Ok, Dzięki za opinie, zobaczymy co się dalej wydarzy
[O1] Jakie łożysko do wentylatora chłodnicy??
Zwiń
X
-
Tam nie ma łozyska takiego klasycznego z kulkami. Jest łozysko tzw ślizgowe. Po prostu ośka silnika kręci się w mosiężnej tulejce. Jak to sie wszystko powyrabiało to tylko nowy wentyl. Moim zdaniem nie opłaca się regenerować, reperować itd. Nie do końca sprawny wentylator będzie generować dalsze usterki i koszty napraw. Od przepalenia cewki sprzęgła klimatyzacji poprzez przegrzanie silnika a w skrajnych wypadkach uszkodzenie np uszczelki pod głowicą. Nie ma co rzeźbić ze starym. Poza tym nawet naprawiony na będzie miał takiej samej sprawności co nowy. Zazwyczaj już część uzwojenia jest przepalona i silniczek grzeje sie i nie osiąga max mocy i obrotów.
Wiem bo w zeszłym roku go naprawiałem. W te upały chodził coraz wolniej a w końcu stanął i włączał sie tylko na II biegu. Doprowadziło to właśnie do spalenia cewki. Serwis klimy za wymianę samej cewki chciał 900 pln na szczęście udało mi się wymienić samemu ograniczając wydatki do 80 pln za cewkę i 600 pln za nowy wentyl
Co do samego wentylatora to na początku kupiłem uzywkę na allegro. Ale oczywiscie okazało się że też ma przepalone część uzwojenia. Nieraz stawał w tzw martwym punkcie i nie ruszał. Poza tym się grzał i pewnie długo by nie pochodził. Na szczęście sprzedający uznał reklamację. Te co są na allegro po 150-300 PLN do chińszczyzna no name. Czytałem że wytrzymuja 1- 1,5 roku a potrafią i się zapalić i puścić niezły dymek.
Tak więc wybór padł na oryginał z ASO. 2 lata gwarancji i powinien jak poprzedni z 6 lat pochodzić.Tomek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dugi26jakie jest tam łozysko?
nie baw sie w wymiane i dobieranie - nie warto.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
Komentarz