Zamieszczone przez Octan
[O2] Zerwany gwint w misce.
Zwiń
X
-
[O2] Zerwany gwint w misce.
Witam.
Wczoraj okazało się, że mam zerwany gwint w misce olejowej. Znajomy proponuje przegwintować otwór na większy. Najlepiej jest to zrobić odkręcając miskę ale wtedy trzeba spuścić cały olej z silnika. Problem w tym, że olej wymieniałem ok. 3000 km temu. W związku z tym mam pytanie, czy można spuścić oleju i potem zalać nim silnik ponownie, czy trzeba już użyć nowego oleju i nowego filtra?
Korek mam wkręcony teraz na taśmę teflonową i nie wiem czy zabierać się za tę naprawę teraz, czy poczekać aż przyjdzie termin wymiany oleju. Trochę się boję, że ten korek może teraz zostać wypluty, choć z drugiej strony w misce nie panuje wysokie ciśnienie więc korek nie musi być mocna dokręcony. Nie wiem co robić, proszę o radę.Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
-
-
Znajomy dobrze Ci proponuje. Można dać nowy korek i faktycznie lepiej zdemontować miskę ze względu na powstające podczas gwintowania wióry.
Myślę, że możesz zalać tym samym olejem. Warunkiem jest oczywiście spuszczenie go do czystego pojemnika.Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz
-
-
Re: Zerwany gwint w misce.
Zamieszczone przez mecenasikWitam.
Wczoraj okazało się, że mam zerwany gwint w misce olejowej. Znajomy proponuje przegwintować otwór na większy. Najlepiej jest to zrobić odkręcając miskę ale wtedy trzeba spuścić cały olej z silnika. Problem w tym, że olej wymieniałem ok. 3000 km temu. W związku z tym mam pytanie, czy można spuścić oleju i potem zalać nim silnik ponownie, czy trzeba już użyć nowego oleju i nowego filtra?
Korek mam wkręcony teraz na taśmę teflonową i nie wiem czy zabierać się za tę naprawę teraz, czy poczekać aż przyjdzie termin wymiany oleju. Trochę się boję, że ten korek może teraz zostać wypluty, choć z drugiej strony w misce nie panuje wysokie ciśnienie więc korek nie musi być mocna dokręcony. Nie wiem co robić, proszę o radę.
Zamiast gwintować na większy otwór proponuję wstawić heli-coil.
Komentarz
-
-
Re: Zerwany gwint w misce.
Zamieszczone przez Piotrus
Zamiast gwintować na większy otwór proponuję wstawić heli-coil.
Jeszcze mam pytanko odnośnie uszczelki. Czy miska jest uszczelniana uszczelką czy nie ma tam uszczelki bo jak się przyglądałem to uszczelki tam nie widziałem. Jest jedna z boku metalowa uszczelka ale jej chyba się nie wymieni bo wchodzi gdzieś głębiej do silnika.Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
Komentarz
-
-
Re: Zerwany gwint w misce.
Zamieszczone przez Piotrus
Zamiast gwintować na większy otwór proponuję wstawić heli-coil.
oplaca sie inwestycja w klucz dynamometryczny :!:
PS. Piotrus - wczoraj poznalem Twoj Rydwan stojacy pod blokiem gdy wyprowadzalem Potomstwo na spacer. pozdrawiam.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Dziękuję wszystkim za pomoc. Za tydzień w sobotę będę naprawiał i spróbuję to zrobić bez odkręcania miski. Zastosuje albo gumowy korek, albo rozwiercimy na większy gwint.
Zainstalowałem sobie Etkę i sprawdziłem uszczelkę miski. Uszczelki brak, należy zastosować silikon.
Mam jeszcze ostatnie pytanie. Gdzie można znaleźć wartości momentów dokręceń poszczególnych śrub i nakrętek w samochodzie?Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
Komentarz
-
-
Wielkie dziękuję bronx. Muszę teraz poszperać w poszukiwaniu tego programu.
Melduję, że korek naprawiony. Przegwintowałem na M16x1,5 bez odkręcania miski. Wiertło, a potem gwintownik, smarowałem smarem i powoli posuwałem się do przodu. Wióry bardzo ładnie kleiły się do smaru i chyba żaden nie został w misce. Po przegwintowaniu przepłukałem silnik olejem, aby wypłukać ewentualne pozostałości po obróbce. Potem zalałem silnik tym samym olejem, który wcześniej stał sobie ok. 2 godzin aby zanieczyszczenia opadły na dno naczynia. Pod śrubę zastosowałem podkładkę tzw. dmuchaną. Na razie jest wszystko w porządku.Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
Komentarz
-
Komentarz