Klima

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kpt_Kloss
    Classic
    • 2011
    • 24

    Klima

    AdamB, Jak ty to robisz ze spalanie masz takie małe, przecież na polskie warunki, ciągłe redukcje przyśpieszanie itp, spalanie na poziomie 5.25 to jakiś kosmos, mi jak zejdzie do 6.5l/100 to jestem zadowolony...

    Miasto (kochana Warszawa :diabelski_usmiech !!) to czasami spalanie około 9l/100

    Musisz mieć ekonomiczną nogę i mało korków wokół siebie:P
    Czasami przy naszych zmiennych warunkach atmosferycznych i ciągłym zaskakiwaniu przez zimę służb oczyszczania jestem wstanie całe miasto przejechać max na 2 biegu :evil:


    Pozdrawiam
  • Jureczek1964
    Ambiente
    • 2010
    • 132

    #2
    Klima

    Mam w mojej octavi klime manualną .... 2 tygodnie temu nabiłem ją i chłodziłą aż miło ale teraz jest coś nie tak... wogóle nie chłodzi ;/ Dziś pojechałem do zakładu gdzie mi ją nabijano i odpowiedziano mi że klimatyzacja może być nieszczelna i nie ma ciśnienia i wogóle się nie włącza ;/ Co teraz zrobić gdzie szukać tej nieszczelności ;>???

    Komentarz

    • madden
      Ambiente
      • 2010
      • 106

      #3
      Co teraz zrobić gdzie szukać tej nieszczelności ;>???
      Sam nie znajdziesz - to właśnie chyba zadanie dla warsztatu w którym nabijałeś klimę, no nie? (chyba, że jest to jakiś fast fit i poza podłączeniem "kombajnu" na niczym więcej się nie znają). Powinni sprawdzić szczelność ciekłym azotem i znaleźć źródło nieszczelności, a jak nie znajdą to przy każdym nabiciu klimy dodaje się środka tzw. kontrast, który świeci się pod UV i wtedy łatwo dojść gdzie wyciekł czynnik.
      Spalanie:

      Komentarz

      • skalar
        Rider
        • 2010
        • 575

        #4
        kolego wyżej ma racje ciekły azot,ja tak miałem i zero nieszczelności.

        Komentarz

        • Jureczek1964
          Ambiente
          • 2010
          • 132

          #5
          Przed chwilą byłem u kolegi poświecił UV i nic nie ma znaku o wycieku ;/

          Komentarz

          • sebu
            L&K
            • 2008
            • 1304
            • Octavia II (1Z3)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            A czasem nic ci nie ( cyka ) gdy jest wyłączona :?:
            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
            jak pomogłem to daj punkcik
            sprzęgło od G 60

            Komentarz

            • madden
              Ambiente
              • 2010
              • 106

              #7
              Jureczek1964, jeśli nie widać wycieków to widzę 3 możliwe wyjaśnienia:\
              1. Nieszczelność jest pomiędzy chłodnicą i skraplaczem - dlatego nie widać (trzeba jednak sprawdzić azotem może pomoże)
              2. Przy nabijaniu klimy nie dodano po prostu kontrastu UV.
              3. Układ nie ma nieszczelności a nie chłodzi z innego powodu - tu już warsztat powinien spr. poszczególne elementy np. czujnik ciśnienia, sprzęgło sprężarki itp. (jakbyś miał Climatronic to można VAG'iem spr. wiele rzeczy, ale w manualnej to nie mam pojęcia).
              Spalanie:

              Komentarz

              • Jureczek1964
                Ambiente
                • 2010
                • 132

                #8
                Dzięki wielki za pomoc wszystkim Już dziś umówiłem się na warsztat zauważyłem że mam lutowaną chłodnicę od klimy może ona jest nieszczelna ? a kontrastu może nie dodano to nie widać ale od czego jest mechanik ;D

                [ Dodano: Pią 16 Lip, 10 11:27 ]
                sebu, nic nie cyka ;/

                Komentarz

                • jaca
                  Drive
                  • 2007
                  • 92

                  #9
                  Zamieszczone przez madden
                  ciekłym azotem
                  chciałeś chyba napisać suchym azotem.
                  pozdrawiam

                  Komentarz

                  • vesti
                    Classic
                    • 2009
                    • 19

                    #10
                    Dziwnie to brzmi..
                    Azotem to możecie jedynie wytworzyć ciśnienie i sprawdzić czy nie spada..
                    Następnie mydełko z wodą.. i spr. gdzie są bąbelki..
                    Gnojem pędzone..
                    B12 inside TDI

                    Komentarz

                    • Bear.Paw
                      Drive
                      • 2009
                      • 55

                      #11
                      DO profi WARSZTATU ! Bez kombinacji niech Ci porządnie klime przejrzą...
                      AUM sprzedany, sentyment do Was został...

                      Komentarz

                      • ZYBI68
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 697
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        Kolego podjedź tu http://gabrat.com.pl naprawdę dobry warsztat. Sam nawojowałem się z klimą dlatego wiem ile to nerwów kosztuje . A i na hasło OCP jest rabat nie podaje ile z powodu negocjacji.
                        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                        Komentarz

                        • madden
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 106

                          #13
                          Zamieszczone przez jaca
                          Zamieszczone przez madden
                          ciekłym azotem
                          chciałeś chyba napisać suchym azotem.
                          pozdrawiam
                          W sumie rację ma kolega Vesti - tak jakoś mi się "ciekły" w biegu napisało
                          Spalanie:

                          Komentarz

                          • przemoft
                            Drive
                            • 2011
                            • 45
                            • Octavia I (1U2)
                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            Chciałbym "odgrzać" temat. Byłem w serwisie, bo mi klima po 3 miesiącach od nabicia przestała chłodzić i "buczała". No i jak się spodziewałem była pusta. Niby szczelna (sprawdzali po nabiciu) ale jak pojechałem znów z reklamacją to zostawili auto na dobę z kontrastem i stwierdzili że wszystkie (obie) rurki mają "mikronieszczelności". Czyli są do wymiany. Cena (z robocizną) w serwisie - powyżej 2 tys. Czy ktoś może bawił się w samodzielne dopasowanie i wymianę tych przewodów? Da się to zrobić? Przydałaby się jakaś fotorelacja z demontażu i montażu, tak żebym nie uszkodził sprężarki.... Będę wdzięczny za wszelkie informacje

                            Komentarz

                            • robreg
                              L&K
                              • 2010
                              • 1195
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXP 1.4 MPI 75 KM

                              #15
                              na samym początku poprosiłbym o pokazanie naoczne tych "mikronieszczelności", bo śmierdzi mi to "fachoFcami" czującymi dojną krowę.

                              Kiedy u mnie był problem z czynnikiem, który cichcem, cichcem sp.... z instalacji, technik konserwacji klimatyzacji na początku przeprowadził bodajże pół godzinną, czy godzinną (nie pamiętam) próbę szczelności sprężonym azotem, a potem, kiedy wyszło, że jednak gdzieś jest dziursko, kolejną godzinę szukał winowajcy. Ponieważ nie pracował wiele przy O2, naszukał się usterki trochę, ale:
                              - szukał, dopóki uszkodzenia nie odnalazł
                              - nawet przez chwilę nie przyszło mu do głowy, by nabić układ "na odwal się" i puścić mnie, bym za pół roku miał to samo (u mnie była właśnie taka mikronieszczelność, tylko ona się konkretnie nazywała i jednak na próbie ciśnieniowej było ją konkretnie widać - śmiesznie mała nieszczelność w korku filtra skraplacza)
                              - za całą jego harówkę (byłem pod szczerym wrażeniem, że mu się chce) zapłaciłem jedynie stawkę za sprawdzenie klimy - była to jedyna sytuacja, kiedy sam czułem, że powinni dostać więcej, pomimo tego, że jak sam technik powiedział - proszę pana, tylko tyle, bo nic więcej nie zrobiłem, a że czasu to zajęło, cóż, czasem tak to bywa.

                              także na Twoim miejscu na początku poprosiłbym o wskazanie konkretnie co ma tę nieszczelność, by nie zostać naciągniętym, kiedy nie wiadomo o co chodzi. Jeśli Panowie każą uwierzyć Ci na słowo, zmień warsztat. Tak dla świętego spokoju.
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz

                              • przemoft
                                Drive
                                • 2011
                                • 45
                                • Octavia I (1U2)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                Cóż, w serwisie autoryzowanym mi to powiedzieli i nabili klimę za darmo (w ramach reklamacji). Auto było już zdjęte z podnośnika, wszystkie osłony pozakładane i czekało na odbiór więc nie pomyślałem że mogą mnie naciągać, tym bardziej że z góry widzieli że nie dam 2 tysiaczków za naprawę. Mówili, że na całej długości przewodów czynnika (tam podobno są 2 przewody) - wszytko było zabarwione. Podobno sprawdzali z barwnikiem. I chyba sprawdzali, bo przedtem 2 razy byłem na sprawdzeniu ciśnieniowym i wszytko było niby OK. Wskazali nawet numery katalogowe części, ale gdzieś mi się zgubiły. Na bank były dwa przewody, jakieś oringi i jeszcze duperele. Ale co mi po nabitej klimie, która starcza na 3 miesiące... Teraz więc sam chciałbym znaleźć jakieś logiczne zamienniki (ew. coś ze szrotu) i spróbować sobie poradzić. Ale nie chciałbym popełnić błędu, który by mnie kosztował np. sprężarkę (podobno jest szczelna).
                                Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • ulysse
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 496

                                  #17
                                  Ja u siebie miałem nieszczelność w parowniku... który znajduje się pod deską rozdzielczą. :twisted:
                                  Pod maską sucho... cały dzień układ potrafił trzymać ciśnienie ale po 2 tyg klima przestawała działać. Dopiero wymiana parownika na nowy dała pożądany efekt i klima jest szczelna. Stary parownik wygląda na sprawny i nigdzie nie widać żadnej nieszczelności a jednak gdzieś była...

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #18
                                    przemoft, który rok masz octavii ? troszkę dziwna sprawa z tym przesianiem przewodu , w octavii się nie spotkałem jeszcze , to przypadłość renówek raczej.
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • przemoft
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 45
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                      #19
                                      Mi mówili, że to rurki . Upierali się przy tym. Rok 2004, początek, czyli w zasadzie 2003. Klima manualna, ale to chyba nie ma znaczenia. Jak go kupiłem to od razu pojechałem na serwis i stwierdzili, że klima pusta. Sprawdzali ciśnieniowo i wyszło że szczelna.... A jednak czynnik ucieka (niby przez te nieszczelne rurki).... Nie wiem co poprzedni właściciel używał jako czynnik i gdzie go wymieniał. Może kiepska jakość tego co pracowało poprzednio jest przyczyną. Faktem jest, że muszę do lata coś z tym zrobić.

                                      Komentarz

                                      • leszekmw
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5356

                                        #20
                                        przemoft, sprawdził bym to w innym serwisie jeszcze.
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz

                                        • ruwado
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 14916
                                          • Octavia IV (NX3)

                                          #21
                                          Moja klima (autko z 2005 roku) wg. mnie chłodzi słabiej niz kiedyś. W zeszłym roku dałem autko do sprawdzenia - po serwisie w ASO przy okazji OT, prywatny serwis zajmujący się klimą sprawdził układ.Stwierdzili, ze wszystko jest OKI. Temperatura też. A ja dalej uważam, ze klima jest słabsza. Czy przyzwyczaiłem się do klimy? czy może już przekwitam :szeroki_usmiech i mam uderzenia gorąca?
                                          pozdrawiam - Darek
                                          ​​

                                          Komentarz

                                          • przemoft
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 45
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                            #22
                                            A moja jednak miała usterkę . Zrobiło się ciepło, musiałem w końcu się za tą klimę zabrać. Podzwoniłem po różnych magikach i zdemontowałem przewody uszkodzone (wg. serwisu). Magicy byli mocno zdziwieni, jakbym bajki jakieś opowiadał. Właśnie odebrałem te przewody z testów. Jeden (wysokiego ciśnienia od zaworu do osuszacza) przepuszczał na kołnierzu (łączenie elementu sztywnego z częścią elastyczną), a drugi podobno bez zarzutu. Odebrałem, zacząłem montować i jak zmontuję do końca to pojadę na azot i napełnienie. Koszt z około 2k zjechał do 140 zł plus obrażenia Ilość ran zależna jest od wprawy i poziomu ostrożności :lol:
                                            Po próbie azotowej napiszę czy 140 to będzie ostateczny koszt naprawy.

                                            Komentarz

                                            • ruwado
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 14916
                                              • Octavia IV (NX3)

                                              #23
                                              przemoft, no i ... ???
                                              pozdrawiam - Darek
                                              ​​

                                              Komentarz

                                              • tombab
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 5

                                                #24
                                                Klima - brak zasilania kompresora

                                                Witajcie
                                                Mam Octavkę I 1.6 + LPG (71 000 km). Ostatnio nawaliła mi klima. Pojechałem do magika. Stwierdził, że nie działa kompresor (nie ma zasilania na gnieździe zasilającym kompresor).
                                                Jak może być tego przyczyna? Czy to coś poważnnego?
                                                Tom
                                                tombab

                                                Komentarz

                                                • elemenateur
                                                  Elegance
                                                  • 2007
                                                  • 803

                                                  #25
                                                  Czynnik jest?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...