputer wskazuje mi zazwyczaj 4l/100km a faktyczne wychodzi około 6,5-6,8l/100km, czego też być nie powinno. Dodam, że moja jazda jest oszczędna, nie szaleję, staram się bardzo ekonomicznie jeździć.

    Termostat był wymieniany, na zegarach szybko i zawsze jest 90 stopni. Przepływomierz też nowy. Rozumiem, że komputer moze się lekko nie pokrywać z faktycznym spalaniem ale aż tyle? Dodatkowo te spalanie faktyczne jest o wiele za duże.

    Na trasie teraz na pełnym baku zrobie około 700-750km przy spokojnej jeździe, pamietam czasy gdy robiłem tą samą jazdą 1150km. Bak 50 litrów.

    Czy potraficie mnie naprowadzić gdzie i jak szukać przyczyny?

    Pozdrawiam serdecznie.
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #2
    Komputer zaniza spalanie to raz.

    Ten samchod w miescie przy tych mrozach jakie teraz sa na krotkich dystansach rzedu 5-10km pali 8-8,5l. Jak jezdzi sie tak po 10-20km to pali 7,5l

    W trasie 4,5l to chyba moj najlepszy wynik z calego zbiornika, ale to byla powolna jazda. Tak normalnie 5-5,5l zeby te 1000-1100km zrobic, ale to glownie latem, zima bylo ciezko.

    A ktos sprawdzal jakie wskazania sa przeplywomierza w trakcie jazdy ?? Jakie korekcja na wtryskach. Wyciek paliwa, gdzies po drodze do silnika, albo na samym silniku zostal wykluczony ??
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • mj9111
      Classic
      • 2011
      • 2

      #3
      Ok rozumiem spalanie na krótkich odcinkach, jednak w lato i na trasie spalanie jest nadal za wysokie. W lato na pełnym baku około 800max przy oszczednej jezdzie. A jak juz wyzej pisalem, wczesniej autko potrafilo leciec na baku minimum 1000 do 1150. A to spora roznica niz jak jest teraz.

      Auto pod kablem jeszcze nie bylo. Mam vaga moge zrobic tylko potrzebuje instrukcji krok po kroku jak zczytac odpowiednie wartosci.

      Co do wyciekow to gdzie mogą być? Gdzie i jak ich szukać?

      A i czy wpływ może mieć też dawno niewymieniany filtr paliwa?
      Ostatnio edytowany przez mj9111; 20941.

      Komentarz

      • gzyms
        Rider
        • 2011
        • 397
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

        #4
        Mam pytanie. Problem został rozwiązany? Co powodowało wysokie spalanie?

        Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


        każdy może, nikt nie musi

        Komentarz

        • outlaw
          Ambiente
          • 2009
          • 237
          • Octavia I (1U2)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          podepne sie mam podobnie, spalanie 60.1 mpg czyli 4.7L ale po zatankowaniu do pelna po tescie wyszlo mi 4.83L i tez bylo 60.1 mpg to jest srednie spalanie , dwa cos nie chce zalaczac sie turbo sa wymienione filtr paliwa przeplywka n75 i wezyki , opony nowe vredstein quatratec 5 caloroczne, dzis zrobilem test na zapalonym silniku naciskalem na wajche od turba to co kieruje kierowniczkami i na pelnym nacisku jest syk ??? czy to syczenie jest normalne??? nie chodzi ta wajcha ciezko , poza tym turbo zalaczy sie na 2000-2200 i nie ma kopa jak bylo wczesniej ,po podpiecie sie do kompa nic ale tu pytanie , na jaki kanal trzeba wejsc zeby zrobic login dynamiczny ? jesli dobrze to napisalem .... zrobilme tez drugi test dystans 62.5 mili - 100 km i na 99km mpg wskoczylo na 80 mpg ) ale licz droge zanim to 80 mpg bylo... owszem zacinala mi sie bo na 80 milach dup i default ... potem jak zolw , kupilem innocent do czyszenia turba psikasz i srodek czysci od srodka turbine to dziala auto idzie wiecej niz 80 mil ) ale gdzie to wlaczenie turba na 1900-1950 rpm nic... wiec co jest grane !
          prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

          Komentarz

          • outlaw
            Ambiente
            • 2009
            • 237
            • Octavia I (1U2)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            stety to bedzie egr , po wyllaczeniu silnika egr a wlasciwie klapa zamykajaca doplyw powietrza z intercoolera nie wraca do pozycji otwartej a na podpietym kompie ze 10 bledow ...
            prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

            Komentarz

            Pracuję...