Silnik gaśnie na wolnych obrotach + problem z zapalaniem (długo kręcę i z gazem)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • flakus748
    Classic
    • 2016
    • 6
    • Octavia II (1Z3)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Silnik gaśnie na wolnych obrotach + problem z zapalaniem (długo kręcę i z gazem)

    Witam wszystkich. czy mogę prosić o pomoc w pastępującej sprawie?
    Od wczoraj zaczęły się problemy z obrotami jałowymi. Podczas jazdy, gdy wcisnę sprzęgło i silnik spada na obroty jałowe, często gaśnie. Ponadto przy zapalaniu muszę długo kręcić rozrusznikiem + duży gaz. To wszystko zaczęło się dziać od wczoraj, nagle. Podejrzewam urządzenie, które mam na filmie. jest za silnikiem

    Z góry wielkie dzięki za pomoc.







  • flakus748
    Classic
    • 2016
    • 6
    • Octavia II (1Z3)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    #2
    W międzyczasie doszedłem do tego,że to zawór EGR. No więc pewnie wyjmę i przeczyszczę, jak na filmach na YT.

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Nie jestem wróżbitą, ale raczej wątpię w skutek Twoich poczynań. Czekam na relację z przebiegu działań oraz ich skutek.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • Wolga85
        Rider
        • 2014
        • 288
        • Octavia I combi (1U5)
        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        To nie jest EGR a klapa gasząca i na pewno nie powinna się tak zachowywać. Jej zadanie to przy gaszeniu auta zamknąć dolot aby silnik łagodnie zgasł i w wypadku rozbiegania silnika był w stanie go zgasić. Problem wg mnie leży w zaworze sterującym (podającym podciśnienie) albo jakaś usterka elektryczna (najprawdopodobniej uszkodzone kable)

        Komentarz

        • knrdlvn
          Drive
          • 2012
          • 54
          • Octavia I combi (1U5)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          Na filmach widzimy pracę zaworu sterującego przepływem spalin przez chłodnicę spalin. Klapa gasząca jest po drugiej stronie silnika i jest sterowana elektrycznie, za nią zawór EGR i kolektor.
          Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!

          Komentarz

          Pracuję...