Witam czy miał ktoś taki problem z klimą natomiast jak jadę to wszystko jest ok ale jak staje na światłach to klima mi nie chłodzi czy to możliwe że może być za mało nabita klimatyzacja??
nie działa wentylator albo mocno zabity skraplacz. stawiam na wentylator. nie jeździj tak :!:
Ja bym jeszcze dodał pompę klimatyzacji
Jak stoisz, silnik ma niskie obroty i uszkodzona pompa ma wydajność np. 2x gorszą. Gdy jedziesz obroty są wyższe i pompa przepompowuje większą ilość chłodziwa (równą temu co powinna z siebie dawać przy 850~1000 rpm) a co za tym idzie, lepiej chłodzi.
Dziś zajrzałem i wentylator działa przy włączeniu klimy ale zaraz się wyłącza i jak wyłączam klimę to jest tak samo na chwilę się włącza czy to tak ma być??
Dziś zajrzałem i wentylator działa przy włączeniu klimy ale zaraz się wyłącza i jak wyłączam klimę to jest tak samo na chwilę się włącza czy to tak ma być??
Mały wentylator od klimy powinien chodzić cały czas po właczeniu klimy
A duży wentylator chodzi gdy temp wody wzrośnie powyżej 90 stopni i gdy włączasz klimę
A właśnie, nie napisałeś czy masz klimatronic czy manual klimę, przy manualnej dzieje się tak jak napisał Ziomal czyli włączają się dwa wentylatory po włączeniu klimy.
no właśnie nie napisałem mam klimatronic i włącza się mały ale tylko na chwilę, pompa chodzi normalnie włącza się i wyłącza ale wiatrak już się nie włącza dopiero jak wyłączam klimę ta też na chwilę się włącza.
Witam czy miał ktoś taki problem z klimą natomiast jak jadę to wszystko jest ok ale jak staje na światłach to klima mi nie chłodzi czy to możliwe że może być za mało nabita klimatyzacja??
ponieważ okresowo Ci działa to obstawiam małą ilość czynnika. Kiedy serwisowałeś ostatnio klimę?
Jak pojedziesz robić zażycz sobie wymianę filtra osuszacza - wydatek niewielki (50zł), a może pomóc uniknąć zatarcia kompresora. Mnie niestety naprawa kosztowała 2500kzł - więc to droga nauka obsługi klimy. Przed dobiciem czynnika (odessaniem, sprawdzeniem, nabiciem wraz z kontrastem i olejem) wyłącz klimę przyciskiem Econ bo kompresor klimy nie lubi braku czynnika. Umyj dokładnie karcherem przestrzeń między chłodnicą klimy a zwykłą - bo zbiera się tam dużo liści i zwiększa prawdopodobieństwo awarii.
ale z wiatrakiem jest na 100% coś nie tak, w klimatronicu powinien chodzić mały cały czas po włączeniu klimy.
niekoniecznie - prawdopodobnie brak czynnika może powodować wyłączenie klimy i wentylatora. Jeżeli będzie czynnik - to na pewno ma chodzić. mmaarcin2, Umyj jeszcze przestrzeń między chłodnicami koniecznie i wymień filtr skraplacza (jak potrafią). Brak chłodzenia czynnika też może powodować wyłączanie klimy. Jak nie pomoże serwis klimy to zajmij się wiatrakiem.
rezon, poczytaj co pisze kolega - spręzarka chodzi normalnie , nie chodzi wentylator - który jest najprawdopodobniej uszkodzony tak jak napisał robekcool . wymiana osuszacza kosztuje zapewne sporo więcej , zależy jaki jest do niego dostęp.
coraz bardziej odnosze wrażenie że tak piszesz o tej klimie i piszesz... , ale jakoś nie za bardzo masz o tym pojęcie .
co do kolegi mmaarcin2, na pewno sie serwis Ci się przyda , natomisat masz awarię tego wiatraka. podczas jazdy skraplacz jest schładzany przez pęd powietrza , dlatego działa wszystko ok, co też oznacza że raczej ilość czynnika nie jest jakaś bardzo mała.
Dziś zajrzałem i wentylator działa przy włączeniu klimy ale zaraz się wyłącza i jak wyłączam klimę to jest tak samo na chwilę się włącza czy to tak ma być??
To według Ciebie jest
Zamieszczone przez leszekmw
nie chodzi wentylator
. Załączanie chwilowe wentylatora raczej świadczy o jego sprawności, może być usterka sterowania nim ale raczej nie samego wentylatora.
Zamieszczone przez leszekmw
coraz bardziej odnosze wrażenie że tak piszesz o tej klimie i piszesz... , ale jakoś nie za bardzo masz o tym pojęcie .
może nie jestem takim wielkim ekspertem jak Ty, ale jak się coś włącza nawet na chwilę, to chyba nie jest uszkodzone. Nie jestem ekspertem od klimy, ale o elektryce coś kiedyś czytałem - w sumie nawet kilkanaście lat. Czas pokaże, który z nas będzie mógł napisać
Zamieszczone przez leszekmw
jakoś nie za bardzo masz o tym pojęcie .
. Bo mnie się wydaje, że uszkodzony wentylator to nawet by nie drgnął. U mnie zresztą też nie działał z powodu kompresora, ale to szybko dało się wykryć wystarczyło podać zasilanie na styki.
rezon, przyznaję , pisałem szybko i nie uścisliłem , uszkodzony może być wentylator ale równie dobrze tak jak napisałeś układ sterowania wentylatorem , co może jest nawet bardziej pewne. sorki.
aaa... i nie jestem ekspertem , cały czas się uczę... , a nowych doświadczeń przybywa z dnia na dzień bo cudaków przyjeżdża co niemiara ostatnio/chodzi mi o auta oczywiście :twisted: /
nowych doświadczeń przybywa z dnia na dzień bo cudaków przyjeżdża co niemiara ostatnio/chodzi mi o auta oczywiście
a w to akurat wierzę. Bo jeżdżąc od zakładu do zakładu, aby zdiagnozować, a później naprawić klimę, to miałem tylko kurs przyspieszony z zakresu budowy i obsługi klimatyzacji. Ale dzięki znajomości elektryki, to przynajmniej nie dałem sobie wymienić wentylatora bo "na pewno Panie padnięty". Miałem okazję oglądać dzięki uprzejmości klim-faf z Mielca konstrukcję różnych kompresorów - zła wiadomość dla posiadaczy O2. W większości jeżdżą kompresory firmy Zexel. Na podstawie doświadczeń serwisu i własnej orientacji w sprawach konstrukcji mechanicznych nie ma pytania czy się zepsuje, jest tylko pytanie kiedy. Inne kompresory mają inną konstrukcję, więc podatność na uszkodzenie mniejsza.
Tak piszecie o tej klimie i u siebie zaczalem sie przygladac wentylatorom dzisiaj. Stojac przodem do autka jest z lewej maly a z prawej duzy wentylator. Maly kreci sie jak jest wlaczona klima a duzy stoi. Wyłaczylem klime a maly kreci nadal, wylaczylem silnik i maly przez jakis czas krecil a duzy stal. Napiszcie mi czy tak ma być?? Juz mam melik w glowie.
Komentarz