Szarpnięcie po zdjęciu nogi z gazu - 1.6 MPI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • semento
    Classic
    • 2013
    • 7

    Szarpnięcie po zdjęciu nogi z gazu - 1.6 MPI

    Niedawno zakupiłem Octavie I kombi z 2007r , z silnikiem 1.6 MPI 102KM. Auto ma przejechane 232tys km. Serwis prowadzony do końca, rozrząd zmieniony 20tys km temu. Mam z nią pewien kłopot I nie wiem gdzie szukać przyczyny.

    Otóż kiedy puszczam pedał gazu, następuje wyraźne szarpnięcie, tak jak przy hamowaniu silnikiem. Jest ono pojedyncze i mocniej wyczuwalne na niżaszych biegach. Zauważyłem też że dzieje się tak kiedy na obrotomierzu jest przynajmniej 1700 -1800 obrotów. Poniżej tej wartości, niezależnie od biegu szarpnięcia nie czuć po puszczeniu gazu. Auto sprowadziłem z Niemiec i przejechałem tak 800km. W kraju wstawiłem do warsztatu i zleciłem czyszczenie przepustnicy, wymianę oleju w silniku, wymianę wszystkich filtrów. Szczególnie spodziewałem się poprawy po czyszczeniu przepustnicy. Nie powiem - efekt nieco osłabł, ale nie ustał zupełnie. Nie wiem czy zrobili adaptację przepustnicy, choć na moje pytanie o to, przyznali że podłaczyli auto do kompa. Podobno czasem sama się ustawia po przejechaniu kilkuset kilometrów.

    Ciekawe, ale podczas jazdy na wstecznym i puszczeniu gwałtownie gazu, wyżej opisanego efektu nie czuję. Dodam że nie czuję żadnego szarpania podczas przyspieszania (kabli i świec na razie nie wymieniałem), zauważyłem jednak, że obroty raz falują między 700 a 750, a innym razem wskazówka stoi jak zamurowana na wartości ok 900.



    Jakieś pomysły zanim serwis każe mi wymienić pół auta?
  • paulob1
    Rider
    • 2008
    • 470
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Proponuję sprawdzić poduszki silnika i skrzyni biegów.
    Włóż 3 lub 4 bieg bez ręcznego na płaskiej drodze i bujaj autem przod-tył. Silnik powinien się poruszać przód-tył od zblokowanego napędu z kołami.
    Wsłuchaj się dodatkowo, czy nie słychać stukania. Jedną poduszkę masz blisko, tuż przy zbiorniku od płynu chlodzacego w takim odlewie aluminiowym. Można wyczuć luz nawet palcem. Druga jest przy silniku - taka łapa na samym dole, trzecia przy skrzyni, która ją podwiesza do podłuznicy. Z nią jest najgorzej, bo jest przykręcona od spodu patrząc jak gdyby pod akumulatorem.
    Ewentualnie podjedź do mechesa, żeby zdiagnozował, która to poducha powoduje szarpanie całego napędu. Ja obstawiałbym najpierw tą na spodzie od silnikiem.

    Komentarz

    • paulob1
      Rider
      • 2008
      • 470
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Sprawdź jeszcze czujnik na pedale sprzęgła. On m. in. odpowiada za poprawne działanie układu MSR, który wspomaga hamowanie silnikiem.



      Gdy czujnik jest uszkodzony, ten układ nie działa i jest szarpnięcie.
      Możesz go sprawdzić Vagiem w blokach pomiarowych. W jednym z nich będą się zmieniać bity dla pedału hamulca (dwa bity- jeden od świateł stopu, drugi do kompa) i jeden bit będzie od pedału sprzęgła.

      Komentarz

      • semento
        Classic
        • 2013
        • 7

        #4
        Muszę się uzbroić w interfejs. Taki będzie ok? https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-lin...abel-piny.html

        Co do poduszek, to zrobiłem jak napisałeś i podczas kołysania przód tył słyszę jakieś słabe pukanie. Nie mogę tego dokładnie zlokalizować, ale w poniedziałek mam być na kanale u mechanika i postaram się sprawdzić dokładnie.

        O tym czujniku już gdzieś czytałem. Nie wiem tylko czy opłaca się kupić używany i podmienić (jakieś 25 zł). Nowy to coś koło 80 zł.
        Ostatnio edytowany przez semento; 32110.

        Komentarz

        • mark711
          Rider
          • 2017
          • 267
          • Octavia I combi (1U5)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Ja czytam najtańszym chińczykiem z motoalezło "VAG KKL" z programem VAG 311.2 i 409 działa. Takim niebieskim co na stronie Viakena przedstawiony jako bee.

          Komentarz

          • paulob1
            Rider
            • 2008
            • 470
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Również polecam od Viakena tego kkl-a. Do O1 taki w zupełności wystarczy. Ważne, żeby był na układzie FT232RL (tzw. FTDI). Nie polecam żadnych ELM-ów, bo to szajs i zbędna zabawka.

            Komentarz

            • semento
              Classic
              • 2013
              • 7

              #7
              Byłem wczoraj o mechanika. Poświęciłem 2h i 120 pln, ale gość punkt po punkcie sprawdził kompem auto, zrobił kilka testów, obadał poduchy i.t.d. Jest kilka rzeczy nowych po tych oględzinach, ale skupiając się na szarpaniu...

              On tak jak kolega paulob1 zwrócił uwagę na poduchę koło skrzyni biegów. Podczas poruszania autem mocno pracuje ta cała część. Aż skrzynia wędruje do góry i na dół. Jest w okolicy tej poduszki ślad po uderzeniu (samochód miał jakąś przygodę, bo miska olejowa jest nowa). Może widać na zdjęciu. Najlepiej kupić nową, oryginalną, ale jeszcze nie wiem jaki nr tej części. Szukałem po nazwie na stronie https://www.skodaczesci.pl ale na razie nic nie znalazłem.


              Ostatnio edytowany przez semento; 32110.

              Komentarz

              • semento
                Classic
                • 2013
                • 7

                #9
                Nie, to są poduszki po bokach silnika. To co jest na zdjęciu, to łapa/podpora pod autem. Taka jak tu http://allegro.pl/lapa-poduszka-skrz...nnel&utm_term=

                Edit:
                Dobra, mam chyba nową, ale z jakiej firmy wybrać? SWAG jest ok? http://www.iparts.pl/czesc/poduszka-...-30130082.html
                Ostatnio edytowany przez semento; 32110.

                Komentarz

                Pracuję...