Witam, od kilku miesięcy jestem posiadaczem Octavki z instalacją LPG Landi.
Od ok miesiąca zaczął pojawiać się check Sondy przed katalizatorem (sonda 5 pinowa tak dla informacji)
kod 16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
Na początku sporadycznie później co kilkadziesiąt km, najpierw to wiązałem z układem zapołnowym i cewką, szarpnięcia, szczególnie silne przy dodawaniu gazu, drgania silnika na wolnych obrotach. I faktycznie konieczna była wymiana świec przewodów i cewki ( ta była zaśniedziała i chyba po prostu ktoś ją zjarał), znacznie to poprawiło pracę silnika i zmniejszyło ilość poszarpywań podczas jazdy , niestety nie do końca, sporadycznie się pojawiały i nie dają komfortu jazdy. Zajechałem do mechanika, dziś autko odebrałem, zaślepił zawór egr i kazał "potestować", fakt, autko miało nieco lepsze osiągi, ale jako osoba która porusza się nim na co dzień i tak czułem, mimo to dalej lekkie szarpnięcia o wiele słabsze niż przed tym " Januszowym" jak dla mnie zabiegiem. Nim dojechałem do domciu (15km) już miałem checka. Tym razem już nie jeden, a trzy błędy:
16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
16555 Korekcja mieszanki FT, Bank 1 > Uboga mieszanka (system too lean)
16556 Korekcja mieszanki FT, Bank 1 > Bogata mieszanka (system too rich)
Oczywiście te dwa wcześniej się nie pojawiały, co o tym sądzić?
Wszelkie filtry i płyny eksploatacyjne zostały wymienione po zakupie, rozrząd itp również, autko salonowe Polskie , ASO, bez lewej kartoteki
Przebieg 250 tysi.
Moje spostrzeżenie, pierwsze incydenty z zapalaniem się checka sondy zaczeły się pojawiać tuż po wymianie obydwu tłumików, jakieś sugestie ? Poza tym nie unika wątpliwośći, że mam wrażenie, ze jednak na benzynie za dużo pali i czuć jednak nie przepalonym paliwem z wydechu.
Autko także dalej potrafi drgać na wolnych obrotach,co lepsze , dziś po odbiorze postanowiłem stojąc na parkingu przełączyć z gazu na benzynkę i... dead
Check pojawiał się i na benzynie i na gazie.
Byłbym wdzięczny gdyby "starzy wyjadacze pomogli" .
Co sądzić o tym EGRZE zaślepionym, przecież to tylko podnosi temp i wypala kata co nie ? poza tym te błędy mieszanki, które wcześniej nie miały miejsca, ktoś może poóć z lokalizacją Egru i jak trudnym i ryzykownym zadaniem jest usuniecie zaślepki ? Pozdrawiam i z góry dziękuje
Od ok miesiąca zaczął pojawiać się check Sondy przed katalizatorem (sonda 5 pinowa tak dla informacji)
kod 16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
Na początku sporadycznie później co kilkadziesiąt km, najpierw to wiązałem z układem zapołnowym i cewką, szarpnięcia, szczególnie silne przy dodawaniu gazu, drgania silnika na wolnych obrotach. I faktycznie konieczna była wymiana świec przewodów i cewki ( ta była zaśniedziała i chyba po prostu ktoś ją zjarał), znacznie to poprawiło pracę silnika i zmniejszyło ilość poszarpywań podczas jazdy , niestety nie do końca, sporadycznie się pojawiały i nie dają komfortu jazdy. Zajechałem do mechanika, dziś autko odebrałem, zaślepił zawór egr i kazał "potestować", fakt, autko miało nieco lepsze osiągi, ale jako osoba która porusza się nim na co dzień i tak czułem, mimo to dalej lekkie szarpnięcia o wiele słabsze niż przed tym " Januszowym" jak dla mnie zabiegiem. Nim dojechałem do domciu (15km) już miałem checka. Tym razem już nie jeden, a trzy błędy:
16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
16555 Korekcja mieszanki FT, Bank 1 > Uboga mieszanka (system too lean)
16556 Korekcja mieszanki FT, Bank 1 > Bogata mieszanka (system too rich)
Oczywiście te dwa wcześniej się nie pojawiały, co o tym sądzić?
Wszelkie filtry i płyny eksploatacyjne zostały wymienione po zakupie, rozrząd itp również, autko salonowe Polskie , ASO, bez lewej kartoteki
Przebieg 250 tysi.
Moje spostrzeżenie, pierwsze incydenty z zapalaniem się checka sondy zaczeły się pojawiać tuż po wymianie obydwu tłumików, jakieś sugestie ? Poza tym nie unika wątpliwośći, że mam wrażenie, ze jednak na benzynie za dużo pali i czuć jednak nie przepalonym paliwem z wydechu.
Autko także dalej potrafi drgać na wolnych obrotach,co lepsze , dziś po odbiorze postanowiłem stojąc na parkingu przełączyć z gazu na benzynkę i... dead
Check pojawiał się i na benzynie i na gazie.
Byłbym wdzięczny gdyby "starzy wyjadacze pomogli" .
Co sądzić o tym EGRZE zaślepionym, przecież to tylko podnosi temp i wypala kata co nie ? poza tym te błędy mieszanki, które wcześniej nie miały miejsca, ktoś może poóć z lokalizacją Egru i jak trudnym i ryzykownym zadaniem jest usuniecie zaślepki ? Pozdrawiam i z góry dziękuje
Komentarz