W którym opisuje i proszę o pomoc w diagnozie skręcenia kierownicy w lewą stronę (na razie nie ustalona przyczyna - z tym, że odpowiada za to regulacja kolumny lub inne nieznane mi czynniki) .....
zwracam się z prośbą o napisanie jak macie poustawiane: komumnę kierownicy i fotel kierowcy. Wiem,że jest to uzależnione od indywidualnych preferencji i wyposażenia (np: podłokietnik) oraz wzrostu i tęgości kierowcy, ale szukam złotego środka.
Wiem także, że kierownica nie może być bliżej niż 25 cm od klatki piersiowej, aby poduszki dały efekt w razie nieszczęścia (instrukcja).
Dodatkowo byłbym wdzięczy, aby ktoś z OII FL przetestował różne położenia kolumny kierowniczej, a najlepiej skrajne i zaobserwował czy przy zmianie położenia zmienia się także położenie kierownicy z kierunku "na wprost" na inna pozycję (u mnie skręcenie w lewo o kilka stopni - gdzieś o pół lewej manetki)
Jutro idę z tym do serwisu i chciałbym być wzbogacony o rzeczową wiedzę .....
W kwestii formalnej:
kolumna w pozycji do przodu - kolumna wciśnięta w stronę silnika
kolumna w pozycji do tyłu - kolumna max wysunięta w kierunku kierowcy
kolumna w pozycji dół - kolumna popchnięta w dół max do pedałów
kolumna w pozycji góra - kolumna popchnięta max w kierunku szyby
Tak, zmiana wysunięcia kolumny zmienia delikatnie położenie kiery.
Byłem w serwisie w związku z przechyłem pozycji kierownicy "na wprost" o którym piszesz i robiłem z siebie debila :P Przy maksymalnie wysuniętej kolumnie mam lekki przechyl w lewo, przy skrajnie schowanej kiera w pozycji na wprost jest lekko na prawo - odp. aso -> jest to normalne, proszę się nie martwić, wynika to z konstrukcji układu kierowniczego. Czyli kolumna kierownicy wysunięta do połowy daje idealne ustawienie kierownicy na wprost względem samochodu jadącego idealnie na wprost.
Co do ustawienia fotela, to raczej odsunięty i przy wysuniętej kolumnie i obniżonej pozycji fotela, bo tylko taka konfiguracja przy moim 190cm w naszych szkodnikach pozwala mi nie wbijać prawego kolana w kluczyk scyzoryk ;]
Zakładając, że większość odpowiedzi aso jest taka sama "ten typ tak ma", "to normalne dla tego modelu". Odchylenie jest minimalne i nie przeszkadza mi przy większych prędkościach więc ciężko mi wnieść coś więcej do tematu. Wiadomo jaka jest polityka serwisów...
Ty mówisz o wsunięciu i wysunięciu kierownicy, a u mnie taki manewr nic nie zmienia w skręceniu kierownicy. Natomiast zmiana jest przy podniesieniu lub opuszczeniu.
Najbardziej jest na wprost jak podniosę kierownicę max do góry i nie ma tutaj wpływu wsunięcie i wysunięcie.
W tzw pozycji "środkowej" wcale nie mam ustawiwnia na wprost, a skos kierownicy nie określiłbym jako minimalny tylko wyraźnie widoczny (kilka stopni) :shock:
Minowicie:
Wiem juz ze ustawienie kierownicy góra/dól zmienia lekko jej połozenie (łatwo to sprawdzic kladac reke za kierownice przy laczeniu kierowicy i obudowy kolumny i ruszajac tylko góra/doł za obudowe kolumny) , natomiast czy ktos moze sie blizej przygladał czy cos sie zmnienia wsuwajac czy wysuwajac kierownice przod/tył?? Moje wrazenie jest takie że im bardziej wysunieta tym tak jak by koła lepiej reaguja i jest kierownica jak by sztywniejsza, czy to zudzenie czy moze cos w tym jest??
Komentarz