Zamieszczone przez Octan
[O2] Zerwany gwint w misce.
Zwiń
X
-
[O2] Zerwany gwint w misce.
Witam.
Wczoraj okazało się, że mam zerwany gwint w misce olejowej. Znajomy proponuje przegwintować otwór na większy. Najlepiej jest to zrobić odkręcając miskę ale wtedy trzeba spuścić cały olej z silnika. Problem w tym, że olej wymieniałem ok. 3000 km temu. W związku z tym mam pytanie, czy można spuścić oleju i potem zalać nim silnik ponownie, czy trzeba już użyć nowego oleju i nowego filtra?
Korek mam wkręcony teraz na taśmę teflonową i nie wiem czy zabierać się za tę naprawę teraz, czy poczekać aż przyjdzie termin wymiany oleju. Trochę się boję, że ten korek może teraz zostać wypluty, choć z drugiej strony w misce nie panuje wysokie ciśnienie więc korek nie musi być mocna dokręcony. Nie wiem co robić, proszę o radę.Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
-
-
Znajomy dobrze Ci proponuje. Można dać nowy korek i faktycznie lepiej zdemontować miskę ze względu na powstające podczas gwintowania wióry.
Myślę, że możesz zalać tym samym olejem. Warunkiem jest oczywiście spuszczenie go do czystego pojemnika.Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

Komentarz
-
-
Re: Zerwany gwint w misce.
Możesz śmiało zlać olej z miski i wlać spowrotem do silnika, proponuję tylko go odstawić na chwilę tak aby ewentualne zanieczyszczenia opadły na dno (dekantacja)Zamieszczone przez mecenasikWitam.
Wczoraj okazało się, że mam zerwany gwint w misce olejowej. Znajomy proponuje przegwintować otwór na większy. Najlepiej jest to zrobić odkręcając miskę ale wtedy trzeba spuścić cały olej z silnika. Problem w tym, że olej wymieniałem ok. 3000 km temu. W związku z tym mam pytanie, czy można spuścić oleju i potem zalać nim silnik ponownie, czy trzeba już użyć nowego oleju i nowego filtra?
Korek mam wkręcony teraz na taśmę teflonową i nie wiem czy zabierać się za tę naprawę teraz, czy poczekać aż przyjdzie termin wymiany oleju. Trochę się boję, że ten korek może teraz zostać wypluty, choć z drugiej strony w misce nie panuje wysokie ciśnienie więc korek nie musi być mocna dokręcony. Nie wiem co robić, proszę o radę.
Zamiast gwintować na większy otwór proponuję wstawić heli-coil.
Komentarz
-
-
Re: Zerwany gwint w misce.
Tylko, że do zastosowania heli-coil też wypadałoby zdjąć miskę - wiercenie i gwintowanie = wióry. Przy przegwintowaniu na większy gwint też trzeba wiercić i gwintować i też powstają wióry, które mogą zostać w misce, więc najlepiej gdyby była ona odkręcona aby można było wiórki usunąć. Więc jak już będę miał odkręconą miskę to jednak zdecyduję się na zwykłe przegwintowanie.Zamieszczone przez Piotrus
Zamiast gwintować na większy otwór proponuję wstawić heli-coil.
Jeszcze mam pytanko odnośnie uszczelki. Czy miska jest uszczelniana uszczelką czy nie ma tam uszczelki bo jak się przyglądałem to uszczelki tam nie widziałem. Jest jedna z boku metalowa uszczelka ale jej chyba się nie wymieni bo wchodzi gdzieś głębiej do silnika.Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
Komentarz
-
-
Re: Zerwany gwint w misce.
o, bynajmniej :idea: helicoil ma to do siebie ze moze sie 'wkrecic' do miski lub z niej 'wykrecic' przy nastepnych wymianach oleju i odkrecaniu korka. nawet amerykanskie normy pisza zeby nie stosowac tego do polaczen 'rozlacznych' typu korki spustowe. jesli juz ma byc jakas rzezba - to TYLKO tulejka z brazu, albo nowa miska skladana zgodnie z zasadami sztuki (jak ma byc uszczelka to uszczelka). warunkowo rozwiazanie a'la korek do butelki do ktorego link jest podany.Zamieszczone przez Piotrus
Zamiast gwintować na większy otwór proponuję wstawić heli-coil.
oplaca sie inwestycja w klucz dynamometryczny :!:
PS. Piotrus - wczoraj poznalem Twoj Rydwan stojacy pod blokiem gdy wyprowadzalem Potomstwo na spacer. pozdrawiam.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Dziękuję wszystkim za pomoc. Za tydzień w sobotę będę naprawiał i spróbuję to zrobić bez odkręcania miski. Zastosuje albo gumowy korek, albo rozwiercimy na większy gwint.
Zainstalowałem sobie Etkę i sprawdziłem uszczelkę miski. Uszczelki brak, należy zastosować silikon.
Mam jeszcze ostatnie pytanie. Gdzie można znaleźć wartości momentów dokręceń poszczególnych śrub i nakrętek w samochodzie?Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
Komentarz
-
-
Wielkie dziękuję bronx. Muszę teraz poszperać w poszukiwaniu tego programu.
Melduję, że korek naprawiony. Przegwintowałem na M16x1,5 bez odkręcania miski. Wiertło, a potem gwintownik, smarowałem smarem i powoli posuwałem się do przodu. Wióry bardzo ładnie kleiły się do smaru i chyba żaden nie został w misce. Po przegwintowaniu przepłukałem silnik olejem, aby wypłukać ewentualne pozostałości po obróbce. Potem zalałem silnik tym samym olejem, który wcześniej stał sobie ok. 2 godzin aby zanieczyszczenia opadły na dno naczynia. Pod śrubę zastosowałem podkładkę tzw. dmuchaną. Na razie jest wszystko w porządku.Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
Komentarz
-
Komentarz