PROBLEM PRZY ZAPALANIU 1.9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • andihaj
    Classic
    • 2011
    • 12

    PROBLEM PRZY ZAPALANIU 1.9 TDI

    ... gdyż dokładnie tyle osób zmieści się w malutkim elektrycznym samochodzie, kt…

    bardzo ciekawy artykuł
  • revolta12
    Drive
    • 2010
    • 49

    #2
    PROBLEM PRZY ZAPALANIU 1.9 TDI

    ostatnio w samochodzie pojawił mi sie problem przy rozruchu. jak jest silnik zimny to wszystko działa oki. problemy pojawiaja sie przy ciapłym silniku. chodzi o to ze przy zapalaniu telepie silnikiem. na poczatku myslałem ze to koło dwumasowe, ale po wizycie u mechanika, wyjął skrzynie, sprawdził koło dwumasowe, sprzegło i pare tam innych rzeczy okazało ze wszystko tam jest dobrze!! pare dni temu dowiedziałem sie ze problemem moze byc klapka zamykajaca dopływ powietrza, ze jak jest zimny silnik to otwiera sie i zamyka w porzadku, ale na ciepłym moze sie zacinac, i to moze powodowac te drgania podczas odpalania?????? co wy na to?

    Komentarz

    • Damianjg
      Rider
      • 2008
      • 621

      #3
      A pompki sprawdził?? Czujnik temperatury??

      Komentarz

      • revolta12
        Drive
        • 2010
        • 49

        #4
        pompowtryskiwacze dobre, czujnika temperatury nie sprawdzał. a czy to ma jakies znaczenie? ale na wszelki wypadek jutro pojade i sprawdze to

        [ Dodano: Nie 08 Sie, 10 16:38 ]
        pompowtryskiwcze sprawdzał, sa dobre, czujnika temp nie, nie wiem czy to ma znaczenie, ale dla spokoju jutro pojade na serwis i to sprawdza

        Komentarz

        • Damianjg
          Rider
          • 2008
          • 621

          #5
          A podstawowe rzeczy takie jak rozrusznik, kąt synchronizacji?? były sprawdzone??

          [ Dodano: Nie 08 Sie, 10 17:26 ]
          Sprawdź jeszcze EGR i jego sterowanie

          Komentarz

          • revolta12
            Drive
            • 2010
            • 49

            #6
            rozrusznik był wyciagany, rozebrany, przesmarowany, tulejka chodzi oki, tryb tez oki. synchronizacja?? nie wiem za bardzo o co chodzi, ale powiem mechanikowi o tym na jutrzejszej wizycie. a EGR jest nowy, miesiac temu mi padła membrana, wiec wymieniłem na nowy i jest oki

            Komentarz

            • Damianjg
              Rider
              • 2008
              • 621

              #7
              Może lepiej zmień mechanika jak nie sprawdził kąta synchronizacji wtrysku. Nie miałeś przypadkiem rozrządu robionego??

              [ Dodano: Nie 08 Sie, 10 19:16 ]
              Zrób logi:
              korekcje (013) nie powinny przekraczać +-2
              BIPy (023) nie powinny przekraczać +- 30, najlepiej +- 15
              Kąt synchronizacji ( 004, pole 4) nie powinno przekraczać +-3, najlepiej +-1 ideał 0

              Poczytaj sobie i najlepiej zaopatrz sie w vaga:
              Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl

              Komentarz

              • kglimasi
                Classic
                • 2010
                • 4

                #8
                Witam, ja mam podobny problem. u mnie silnikiem telepie jak mu się podoba. Raz jest ok, a raz nie. Niezależnie od tego czy rozgrzany czy nie. Choć czasami mam wrażenie, że amplituda drgań się nasila, a następnie maleje i tak w kółko. Rozrząd miałem zmieniany przez poprzedniego właściciela jakie 7 tyś. wcześniej (ASO). Ja go kupiłem przy 101tyś. a teraz jest 105 tyś. OD zakupu tak się dzieje:-(
                Ja jeszcze mam taki problem. Czasami auto ciężko zapala, zachowuje się tak jakby miał słaby rozrusznik. Boję się trochę bo tydzień po zakupie miałem podobny problem, a jak udało mi się zapalić to strzeliła obudowa sprężarki klimatyzacji:-(

                Komentarz

                • zuberek
                  Classic
                  • 2010
                  • 33

                  #9
                  Ja też mam podobne objawy. Raz telepie a raz nie. Gorzej jest przy rozgrzanym silniku bo rozrusznik kręci 3 do 4 razy. Przeczytalem na kilku forach, że problemem może być akumulator. Więc z ciekawości podlączylem sie "na pożyczkę" do golfa mego ojca i moim zdaniem objawy zniknęły (dodam, że mam fabryczny aku 61 amperogodzin co moim zdaniem jest wartością zbyt małą, ojciec i kumpel mają akumulatory po 72 amperogodz). Rozgrzany silnik zapalił od strzała i nie zatrzęsło, chociaż faktycznie mogłem to sprawdzać i objawy nie występowały. Ale w ten oto sposób stwierdziłem że aku napewno do wymiany i rozrusznik pewnie przed zimą trzeba będzie zregenerować.
                  Dodam że mam najechane obecnie 58 kkm i z tego najeździłem jakieś 3,5 a objawy się nie zmieniły.
                  TDi Rules

                  Komentarz

                  • kglimasi
                    Classic
                    • 2010
                    • 4

                    #10
                    i ja u siebie sprawdziłem akumulator. Miałem 60Ah, a z tego co się dowiedziałem w sklepie z aku powinienem mieć 70-77Ah, wiec kupiłem centre futura 72Ah (bardzo go polecali) i od tego momentu (jakieś 4h ) odpalałem auto kilkanaście razy i wszystko było OK. Mam nadzieje, że tak już zostanie. Dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • przemo1
                      Drive
                      • 2010
                      • 51

                      #11
                      Re: PROBLEM PRZY ZAPALANIU 1.9 TDI

                      Zamieszczone przez revolta12
                      ostatnio w samochodzie pojawił mi sie problem przy rozruchu. jak jest silnik zimny to wszystko działa oki. problemy pojawiaja sie przy ciapłym silniku. chodzi o to ze przy zapalaniu telepie silnikiem. na poczatku myslałem ze to koło dwumasowe, ale po wizycie u mechanika, wyjął skrzynie, sprawdził koło dwumasowe, sprzegło i pare tam innych rzeczy okazało ze wszystko tam jest dobrze!! pare dni temu dowiedziałem sie ze problemem moze byc klapka zamykajaca dopływ powietrza, ze jak jest zimny silnik to otwiera sie i zamyka w porzadku, ale na ciepłym moze sie zacinac, i to moze powodowac te drgania podczas odpalania?????? co wy na to?
                      Witam.Mam ten sam problem silnik 1.9 TDi AGR.Zimny silnik odpala bez problemu,a na ciepłym czasami występuje mocne szarpanie po rozruchu i wtedy go odrazu gasze.Mechanik stwierdził ,że to koło dwumasowe(nie rozbierał nic tylko oględziny wzrokowe),komputer nie pokazuje błędów,klapka od powietrza mówił że sprawna.Znalazł ktoś rozwiązanie tego problemu?Pewnie po wymianie dwumasy jak to bedzie nie to to i tak się nie przyzna i koszty wszystkie ja pokryje. Może to być wina wtrysków,jakby którys się zacinał?Jak zaczyna nim telepać(z wydechu leci czarny dym) to go gasze i po powtórnym odpaleniu już jest ok.Pozatym wszystko jest ok w czasie jazdy,żadnego bujania na obrotach,czy szarpania.

                      Komentarz

                      • Damianjg
                        Rider
                        • 2008
                        • 621

                        #12
                        Re: PROBLEM PRZY ZAPALANIU 1.9 TDI

                        Zamieszczone przez przemo1
                        Zamieszczone przez revolta12
                        ostatnio w samochodzie pojawił mi sie problem przy rozruchu. jak jest silnik zimny to wszystko działa oki. problemy pojawiaja sie przy ciapłym silniku. chodzi o to ze przy zapalaniu telepie silnikiem. na poczatku myslałem ze to koło dwumasowe, ale po wizycie u mechanika, wyjął skrzynie, sprawdził koło dwumasowe, sprzegło i pare tam innych rzeczy okazało ze wszystko tam jest dobrze!! pare dni temu dowiedziałem sie ze problemem moze byc klapka zamykajaca dopływ powietrza, ze jak jest zimny silnik to otwiera sie i zamyka w porzadku, ale na ciepłym moze sie zacinac, i to moze powodowac te drgania podczas odpalania?????? co wy na to?
                        Witam.Mam ten sam problem silnik 1.9 TDi AGR.Zimny silnik odpala bez problemu,a na ciepłym czasami występuje mocne szarpanie po rozruchu i wtedy go odrazu gasze.Mechanik stwierdził ,że to koło dwumasowe(nie rozbierał nic tylko oględziny wzrokowe),komputer nie pokazuje błędów,klapka od powietrza mówił że sprawna.Znalazł ktoś rozwiązanie tego problemu?Pewnie po wymianie dwumasy jak to bedzie nie to to i tak się nie przyzna i koszty wszystkie ja pokryje. Może to być wina wtrysków,jakby którys się zacinał?Jak zaczyna nim telepać(z wydechu leci czarny dym) to go gasze i po powtórnym odpaleniu już jest ok.Pozatym wszystko jest ok w czasie jazdy,żadnego bujania na obrotach,czy szarpania.
                        Kolego, aby wykluczyc dwumase trzeba zdjac skrzynie i zrobic ogledziny a nie na oko. Co do wtrysków moze tak być ze jeden sie wiesza i robi takie numery

                        Komentarz

                        • Piotrus
                          Rider
                          • 2004
                          • 524

                          #13
                          Re: PROBLEM PRZY ZAPALANIU 1.9 TDI

                          Zamieszczone przez przemo1
                          Witam.Mam ten sam problem silnik 1.9 TDi AGR.Zimny silnik odpala bez problemu,a na ciepłym czasami występuje mocne szarpanie po rozruchu i wtedy go odrazu gasze.Mechanik stwierdził ,że to koło dwumasowe(nie rozbierał nic tylko oględziny wzrokowe),komputer nie pokazuje błędów,klapka od powietrza mówił że sprawna.Znalazł ktoś rozwiązanie tego problemu?Pewnie po wymianie dwumasy jak to bedzie nie to to i tak się nie przyzna i koszty wszystkie ja pokryje. Może to być wina wtrysków,jakby którys się zacinał?Jak zaczyna nim telepać(z wydechu leci czarny dym) to go gasze i po powtórnym odpaleniu już jest ok.Pozatym wszystko jest ok w czasie jazdy,żadnego bujania na obrotach,czy szarpania.
                          Nie sądzę żeby to była dwumasa, u mnie koło praktycznie się rozsypało, środek obrócił się w stosunku do zewnętrznej części że nie można było dostać się do śrub mocujących a silnik dalej pracował w miarę równo, jedynie było słychać rytmiczne, metaliczne walenie z obudowy sprzęgła. Zero czarnego dymu itd.
                          Piotruś
                          AGR(RIP) + ALH

                          Komentarz

                          • przemo1
                            Drive
                            • 2010
                            • 51

                            #14
                            W poniedziałek umówiłem się z innym mechanikiem,on twierdzi że to mu wygląda jakby rozrusznik sie nie cofał(bendriks).Na dwumasę też mu to nie wyglądało,bo poza tym sporadycznym szarpaniem przy paleniu żadnych objawów padania dwumasy nie stwierdził.Dam znać co z tego wynikło.

                            Komentarz

                            • maciek501
                              Classic
                              • 2010
                              • 13

                              #15
                              Miałem ten sam problem kup Akumaltor 720 A .

                              Komentarz

                              • pykaman
                                Classic
                                • 2010
                                • 10

                                #16
                                potwierdzam, podobne objawy wymiana aku na centra futura i pali jak ta lala, a wymiana spowodowana tym że jak spadło do 8-10 stopni w nocy to rano zdechł całkowicie

                                Komentarz

                                • SKODAJACK
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 132

                                  #17
                                  Kolego,

                                  U mnie podobne objawy pół roku temu. Nie bardzo chciał zapalić, a jak już poszło to troszkę trzepało.Przyczyna zdiagnozowana: błąd czujnika wałka rozrządu - skończyło się na "naprawie wiązki" jak to ładnie ujął serwis kasując 122 PLN
                                  Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • zuberek
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 33

                                    #18
                                    Wymieniłem akumulator z 60 Ah na 85 Ah Objawy zniknęły
                                    TDi Rules

                                    Komentarz

                                    Pracuję...