[O2] Optymalne ustawienie kolumny kierowniczej i fotela.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mikee28
    Classic
    • 2010
    • 24

    [O2] Optymalne ustawienie kolumny kierowniczej i fotela.

    macbab, zrobimy tak
    od każdego napędzanego koła stawiasz forumowiczowi browara
    Marek co ty na to? :diabelski_usmiech
  • golibroda
    Rider
    • 2009
    • 530

    #2
    [O2] Optymalne ustawienie kolumny kierowniczej i fotela.

    W nawiązaniu do mojego wątku:



    W którym opisuje i proszę o pomoc w diagnozie skręcenia kierownicy w lewą stronę (na razie nie ustalona przyczyna - z tym, że odpowiada za to regulacja kolumny lub inne nieznane mi czynniki) .....

    zwracam się z prośbą o napisanie jak macie poustawiane: komumnę kierownicy i fotel kierowcy. Wiem,że jest to uzależnione od indywidualnych preferencji i wyposażenia (np: podłokietnik) oraz wzrostu i tęgości kierowcy, ale szukam złotego środka.
    Wiem także, że kierownica nie może być bliżej niż 25 cm od klatki piersiowej, aby poduszki dały efekt w razie nieszczęścia (instrukcja).

    Dodatkowo byłbym wdzięczy, aby ktoś z OII FL przetestował różne położenia kolumny kierowniczej, a najlepiej skrajne i zaobserwował czy przy zmianie położenia zmienia się także położenie kierownicy z kierunku "na wprost" na inna pozycję (u mnie skręcenie w lewo o kilka stopni - gdzieś o pół lewej manetki)

    Jutro idę z tym do serwisu i chciałbym być wzbogacony o rzeczową wiedzę .....

    W kwestii formalnej:
    kolumna w pozycji do przodu - kolumna wciśnięta w stronę silnika
    kolumna w pozycji do tyłu - kolumna max wysunięta w kierunku kierowcy
    kolumna w pozycji dół - kolumna popchnięta w dół max do pedałów
    kolumna w pozycji góra - kolumna popchnięta max w kierunku szyby

    Bardzo proszę o pomoc i testy, będę zobowiązany.
    Pozdrawiam
    Piotr

    Komentarz

    • _only_
      Classic
      • 2009
      • 18

      #3
      Tak, zmiana wysunięcia kolumny zmienia delikatnie położenie kiery.

      Byłem w serwisie w związku z przechyłem pozycji kierownicy "na wprost" o którym piszesz i robiłem z siebie debila :P Przy maksymalnie wysuniętej kolumnie mam lekki przechyl w lewo, przy skrajnie schowanej kiera w pozycji na wprost jest lekko na prawo - odp. aso -> jest to normalne, proszę się nie martwić, wynika to z konstrukcji układu kierowniczego. Czyli kolumna kierownicy wysunięta do połowy daje idealne ustawienie kierownicy na wprost względem samochodu jadącego idealnie na wprost.

      Co do ustawienia fotela, to raczej odsunięty i przy wysuniętej kolumnie i obniżonej pozycji fotela, bo tylko taka konfiguracja przy moim 190cm w naszych szkodnikach pozwala mi nie wbijać prawego kolana w kluczyk scyzoryk ;]

      Komentarz

      • Enriquez
        RS
        • 2009
        • 7685
        • Superb III (3V3)

        #4
        _only_,

        Znaczy to, że wielowypust na kolumnie kierownicy jest "skośny", bo innego wytłumaczenia nie widzę. Dlaczego tak jest? Coś kręcą IMHO.
        Pozdrawiam
        Marcin

        Komentarz

        • _only_
          Classic
          • 2009
          • 18

          #5
          Zakładając, że większość odpowiedzi aso jest taka sama "ten typ tak ma", "to normalne dla tego modelu". Odchylenie jest minimalne i nie przeszkadza mi przy większych prędkościach więc ciężko mi wnieść coś więcej do tematu. Wiadomo jaka jest polityka serwisów...

          Komentarz

          • golibroda
            Rider
            • 2009
            • 530

            #6
            _only_,

            Ty mówisz o wsunięciu i wysunięciu kierownicy, a u mnie taki manewr nic nie zmienia w skręceniu kierownicy. Natomiast zmiana jest przy podniesieniu lub opuszczeniu.

            Najbardziej jest na wprost jak podniosę kierownicę max do góry i nie ma tutaj wpływu wsunięcie i wysunięcie.

            W tzw pozycji "środkowej" wcale nie mam ustawiwnia na wprost, a skos kierownicy nie określiłbym jako minimalny tylko wyraźnie widoczny (kilka stopni) :shock:
            Pozdrawiam
            Piotr

            Komentarz

            • Rekin Chlebojad
              Rider
              • 2010
              • 474

              #7
              Odgrzeje kotleciocha:

              Minowicie:
              Wiem juz ze ustawienie kierownicy góra/dól zmienia lekko jej połozenie (łatwo to sprawdzic kladac reke za kierownice przy laczeniu kierowicy i obudowy kolumny i ruszajac tylko góra/doł za obudowe kolumny) , natomiast czy ktos moze sie blizej przygladał czy cos sie zmnienia wsuwajac czy wysuwajac kierownice przod/tył?? Moje wrazenie jest takie że im bardziej wysunieta tym tak jak by koła lepiej reaguja i jest kierownica jak by sztywniejsza, czy to zudzenie czy moze cos w tym jest??
              [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

              Komentarz

              Pracuję...