czyżby czyżyk albo jakaś 8 litrowa jednostka chciała wejści pod maske :wink: :twisted:
[O1] Klimatyzacja - działa - ale słabo! Po nabiciu!
Zwiń
X
-
[O1] Klimatyzacja - działa - ale słabo! Po nabiciu!
Klima - MANUAL
Rok temu kupiłem autko i klima chłodziła ale ogolnie słabo.
Ojciec ma Lagunę i nie da sie wysiedziec przy klimie ustawionej na MAXa - po prostu lodówa!
W tym roku napełniłem... I bez zmian!
Tylko czego mam się czepić jak chłodzi.
Wczoraj wróciłem z trasy - miałem tem MIN - wiadomo, a pokrętło wentylatora na 4 - na MAX - i można było w miare wysiedzieć. Chłodziła ale słabo.
Przy swieżo nabitej klimie. Wiem jak potrafi chłodzić klima w innym aucie - więc w moim musi być coś nie tak.
ZAZNACZAM - że chłodzi - jest chłodne powietrze - ale po prostu SŁABO.
No i jest NABITA.
Proszę o wskazówkę.
Pozdrawiamkonradw9
-
-
Sprawdź filtr p.pyłkowy.Może jest zapchany i powietrze nie dochodzi do kabiny.
Następnie zobacz,czy oba wentylatory pracują po włączeniu klimy.Może być uszkodzony sterownik,lub wentylator i klima chwilę popracuje i przy braku pracy wentylatorów po wzroście cisnienia wyłącza się.
Na wolnych obrotach włącz klimatyzację i zaobserwuj czy jest małe wahnięcie obrotów na obrotomierzu.Może być,że wcale się nie załącza.Wskazywałoby to na awarię sprężarki.
Podjedź do serwisu,gdzie napełniałeś układ,niech sprawdzą,czy czynnik jeszcze jest.Może jest gdzieś mały otwór i już czynnik wyleciał w kosmos.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszSzSprawdź filtr p.pyłkowy.Może jest zapchany i powietrze nie dochodzi do kabiny.
Następnie zobacz,czy oba wentylatory pracują po włączeniu klimy.Może być uszkodzony sterownik,lub wentylator i klima chwilę popracuje i przy braku pracy wentylatorów po wzroście cisnienia wyłącza się.
Na wolnych obrotach włącz klimatyzację i zaobserwuj czy jest małe wahnięcie obrotów na obrotomierzu.Może być,że wcale się nie załącza.Wskazywałoby to na awarię sprężarki.
Podjedź do serwisu,gdzie napełniałeś układ,niech sprawdzą,czy czynnik jeszcze jest.Może jest gdzieś mały otwór i już czynnik wyleciał w kosmos.
Więć tak:
- filtr p.pyłkowy sprawdziłem - był ok - ale i tak wymieniłem - nic nie dało
- oba wentylatory się kręcą - to też nie to
- awarii sprężarki też nie ma - ewidentnie się załącza
- no i... pojechałem do serwisu - wszystko tak jak JanuszSz zalecił
...dowiedziałem się - pewnie większość to wie ale może komuś się przyda
przy KLIMIE - MANUAL - trzeba dodatkowo załanczać OBIEG ZAMKNIĘTY (knefel sąsiadujący z włącznikiem klimy - ponoć w AC dzieje sie tak automatycznie - wtedy ciepłe powietrze z zewnątrz nie wpada i mamy szybko schłodzoną kabinę
Pozdrawiam wszystkich i zamykam tematkonradw9
Komentarz
-
-
eee tam
w bambuko dałeś się zrobić
klimatyzacja jest po to żeby chłodzić a nie zakiszać kierowcę w kabinie jego wlasnego auta
to prawda że jak zamkniesz obieg to szybciej wychłodzisz kabinę, ale bez względu na temperaturę na zewnątrz (w granicach rozsądku oczywiscie) z nawiewu (przy otwartym obiegu) musi lecieć naprawdę chłodne powietrze (17-19'C)
w moim "gospodarstwie domowym" mam 3 auta z manualną klimatyzacją
O1 - 2003 - 190kkm przebiegu
VWgolf3 - 1997 - 422kkm przebiegu
Rover 220 - 1997 - 325kkm przebiegu
co trzy "sezony klimatyzacyjne" muszę doładować czynnik chłodzący i maszyny chłodzą aż miło, w golfie trzeba nawet trochę ciepłego powietrza domieszać bo jest za zimno
tak więc śmię twierdzić że Twoja klima nie jest do końca sprawna, a co do warsztatu to fachmanowi na ręke jest skasować za nabicie i umyć rączki bo to skomplikowany temat jak wiedzy, umiejętności i ochoty brakuje5,5l/100
Komentarz
-
-
Powiem tak ja jak kupiłem Octe to też miałem wrażenie że słabo działa ta klima. No ale posprawdzałem co trzeba i wyszło że OK. Miedzy innymi jak mierzyłem temperaturę na kratkach to miała 7-8 st C więc OK.
Jako że to moje pierwsze auto z klimą i pierwsze czarne to stwierdziłem że tak ma być i tyle.
Obecnie jest tak, że przy dużych upałach jeżdżę z klimą wentylator na 2 i obieg w mieście zamknięty a w trasie otwarty i jest OK.
Ale jedno jest pewne albo klimy w autach są mało wydolne albo w O1 są mało wydolne.
PS mam manualną klimąSkoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS
Komentarz
-
-
Nabiłem kilmę i okazało się że słabo chłodzi. W serwisie trochę ściemniali, ale w końcu podłączyli do VAGa i okazało się że, tak jak sugerowałem, nabili za dużo i klima po włączeniu co chwilę przestawała chłodzić (zawór bezpieczeństwa). Efekt w kabinie był taki, że chłodziła, ale słabo... zmniejszyli ciśnienie i teraz OK.
Podłączyć VAGa i przy włączonej klimie patrzeć co się dzieje.
Komentarz
-
-
No cóż jako, że padły sugestie, że może coś jest nie tak jak słabo chłodzi więc wziąłem z pracy miernik cyfrowy z pomiarem temperatury i sprawdziłem wczoraj temperaturę powietrza wychodzącego u mnie z kratek nawiewowych.
Wynik:
-O1 z października 2008 roku, klima manualna, LPG, nigdy nic z klimą nie robione
-temperatura zewn około 30 st słońce na przemian z małymi chmurami
-po około 10 min jazdy, dmuchawa włączona na 1, kierunek nawiewu na godzinę "3" czyli na kratki przednie
-temperatura na wylocie środkowych nawiewów to 6 st C przy obiegu zamkniętym i 8 st C przy obiegu otwartym
-po około 10 min jazdy na klimie w aucie było 25 st C (po odpaleniu auta otworzyłem okna -przewietrzyłem przez 500 m auto i włączyłem klimę na 2)Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS
Komentarz
-
Komentarz