Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Sprężyna zawieszenia wydaje dźwięk podczas skręcania kół.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Sprężyna zawieszenia wydaje dźwięk podczas skręcania kół.

    Cześć,
    Banalne pytanie czy to uszkodzona poduszka amortyzatora i czy trzeba to wymienić jak najszybciej? Mamy weekend i raczej żaden warsztat mi od ręki tego nie zrobi a jestem na wyjeździe i bez swoich narzędzi.

  • #2
    Nie poduszka, a raczej górne łożysko amortyzatora. Należy wymienić, ale myśle że śmiało po powrocie do domu możesz to zrobić.

    Komentarz


    • #3
      Może być łożysko amortyzatora ewentualnie może masz uszkodzoną (pękniętą) sprężynę gdzieś na samym końcu zwoju.

      Zamieszczone przez marcinusek Zobacz wpis
      czy trzeba to wymienić jak najszybciej?
      Trzeba się tym zająć ale spokojnie wrócisz z wyjazdu.

      Komentarz


      • #4
        Łożysko McPersona jak na moje oko, łatwo to sprawdzić- jedna osoba kręci kierą w jedną i drugą stronę, a druga w tym czasie trzyma ręką sprężynę, jeśli wyczuwalne są na sprężynie charakterystyczne przeskakiwania/drgania to łożysko padło. A tak swoją drogą, to też objawem padniętego łożyska McPersona jest ściąganie auta podczas jazdy raz w jedną, raz w drugą stronę.
        Sławek

        Komentarz


        • #5
          Najpewniej pęknięta sprężyna

          Komentarz


          • #6
            Panowie, trafiliście, pęknięta sprężyna na ostatnim zwoju, przecisnęła się przez stożek i opiera się na kielichu. To ona sobie tak przeskakuje podczas skręcania. Nie wiem czy zostawić auto u rodziny czy nim mogę wrócić do domu. Już o tej porze nie kupię sprężyn. Po ptakach.

            Komentarz


            • #7
              Spokojnie powinieneś wrócić do domu. Dobrze że już wiesz w czym tkwi problem.

              Komentarz


              • #8
                Sprężyny wymienione na KYB.
                Tak przy okazji...
                Chciałbym przestrzec przed pochopnym zakupem poduszek gumowych amortyzatorów przednich.
                Naciąłem się niestety na błąd producenta co widać na załączonych obrazkach.
                Kołnierz gumy gdzie styka się z tuleją gwintowaną w oryginale ma około 2mm a zakupiony lemforder miał około 4mm.
                To powoduje blokadę gumy z łożyskiem i brak możliwości skrętu koła.
                Sklep w którym robiłem zakupy dał jeszcze poduszkę sachs dla porównania i też był ten sam problem.
                Dopiero poduszka kayaba była zbliżóna do oryginału. Nie wiem skąd takie różnice konstrukcyjne.
                Pytałem też w aso skody ale innych tulei gwintowanych podobno nie ma więc wychodzi że Lemforder i sachs zaliczyli wtopę.
                Sklep reklamację uznał od razu (poduchy były już po instalacji na aucie ze śladami użycia) chociaż normalnie to u nich trwa 14 dni.
                Jeśli ktoś ma doświadczenie w tej materii niech się wypowie.
                Załączone pliki

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X