Złożony problem z zamkami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pakeroso
    Drive
    • 2017
    • 94
    • Octavia II (1Z3)
    • BGU 1.6 MPI 102 KM

    Złożony problem z zamkami

    Kupiłem auto z pozornie drobnymi usterkami jak:
    - nie działa kluczyk w zamku kierowcy (nie da się kręcić)
    - czasami centralny nie zamyka drzwi pasażera z tyłu
    - brak pilota

    Podpowiedzcie proszę, jak można to jakoś sensownie ugryźć, żeby wszystko działało.

    Mechanizm centralnego wystarczy pewnie przesmarować i będzie hulał, a co zrobić z zakmiem kierowcy? Da się jakoś samą wkładkę wymienić?
    A jak wyczarować pilota to obsługi centralnego?

    Ps. proszę o przeniesienie do działu OII.
    Ostatnio edytowany przez pakeroso; 44255.
  • Nedar
    Ambiente
    • 2009
    • 209
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    Cześć.

    Wkładkę zamka powinieneś wymontować i namoczyć w nafcie, ON lub WD40 (ewentualnie innym środku penetrującym).
    Celem demontażu wkładki zamka należy wykonać następujące czynności:
    1. Otworzyć drzwi i zlokalizować dwie plastikowe zaślepki na wysokości klamki. Dla ułatwienia oznaczmy je jako górna G i dolna D. Podważ je delikatnie nie uszkadzając lakieru. Znajdziesz tam dwie śruby G i D.
    2. Pociągnij i przytrzymaj klamkę drzwi kierowcy jednocześnie wykręcając śrubkę D o ok. 3 obroty. Jeżeli wykręcisz śrubę zbyt mocno, to zsunie się pierścień blokujący ze wspornika klamki i wpadnie do drzwi. Będzie wówczas konieczność demontażu tapicerki aby go wyjąć.
    3. Odkręć śrubę G (całkowicie). Spowoduje to odblokowanie rygla obudowy względem wkładki zamka. Będzie można wówczas wysunąć wkładkę ze wspornika klamki.
    4. Montaż w odwrotnej kolejności.

    Centralny drzwi tylnych
    Najlepiej byłoby zdemontować zamek i go sprawdzić i przeczyścić (lub wymienić). Siłownik centralnego jest zespolony z samym zamkiem. Aby wyjąć zamek z drzwi należy zdemontować tapicerkę i roznitować boczek drzwi. Przed rozpoczęciem naprawy należy zaopatrzyć się w nity o średnicy 6mm oraz odpowiednią nitownicę (standardowa nitownica z np. Castoramy za 50 zł nie nadaje się do tych nitów - zbyt gruby pręcik w nicie).

    Brak pilota do centralnego.
    Pytanie co chcesz uzyskać.
    Jeżeli chcesz mieć oryginalny kluczyk (scyzoryk) to musisz popytać kogoś kto zna O2 od strony elektrycznej. Zapewne należy wymienić jakiś sterownik z innego auta wyposażonego w centralny z pilotem, który obsłuży takiego kluczyk.
    Opcja druga -tańsza i łatwiejsza w wykonaniu - zakup nieoryginalnego sterownika centralnego zamka i jego montaż. Minusem jest dodatkowy pilot przy kluczykach do auta. Koszt takiego sterownika z montażem ok 150-200 zł

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • pakeroso
      Drive
      • 2017
      • 94
      • Octavia II (1Z3)
      • BGU 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Dzięki za obszerne info

      Zamieszczone przez Nedar Zobacz wpis
      Minusem jest dodatkowy pilot przy kluczykach do auta.
      A czy jeśli zakupię pilot z surowym kluczem scyzorykiem to dało by radę go dorobić i przełożyć lub zaprogramować jakoś immobilizer?

      Komentarz

      • Nedar
        Ambiente
        • 2009
        • 209
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Nie wiem jaki dokładnie masz kluczyk. Jeżeli odpowiada on kształtowi standardowego scyzoryka od O2 nie powinno być raczej problemu z przełożeniem układu immo do nowego kluczyka.
        Poza tym kluczyk to tylko nadajnik. Potrzebny jest także odbiornik. Nie wiem tylko w którym module się on znajduje (moduł komfortu. boardnetz itp).

        Komentarz

        • pakeroso
          Drive
          • 2017
          • 94
          • Octavia II (1Z3)
          • BGU 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Ja mam tylko zwykłe, najprostrze kluczyki http://ac.moto.net.pl/2014/aaaaaaaaaa73v/vag-1209.jpg

          Znalazłem też w Toruniu punkt zajmujący się dorabianiem i kodowaniem kluczy do aut, może powiedzą mi co i jak.
          Ostatnio edytowany przez pakeroso; 44255.

          Komentarz

          • pakeroso
            Drive
            • 2017
            • 94
            • Octavia II (1Z3)
            • BGU 1.6 MPI 102 KM

            #6
            No i lipa. Byłem u magików od kluczy i generalnie można dorobić pilota do auta (450 zł ), pod warunkiem że ten posiada fabryczny sterownik. Niestety w ASO dowiedziałem się, że mój model nie posiada takowego. Nawet na forum elektrody http://www.elektroda.pl/rtvforum/top....html#16565771 kilka osób próbowało jakoś to obejść ale nie ma opcji.

            Nie pozostaje zatem nic innego jak zakup jakiegos zewnętrznego sterownika z osobnym pilotem.

            Komentarz

            Pracuję...