Octavia AXR (TDI) - nierówna praca silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Adzis
    Classic
    • 2018
    • 26
    • Octavia I (1U2)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    Octavia AXR (TDI) - nierówna praca silnika

    Witam!
    Jakiś miesiąc temu zwróciłem uwagę na to, że na biegu jałowym silnik utrzymuje stabilnie obroty, aczkolwiek od czasu do czasu (co jakieś 3-5 sekund) występuje bardzo lekkie szarpnięcie (obroty nadal stabilne), coś jakby zabrakło zapłonu. Jest to naprawdę delikatne szarpnięcie, czuć to dopiero gdy stoi się w miejscu, siedzi się w fotelu i to właśnie w fotelu czuć tą nierówną pracę silnika przez wibracje. Cholera, brzmi to abstrakcyjnie, że przez fotel jestem w stanie wykryć, że występuje usterka w motorze, lecz nie wiem jak to w inny sposób opisać. Dzieje się to na silniku zimnym, jak i nagrzanym, więc pominąłbym tutaj kwestię świec żarowych, aczkolwiek niestety nie mogę wykluczyć wtrysków. Czy ktoś inny ma lub miał podobny problem? Jest to coś, czego mam się obawiać, czy jest to czysto pedantyczna histeria? Wcześniej albo to nie występowało, albo nie zwracałem na to uwagi. Z góry dziękuję!

    Rok samochodu - 2008
    Ostatnio edytowany przez Adzis; 45383.
  • krzysiekr1
    Ambiente
    • 2016
    • 114
    • Octavia I (1U2)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Adzis
    Mam to samo u siebie (wszystko identycznie, co do joty). Niekiedy chyba nie występuje (lub nie jestem w stanie tego zaobserwować/zwrócić na to uwagi). Tak jakby ktoś co kilka sekund lekko bujnął budą trzymając za dach :P Nie wiem co to może być i jak to zdiagnozować.
    Wiem tylko, że korekty itd. na wtryskach się nie wahają, bo robiłem logi - ale jako takie mogą być walnięte, tego nie sprawdzi programem, tylko na maszynie. Może to po prostu dwumas, lub jakieś poduchy? Ja mam 250 tyś. napykane i cały czas jest oryginalny.
    Ostatnio edytowany przez krzysiekr1; 41758.

    Komentarz

    • Wapniaro
      Drive
      • 2017
      • 96
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Cześć mam to samo, ale nie wiem czy zawsze , może za rzadko stoję przez dłuższy czas na biegu jałowym ( zazwyczaj mam tak po dłuższej trasie lub przy rozruchu). Mam czujnik wałka rozruchu lub jego wiązkę walniętą, nie wiem czy to może być to . A może kompresor klimy? W fiacie tak miałem , że to wina kompresora klimy była :P

      Komentarz

      Pracuję...