[O1] Brak mocy do 1800rpm,octavia 1.9 96kw ASZ 2003r
Witam.
Mam problem z moim autkiem.a mianowicie silnik nie reaguje prawie na pedal gazu do polowy polozenia i do 1750-1800rpm.
W grudniu dalem turbo do regeneracji i po zalozeniu mialem odrazu uczucie ze silnik jakos slabiej sie zbiera w niskich obrotach ale jeszcze szlo jezdzic.Tak po mrozach w zimie powoli musialem coraz wiecej gaz wciskac zeby auto szlo.Z poczadku myslalem ze ciegno na gruszce zle jest ustawione lub kierownice sie zacinaja.Ale ciegno porusza sie bez problemu.Porozbieralem weze cisnieniowe i podcisnieniowe i wszystkie wyglondaja ok.Po zlozeniu spowrotem zaowazylem ze zawor ERG otwiera sie lekko i zamyka(Mialem nie podlonczony waz do tego zaworu)na wolnych obrotach upuszczajac cisnienie.Nie wiem czy na wolnych obrotach powinien wogule sie powinien otwierac.Dodam ze na vag-com nie ma zadnych bledow a cisnienia doladowania w blokach pomiarowych w grupie 11 wynosi 1044-1056 na wolnych obrotach a przy okolo 2200rpm jest 1188.Pedal gazu tez jest sprawny.
Moze ktos z was wie jakie powinno byc cisnienie doladowania i przy jakich obrotach i czy ten ERG powinien sie otwierac na wolnych obrotach ?
Re: Brak mocy do 1800rpm,octavia 1.9 96kw ASZ 2003r
Zamieszczone przez KOMAND1306
Moze ktos z was wie jakie powinno byc cisnienie doladowania i przy jakich obrotach i czy ten ERG powinien sie otwierac na wolnych obrotach ?
EGR ma się otwierać na wolnych obrotach oraz przy małych obciążeniach silnika (czyli jedziesz sobie lajtowo z gazem wciśniętym np do 1/3).
Ciśnienie doładowania przy 2000-2500 obr. to mniej więcej 2000-2100 mBar, mierzone na trzecim biegu, z gazem w podłodze.
Jeśli masz objaw że na początku się nie dzieje i auto dostaje kopa dopiero w górnym zakresie obrotów to świadczy to że kierownice na turbinie nie są zamykane do końca.
wreszcie dorwalem laptopa z vagiem i zrobilem logi dynamiczne grupy 3 i 11
Saturday,20,November,2010,17:58:22
038 906 019 KJ ,,1.9l R4 EDC G000SG 5256,
Nieszczelnosci nie ma,bardziej ciegno kierownic zostalo zle ustawione na stole podczas regeneracji.Moze na warstacie mieli wieksze podcisnienie jak ja mam w aucie?Wie moze ktos jakie powinno byc znamionowo podcisnienie?
A tak wogule to to nieszczesne ciegno powinno otwierac sie do oporu czy jakos specjalnie trzeba go ustawic?Chodzi mi o to czy jak odpali sie silnik to powinno sie przesunac az do oporu do konca czy powinien zostac jakis luz?
o ile mnie pamienc nie myli to po odpaleniu to ciegło powino zostac podciagniete po odpaleniu za do zderzaka na obudowie turbiny i dopiero zaczac opadac jak zaczniesz dodawac gazu i komp zobaczy ze narasta cisnienie w układzie i zaczyna regulowac . jesli sie myle to niech ktos to sprostuje
to w takim razie ja bym jeszcze sprawdził sam mieszek czy nie jest nieszcelny iprzewody i ewentualnie n75 jesli to wszystko jest ok to podregulował sztange
Komentarz