Ocatavia I RS (2003, 150KM, kombi, AUM) -> gaśnie + objaw uszk. cewki (przebiera)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Grzegorz Jędrys
    Classic
    • 2017
    • 7
    • Mercedes-Benz
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    Ocatavia I RS (2003, 150KM, kombi, AUM) -> gaśnie + objaw uszk. cewki (przebiera)

    Witam,
    Od kilku miesięcy mam problem z gaśnięciem silnika podczas jazdy poniżej 1/4 baku paliwa. Mianowicie problem zauważyłem pierwszy raz przy znacznym obniżeniu paliwa sporo poniżej 1/6 baku. Z problemem borykam się od kilku miesięcy po dzień dzisiejszy - więcej paliwa niż 1/4 baku autko nie gaśnie. Dwukrotnie wymieniona została pompa paliwa (druga oryginalna), sprawdzone zostały przewody paliwowe, wymieniony elektrozawór do filtra oparów z węglem aktywnym. Problemu nie rozwiązałem do tej pory, co lepsze podczas jazdy, gdy paliwo osiągnie poziom opisany powyżej traci chwilami moc - odcina paliwo i samochód szarpie bądź gaśnie całkowicie. Po zatrzymaniu odpala na strzała. Nie mam pomysłów w jaki sposób rozgryźć temat, a w mojej okolicy brak jakichkolwiek mechaników z jakąś konkretną wiedzą - wszyscy stwierdzają jedno "sprzedaj pan"... a tu nie o to chodzi..

    Drugi gorszy zaczął występować regularnie od wczoraj. Mianowicie obowiązuje mnie także problem z nierównomierną pracą silnika podczas postoju na biegu jałowym - nierównomierna oznacza wahania obrotów od 500 do 1100, gdzie wcześniej standard to ok. 900obr/min bez żadnego wahania - efekt mocne szarpanie i przebieranie silnika. Podczas jazdy silnik szarpie (odczuwa się to w całym samochodzie). Co lepsze wracając wczoraj do domu przycisnąłem trochę w możliwych momentach i co się okazało samochodzik przy 4 biegu i maksymalnym naciśnięciu pedału gazu ledwo jechał (brak jakiejkolwiek mocy + oczywiście poszarpywanie, podobny efekt jak przy uszkodzonej jednej z cewek zapłonowych). Zauważyłem, że komputer pokazuje maksymalną dawkę momentową paliwa na ok. 19,8l, gdzie przy prawidłowej pracy lubi pokazać nawet swoje 27l/100km. W tamtym momencie nie mogłem rozbujać samochodu do 100-tki Co lepsze podpinając komputer do tej pory - robiłem to kilka razy, brak jakichkolwiek błędów - jedyny to problem z ciśnieniem turbo, lecz niezwiązany z tematem, gdyż jeździłem z tym błędem ponad 2 lata i nic się wcześniej nie działo. Brak wcześniejszych objawów oraz efektów ubocznych - brak kontrolki check engine.

    Niestety nie wiem czego mam się czepić, a być może ktoś spotkał się z czymś podobnym i jest w stanie udzielić mi kilku wskazówek, abym mógł próbować zrobić coś na własną rękę, gdyż mechanicy jak widać wymarli...

    Proszę o pomoc w miarę możliwości.
  • zwonko
    Rider
    • 2016
    • 365
    • Octavia I (1U2)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    Tak dla pewnosci... filtr paliwa ruszałeś?

    Komentarz

    • Grzegorz Jędrys
      Classic
      • 2017
      • 7
      • Mercedes-Benz
      • AZJ 2.0 MPI 115 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Filtr paliwa wymieniany także dwukrotnie.

      Komentarz

      • Don Corleone
        Ambiente
        • 2008
        • 123
        • Octavia I combi (1U5)
        • AGU 1.8 20VT 150 KM

        #4
        A nie zwróciłeś uwagi czy jak przy niskim poziomie paliwa zaczyna szarpać to nie pomaga odkręcenie na chwilkę korka wlewu paliwa? Może masz problem z odpowietrzeniem baku. Miałem kiedyś taki problem, co prawda w innej Skodzie, ale objawy były podobne.
        Skoda Octavia Laurin&Klement 1.9 TDI '00
        Skoda 130 L '86
        Skoda Felicia LXi '98 + LPG - dupowóz

        Komentarz

        • Grzegorz Jędrys
          Classic
          • 2017
          • 7
          • Mercedes-Benz
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

          #5
          Ten temat już także ruszałem - jeżdżenie z odkręconym korkiem + czyszczenie odpowietrznika wlewu + wymiana elektrozaworu filtra węgla aktywnego + zmiana filtra paliwa
          Nie mam pomysłu, ale dostałem info, że po wymianie pompy paliwa zbiornik może być teraz nieszczelny, tzn. może łapać lewe powietrze przez co zmniejsza się chwilowo ciśnienie - będę sprawdzał ten temat, jeśli miał ktoś podobny temat proszę o sugestie.

          Komentarz

          Pracuję...