Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaka średnica tłoczka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jaka średnica tłoczka

    Muszę zmienić zaciski tylne w moim szkodniku, ale jak zawsze pojawił sie problem.
    Mianowicie chodzi o średnicę tłoczka.
    Z różnych zestawień wynika ze 38mm i 41mm jest dobry.
    Moze ktoś wie jak ustalić prawidłowy? Moze po rozkodowaniu vin?
    O1 2001 fl, ahf 110 ps

  • #2
    Nie ma takiej możliwości. Trzeba sciągnąć zacisk i zmierzyć.
    Z ciekawości zapytam można swobodnie zamieniać zaciski z tłoczkiem 38 na 41 i odwrotnie 41 na 38 mm. ? Bo skoro tak to możesz kupić w ciemno. Jeżeli nie to pierw trzeba sciągnąć i zmierzyć, dopiero kupować.

    Komentarz


    • #3
      Cedrych mówi, że masz 41 mm. Ale zawsze najlepiej wszystko sprawdzić namacalnie, żeby mieć 100% pewności. Idąc za radą kolegi shok, najlepiej zmierzyć. Zrzucisz kółko, zdejmiesz zacisk, suwmiarka w dłoń i już wiesz. Tylko pamiętaj, żeby nie mierzyć samej końcówki, która pcha klocki tylko trochę głębiej , pod gumową osłonką. Tą część, która wchodzi w zacisk.
      Tłoczki zdecydowanie nie są zamienne.
      Pozdrawiam.

      Komentarz


      • #4
        Tłoczki wiadomo, ze nie. Ale mi chodziło czy kolega moze kompletne zaciski swobodnie zamieniać.
        Co to jest cedrych?

        Komentarz


        • #5
          Pewnie cały zacisk by spasował, ale czy się opłaca ?
          Cedrych, to taka książka z cyklu "Sam naprawiam". Czasami bardzo przydatna.
          Jak się dodało zdjęcie, to wygląda, tak jak na zdjęciu.
          Załączone pliki

          Komentarz


          • #6
            Dzieki. Nie wiedziałem, ze taka książka istnieje.
            À co Cedrych mówi o 1.9 AXR 101 KM 2008r. ?
            Ostatnio edytowany przez shok; 5726.

            Komentarz


            • #7
              Cedrych nic nie mówi. Tak jakby takiego silnika nie było. Ale sprawdziłem sobie pierwszą stronę i tam Cedrych mówi, że go wydrukowali w 2004. No i pewnie dlatego.
              Jak będziesz miał chwilę , to sobie wygooglaj temat. Może są jakieś młodsze wersje ksiązki w PDF-ach do ściągnięcia.
              Pozdrawiam.

              Komentarz


              • #8
                Ok. Dziękuje

                Komentarz


                • #9
                  a zacisk to parami czy pojedynczo. Jak dla mnie wystarczy jeden jeśli drugi jest ok?

                  Komentarz


                  • #10
                    Na obudowie zacisku jest nabity rozmiar tłoczka. Ściągnąć koło, przetrzeć z kurzu i będzie wiadomo. Szukać w okolicy miejsca mocowania linki hamulca.

                    Dlaczego chcesz zmieniać całe zaciski?

                    Komentarz


                    • #11
                      Jak mi magik zaspiewal 250 za regeneracje zaciskow to stwierdziłem ze wole nowe kupic

                      Komentarz


                      • #12
                        tomaszwrc tak jak napisał utek średnica tłoczka jaka występuje w zacisku "nabita" jest na jego obudowie.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez tomaszwrc Zobacz wpis
                          Jak mi magik zaspiewal 250 za regeneracje zaciskow to stwierdziłem ze wole nowe kupic
                          Przecież regenerację możesz sobie zrobić sam.

                          Ściągasz zaciski rozbierasz je na części pierwsze i jeśli nie ma wżerów na tłoczkach i/lub zaciskach to robisz wymianę wszystkich uszczelnień i osłonek gumowych. Jeśli są wżery to niestety ale kosz.

                          Czyścisz wszystko na perłowo (higiena tego zabiegu jest bardzo ważna dla późniejszego prawidłowego działania, żeby się tłoczek nie zacierał) smarujesz tłoczki specjalnym smarem do tłoczków przy składaniu, zakładasz nowe osłonki przeciw kurzowe i gotowe.

                          Nie wolno pod karą śmierci (wykonywanej samoistnie na drodze w czasie potrzeby awaryjnego hamowania) powierzchni cylindrycznych tłoczka i zacisku niczym skrobać, szlifować, polerować w warunkach garażowych. Jeśli już to elementy metalowe możesz myć czym chcesz a na koniec odtłuścić np. benzyną ekstrakcyjną. Tłoczek i cylinderek muszą być bez rys i wżerów bo powodują one zacieranie i zacinanie się tłoczka, później klocki trzymają no wiesz dym, smród, czasem ogień i to zawsze najczęściej 300km od domu.

                          Wszelkie uszczelnienia i osłony gumowe obowiązkowo dajesz nowe.
                          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                          Spalanie - Motostat.pl
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz


                          • #14
                            Zgadzam się z Bambek1
                            Sam właśnie "przerabiam" temat regeneracji tylnych zacisków.
                            tomaszwrc Jedyne z czym możesz mieć największy problem przy rozbieraniu zacisku to demontaż pierścienia mocującego samoregulator w zacisku.

                            Koszt kompletu nowych gumek do zacisku na jedną stronę to około 26 zł
                            Nowy tłoczek koszt około 40 zł
                            Tłoczek można również kupić w zestawie z gumkami i wyjdzie kilka..kilkanaście złotych taniej niż oddzielnie.
                            Koszt nowego samoregulatora (gdyby okazało się że trzpień ma zbyt duże wżery) około 65 zł
                            Nie sądzę abyś musiał ponieść aż takie koszty. Prawdopodobnie wystarczy rozebranie, oczyszczenie i montaż nowych gumek.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez BASTIAN001 Zobacz wpis
                              Nie sądzę abyś musiał ponieść aż takie koszty. Prawdopodobnie wystarczy rozebranie, oczyszczenie i montaż nowych gumek.
                              W znakomitej większości przypadków.
                              ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                              Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                              Spalanie - Motostat.pl
                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X