DSG - nierozpoznana usterka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gary-coupeur
    Classic
    • 2011
    • 1

    DSG - nierozpoznana usterka

    tu znajdziesz regulator napiecia
  • Qook
    Classic
    • 2010
    • 1

    #2
    DSG - nierozpoznana usterka

    Witam, Octavia 1.9 TDi (105 KM) z DSG 2007 r, 110 tys km. Przy delikatnym ruszaniu skrzynia zmienia biegi szybciutko, cichutko i bez żadnych szarpnięć. Przy większym dodaniu gazu (ale nie musi być ostro) auto "przeciąga" na 1 czasem nawet do 3.5 - 4 tys obr strasznie wyjąc. Po zmianie na 2 i na kolejne biegi jest już wszystko OK. Czasem z 1 na 2 jest w porządku a przeciąga na 2. VAS żadnych błędów nie wykazuje. Olej wymieniony przy 65 tys. Byłem w warsztatach od automatycznych skrzyń biegów (m.in SAMKO) - po jeździe próbnej stwierdzili, że to wina silnika - brak mocy. Byłem na hamowni - wszystko OK - trzyma 104,9 KM (dodałem ma teraz 128 KM, ale objaw pozostał). Jeden z mechaników sugeruje, ze mogą sie ślizgać sprzęgła i to jest przyczyną tego przeciągania i wycia, ale ostatecznej diagnozy nikt nie chce postawić.
    Koszt wymiany zestawu sprzęgieł to ok 6 tys i wg obecnego stanu wiedzy to nic pewnego.
    Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Jak to zweryfikować ? ewentualnie prośba o namiary na fachowca/warsztau od DSG (Warszawa i okolice )
    Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów :lol:

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez Qook
      Przy delikatnym ruszaniu skrzynia zmienia biegi szybciutko, cichutko i bez żadnych szarpnięć. Przy większym dodaniu gazu (ale nie musi być ostro) auto "przeciąga" na 1 czasem nawet do 3.5 - 4 tys obr strasznie wyjąc.
      podobne zachowanie skrzyni obserwowałem przy notlaufie :idea:
      z tym, że skoro u Ciebie na następnych biegach jest normalnie, to jednak nie sądzę :roll:

      [ Dodano: Wto 06 Lip, 10 20:40 ]
      o tych słyszałem pozytywy, ale sam nigdy nie korzystałem

      Firma Midparts.pl specjalizuje się od prawie 20 lat w naprawie Automatycznych Skrzyń Biegów. Sprzedajemy każde podzespoły do Twojej Skrzyni Automatycznej


      jakąś diagnozę, któryś FACHOWIEC jednak powinien postawić :?

      fajnie, że w ostatecznym rozrachunku każdy z nas musi się znać na wszystkim od miksera do DSG, bo naprawić\wymienić wszystko można tyle, że na naszą odpowiedzialność i koszt :lol: :x
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Hmm, dziwne ze na D przeciaga bieg, a to ze wyje to norma, przeciez na 1-ce w manualu jak zakreci sie do konca 1 to bedzie wyc. Tylko ta skrzynie w pozycji D praktycznie nie uzywa 1-go biegu tylko 1 i odrazu 2 i na tym biegu ciagnie wysoko.


        A jak dziala na S??


        105PS na serie 1.9TDI to jakos malo Wrzuc recznie 5 i 6 bieg przy nizszych obrotach (1700-1800), wtepnij gaz (tak zeby nie zredukowal i zobacz czy wtedy obroty chociaz przez chwile rosna gwaltownie a auto nie jedzie, czy sprzeglo trzyma normalnie i jedzie.

        Musialyby slizgac dwa biegi, bo biegi parzyste to jedno sprzeglo, a nieparzyste to drugie biegi
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • kmicio
          Ambiente
          • 2008
          • 233

          #5
          105 na serii jest możliwe. Albo coś z osprzętu niedomaga albo ma przestawiony kąt synchronizacji wałka rozrządu. Nominalnie winno być 115-120KM dla 105.
          *1B1B*1.8T*4x4
          *1B1B*1.9T*DSG

          Komentarz

          • Cichyxxxx
            Classic
            • 2010
            • 2

            #6
            Qook, Witam, mam pytanie. Mam i dentyczne objawy DSG w Golfie V Variant 1.9 tdi - jak problem zostal rozwiazany i jakim kosztem, bo juz musze sie do tego powoli przymierzac??? Z gory dziekuje za pomoc i informacje. M.

            Komentarz

            Pracuję...