Przypadkowo odkryłem kilka wycieków oleju, wszystko pokazane na zdjęciach, prośba o diagnozę.
Diagnoza wycieków 1.9 TDI
Zwiń
X
-
Zdj.1 Odpowietrzenie skrzyni korbowej, rozbierz umyj dokładnie i złóż dobrze dociskając opaski zaciskowe, jak nie pomoże do wymiany ten wężyk łączący odmę z dolotem.
Zdj.2 Udzczelka pokrywki zaworów, niestety samej uszczelki się nie kupi, proponuję zdjąć umyć, odtłuścić powierzchnię i uszczelnić pastą np. Dirko, ewentualnie kupić nowy dekiel z uszczelką.
Zdj.3 Zawór EGR, najlepiej wymienić na nowy, co niektórzy wywalają, zaślepiają itp. gdy się wywali to nie będzie wówczas klapy gaszącej co spowoduje szybsze zużywanie się dwumasy.
Zdj.4 Tam poci się od drgań, opary oleju z odmy spływają i tam wydostają, można by umyć i wymienić obejmę na taką na śrubokręt.
-
-
1 zdjęcie - odma, normalne zjawisko. 2 zdjęcie - wygląda jak spocona uszczelka głowicy. Na moje oko nie ma tragedii, z wiekiem wszystkie uszczelki puszczają. 3 zdjęcie - prawdopodobnie masz przytkany EGR i stąd nalot w jego obszarze. 4 - trudno powiedzieć. Mogą delikatnie puszczać uszczelnienia sprężarki, a może być to po prostu ściek wszystkiego, co nakapało od góry. Jeżeli chcesz działać: na odmę są oli catch tanki, uszczelek pod głowicą bym nie ruszał, EGR i dolot ewentualnie rozebrał i przeczyścił, jeżeli masz boroskop, to wylot ze sprężarki odpiął i zobaczył jak wyglądają łopatki wirnika. A tak szczerze, to wszystko na zdjęciach jest obrazem klilkunastoletniego TDi'ka. Mam ASV i wcale nie wygląda inaczej. Na wiosnę robię wspomniane czyszczenie EGR i dolotu, reszty nie ma sensu ruszać. Lepiej nie będzie, ale źle też nie jest, bez obaw
Komentarz
-
Komentarz