Wysoka temperatura

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • turbomencb
    Classic
    • 2010
    • 5

    Wysoka temperatura

    Zamieszczone przez piotrek_gdy
    Zamieszczone przez macherstudio
    ten znak "templariuszy"

    macherstudio, niedouczony jesteś :roll:

    Malbork i templariusze???
    tam inny zakon siedział :wink:


    inwencji twórczej autorowi ogłoszenia nie sposób odmówić na poważnie liczy się pomysł znam sklep elektryczno hydrauluczny o nazwie Elektryczny Wodnik

    a w kwestii formalnej malborka to był Ordo fratrum domus hospitalis Sanctae Mariae Theutonicorum in Jerusalem
  • fkida
    Classic
    • 2009
    • 37

    #2
    Wysoka temperatura

    Podczas powrotu z urlopu zaczęły dziać się dziwne rzeczy z temperaturą płynu chłodniczego, najpierw podczas postoju dochodziła do 100 stopni, po ruszeniu wszystko wracało do normy. Później utrzymywała się na poziomie 100 stopni a na postoju dochodziła do 110. Teraz w mieście dochodzi do 120 i wraca na 110 po włączeniu się wentylatorów. Dodatkowo odczuwalny jest znaczny spadek mocy przy takiej temperaturze, ale to uważam za oczywiste.
    Po podpięciu do vaga nie wyskoczyły żadne błędy.

    Czego to może być wina?

    Pozdro
    www.GRJauto.pl

    Komentarz

    • MartinezTychy
      Drive
      • 2010
      • 80

      #3
      fkida,
      Sprawdz termostat jeśli wymaina nie pomoże to niestety uszczelka pod głowica do wymiany.
      Kompresja przedostaje się z cylindrów do układu chłodzenia i stąd falujące temp na wsakżniku.
      Pozdrawiam.
      Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Komentarz

      • winni77
        RS
        • 2009
        • 2183
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        fkida, ja miałem takie cyrki jak mi się chłodnica rozszczelniła (jakieś mikro-pękniecie), ale to było w innym aucie (Tico).
        Mój "Batmobil"

        Komentarz

        • fkida
          Classic
          • 2009
          • 37

          #5
          Sprawdzałem też w którym momencie otwiera się termostat, według vaga i wskaźnika na zegarach jest to okolica 118 stopni.
          Jutro wymontuje bydlaka i zagotuje. Zobaczymy jaki będzie efekt...
          www.GRJauto.pl

          Komentarz

          • Piotrus
            Rider
            • 2004
            • 524

            #6
            Zamieszczone przez fkida
            Sprawdzałem też w którym momencie otwiera się termostat, według vaga i wskaźnika na zegarach jest to okolica 118 stopni.
            Jutro wymontuje bydlaka i zagotuje. Zobaczymy jaki będzie efekt...
            Sporo za późno - powinno być 87 stopni. Vernet w IC kosztuje 41 PLN w detalu, jak już będziesz wszystko rozbierał to wymień na nowy i zapomnij o temacie.
            Piotruś
            AGR(RIP) + ALH

            Komentarz

            • madden
              Ambiente
              • 2010
              • 106

              #7
              Jak kolega wyżej napisał, sporo za późno sie otwiera. Hm dziwne bo gdzieś czytałem, że termostaty produkuje się tak, że jeśli już szwankują to "zacinają się" w pozycji otwarty. Ja wymieniałem z tego powodu 3 mies. temu - polecam Wahler 3141.87D, podobno był stosowany na pierwszy montaż, koszt niewiele większy niż Vernet, a przecież termostat wymieniasz raz na dłuuugi czas. Po wymianie otwiera się katalogowo i trzyma średnio 91-93 C wg VAG
              Spalanie:

              Komentarz

              • rss
                L&K
                • 2009
                • 1098

                #8
                a jakie temperatury wzgledem wskaznika pokazuje VAG ?
                IMO to 'wina' przede wszystkim upalow, ale przypomnij sobie kiedy wymieniales plyn chlodzacy i plukales chlodnice, sprawdz w garnku termostat i wlacznik termiczny wentylatora.
                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                _________________________________________
                Do sprzedania:
                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                zaciski do hamulcow 280mm.

                Komentarz

                • fkida
                  Classic
                  • 2009
                  • 37

                  #9
                  Różnica między wskaźnikiem a vagiem to około 2 stopnie.
                  Wcześniej nie pomyślałem o tym że to może być wina płynu. Ja go nie zmieniałem nigdy a autem jeżdżę półtora roku. Co robił poprzedni właściciel tego nie wiem.

                  Upały, upałami ale w lipcu gdy też było b. gorąco nic takie się nie działo. Wszystko jakby się zaczęło po trasie nad morze.
                  Wentylator włącza się (od razu na ten wyższy bieg) dopiero przy ~120 stopniach gdy gorący płyn wleci do chłodnicy.

                  Sprawa jest o tyle dziwna że jak jeździłem wczoraj w nocy gdy było chłodniej to temperatura była w miarę dobra. Raz skoczyła do około 100 stopni a tak to trzymała się w okolicy 90 kilku, a spokojnie nie jeździłem...
                  www.GRJauto.pl

                  Komentarz

                  • Przemooo
                    Classic
                    • 2010
                    • 12

                    #10
                    Witam!

                    Miałem podobny problem i powodem była pompa cieczy chłodzącej. Termostat działa świetnie a mimo tego nie otwiera obiegu lub otwiera lecz ślizgające się łopatki w pompie wody nie przepompowywały chłodziwa na tyle mocno aby doszło do czujnika temp. który włącza wentylatory, czego powodem była temp. rzędu 118-119 stopni i wtedy dopiero niekiedy włączały się wentylatory, zależy jak samochód stał bo wtedy wrząca ciecz docierała do czujnika.

                    Komentarz

                    • fkida
                      Classic
                      • 2009
                      • 37

                      #11
                      Też o tym czytałem lecz pompę zmieniałem jakieś 10k km temu. Nie wykluczam tego ale najpierw sprawdzę termostat i zmienię płyn, nie zaszkodzi na pewno ;]
                      www.GRJauto.pl

                      Komentarz

                      • Przemooo
                        Classic
                        • 2010
                        • 12

                        #12
                        Skoro pompa wymieniana niedawno to pewnie termostat lub ubytki płynu?

                        Nie można wykluczyć jeszcze raz pompy bo nie jest żadnym wyczynem trafić na jakiś feler.

                        EDIT:

                        Sprawdzałeś wszystkie węże od i do chłodnicy? Koło czujników? Jak się nagrzeje to chwyć za węże, u mnie na dole wąż od chłodnicy (czyli powrotny) był zimny a wychodzącym od silnika można było się poparzyć.

                        Komentarz

                        • fkida
                          Classic
                          • 2009
                          • 37

                          #13
                          Napisałem że tego nie wykluczam.

                          Węże sprawdzałem. Zwrot z chłodnicy jest gorący natomiast drugi robi się gorący gdy termostat się otwiera.
                          www.GRJauto.pl

                          Komentarz

                          • rss
                            L&K
                            • 2009
                            • 1098

                            #14
                            Zamieszczone przez fkida
                            Wentylator włącza się (od razu na ten wyższy bieg) dopiero przy ~120 stopniach gdy gorący płyn wleci do chłodnicy.
                            jesli jezdziesz z klima to tak nie powinno byc - wentylator do sprawdzenia, bo powinien byc (chyba) dwubiegowy ....
                            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                            _________________________________________
                            Do sprzedania:
                            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                            zaciski do hamulcow 280mm.

                            Komentarz

                            • fkida
                              Classic
                              • 2009
                              • 37

                              #15
                              Problem rozwiązany. Gdy zabrałem się do zmiany termostatu i płynu chłodniczego znalazłem jeszcze pęknięty trójnik wychodzący z głowicy z którego ciekł płyn. Po wymianie na nowy, założeniu nowego termostatu i zalaniu układu G12 wszytko wróciło do normy.
                              Pozostaje jedno pytanie czy ten trójnik pękł na skutek za wysokiej temperatury czy temperatura rosła bo układ się zapowietrzał przez to pęknięcie.
                              Pozdro
                              www.GRJauto.pl

                              Komentarz

                              Pracuję...