Problem z obrotami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wymiatacz00
    Classic
    • 2011
    • 27

    Problem z obrotami

    Pacjent Octavia 1 1.6 aee
    Witajcie. Mam problem ze swoim szkodniczkiem.
    Dziś ​​​auto nie chciało odpalić, padł akumulator.
    Odpaliłem samochód na pych. Zapalił ładnie ale podczas jazdy zachowuje się dziwnie...
    Na wciśniętym sprzegle, włączonym lpg i prędkości >10 km obroty 700-800, na postoju 1100-1200, na benzynie i postoju 1000-1500. Samochód dziwnie faluje.
    Bard​zo Was proszę o pomoc w diagnozie usterki.
    ​​​​Czy wyladowany aku może mieć z tym związek?
  • marcooprodigy
    Ambiente
    • 2012
    • 248
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Zamieszczone przez wymiatacz00 Zobacz wpis
    Pacjent Octavia 1 1.6 aee
    Witajcie. Mam problem ze swoim szkodniczkiem.
    Dziś ​​​auto nie chciało odpalić, padł akumulator.
    Odpaliłem samochód na pych. Zapalił ładnie ale podczas jazdy zachowuje się dziwnie...
    Na wciśniętym sprzegle, włączonym lpg i prędkości >10 km obroty 700-800, na postoju 1100-1200, na benzynie i postoju 1000-1500. Samochód dziwnie faluje.
    Bard​zo Was proszę o pomoc w diagnozie usterki.
    ​​​​Czy wyladowany aku może mieć z tym związek?
    Przyznam kolego że masz odwagę żeby odpalać samochód na pych, to nie są auta do takiego odpalania. Mam nadzieje że nie zmaltretowałeś rozrządu.
    Na moje akumulator po odpaleniu samochodu nie ma już żadnego wpływu, o ile Twój alternator jest w pełni sprawny.
    Sprawdziłbym na Twoim miejscu co jest przyczyną rozładowywania akumulatora, czy nie masz lewego poboru prądu.

    "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
    PRAWO MURPHY'EGO

    Komentarz

    • Andy90
      Administrator
      • 2010
      • 859
      • Octavia I (1U2)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM

      #3
      sprawdź ładowanie, na aku... w necie masa filmików na ten temat jest.

      Hmm ja mam podobne zachowanie w swoim AKL ale przy włączonej klimie, jak jade to niby OK, ale gdy zakończy się jazda (przykładowo czerwone światło) to obroty rosną do ok 1200-1400 i utrzymują się przez ok 10-15 sekund, a następnie opadają do normy. Generalnie tego wcześniej nie było i problem występuje tylko przy włączonej klimie....
      http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
      https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

      Komentarz

      • marcooprodigy
        Ambiente
        • 2012
        • 248
        • Octavia I (1U2)
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Zamieszczone przez Andy90 Zobacz wpis
        sprawdź ładowanie, na aku... w necie masa filmików na ten temat jest.

        Hmm ja mam podobne zachowanie w swoim AKL ale przy włączonej klimie, jak jade to niby OK, ale gdy zakończy się jazda (przykładowo czerwone światło) to obroty rosną do ok 1200-1400 i utrzymują się przez ok 10-15 sekund, a następnie opadają do normy. Generalnie tego wcześniej nie było i problem występuje tylko przy włączonej klimie....
        Tutaj przyjrzał bym się alternatorowi. Niestety klima dość mocno go obciąża. Może on zaczyna szwankować dlatego na postoju nagle muszą zostać podniesione obroty silnika żeby zapewnić właściwe ładowanie. W czasie jazdy obroty są duże więc problemu nie ma.
        Jeżeli sam tego nie chcesz sprawdzać to ja oddałbym auto do porządnego elektryka.
        "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
        PRAWO MURPHY'EGO

        Komentarz

        • Przemek_i
          RS
          • 2012
          • 3237
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Dokładnie. Polecam sprawdzić ładowanie i regulator napięcia.

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz

          • Andy90
            Administrator
            • 2010
            • 859
            • Octavia I (1U2)
            • AKL 1.6 MPI 101 KM

            #6
            hehe może was to zaskoczy, ale sprawdzałem alternator zarówno od strony ładowania jak i na wszelki wypadek wymieniłem regulator na nowy boscha. Dalej jest tak samo.
            Zastanawiam się czy w moim wypadku to nie jest sprężarka.
            Co do obciążenia to wiem jak najbardziej, że klima obciąża, ale jednak rok temu jak były duże upały i klima chodziła to takich objawów nie miałem. Pomijając że nawet w taki dzień jak dzisiaj rano gdzie było 7 stopni jak włącze AC to też jest tak samo.

            Co do ładowania, po włączeniu klimy, przy wyłączonej, nawet włączonych wszystkich światłach ładowanie spada o 0,2 tylko przy włączaniu a potem wraca do wartości 14,2V
            http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
            https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

            Komentarz

            • Remark
              Ambiente
              • 2010
              • 108

              #7
              Zamieszczone przez wymiatacz00 Zobacz wpis
              Dziś ​​​auto nie chciało odpalić, padł akumulator.
              Witam..

              Być może znasz już odpowiedź na nurtujące Cię problemy - a jeżeli nie - to najpierw sprawdź akumulator,który jak najbardziej ma swoją żywotność... i nawet wzorcowe ładowanie w granicach 14 V. nie zapewni potrzebnego prądu,natomiast opadająca masa czynna może powodować zwarcie miedzy celami i to już nie fajnie...
              - Falowanie obrotów, tu w większości przypadków winna jest przepustnica - wskazane czyszczenie a dopiero potem jakieś: wypadające zapłony,świece ,przewody i.t.d .

              Pozdrawiam.

              Komentarz

              Pracuję...