Problem z turbo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartheks
    Drive
    • 2008
    • 40

    Problem z turbo

    bzik13, no to u mnie już zrobiły z 35 tyś i świecą dalej bez problemu
  • markom
    Drive
    • 2007
    • 93

    #2
    Problem z turbo

    Witam

    Wczoraj przy delikatnym ruszaniu rozleciała się turbina w mojej octavi (1.9TDI ASV 110KM). Objaw: masa dymu, brak mocy i silnik sam wszedł na obroty.
    Problem polega na tym, że po rozebraniu wał turbo lata we wszystkie strony, w IC było z litr oleju a w kolektorze ssącym znalazłem plastikowe elementy chyba z turbo. Jeśli miał ktoś podobny przypadek niech opisze co zrobił przed odpaleniem silnika. Do tej pory wyczyściłem wszystkie węże, kolektory oraz wymieniłem turbo.
    Lichy

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      pozostaje pytanie- czy części dmuchawki dostały się nad tłoki?
      1.jeśli tak- zwalasz głowicę
      2.jeśli nie wiesz -pkt1
      3. pokręć wałem, zobaczysz czy nic nie podpiera tłoka
      4.jeśli posiadasz kamerę (endoskop)- zajrzysz przez świece żarowe, jeśli nie pkt1
      5. gdyby odpalił i nie wchodził w obroty lub nie odpalał- pogięte korby i/lub zawory oraz pkt1
      powodzenia
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • markom
        Drive
        • 2007
        • 93

        #4
        Nie mam kamery a głowicy też mi sie nie uśmiecha ściągać bo robiłem to 5 miesięcy temu. Powiedz mi czy elementy uszczelnienia z turbinki są z miękkich tworzyw? Ja z kolektora wyłowiłem mały kawałeczek białego tworzywa 2/2mm. Wirnik wygląda na cały
        Lichy

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          jak wirnik cały- próbuj odpalić
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • markom
            Drive
            • 2007
            • 93

            #6
            W silnikach ASV korbowody są chyba kute. Powiedz mi czy przez wykręcone wtryski da się dostrzec ewentualne odłamki z turbo?
            Lichy

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              marne szanse, ale spróbuj
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • markom
                Drive
                • 2007
                • 93

                #8
                Witaj

                Napisz mi jaki będzie objaw pogiętych korb lub uszkodzonych zaworów. Udało mi się odpalić silnik od pierwszego podejścia. Na początku było sporo dymu ale to z powodu resztek oleju które był w cylindrach. Po 10 sek. nie było już widać dymu, silnik pracował równo i dodając gazu wchodził na obroty. Z braku czasu nie testowałem go zbytnio.

                Przy gwałtownym dodaniu gazu widać spore dymienie. Czy może to być spowodowane resztkami oleju, które zalegały w cylindrach i wydechu i pewnie się nie dopaliły, czy może jest inny problem?
                Lichy

                Komentarz

                • robekcool
                  RS
                  • 2009
                  • 2041
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  niech pochodzi dłużej, na razie go nie wkręcaj za mocno. czasem wypalanie zajmuje nawet 8-10 godz.
                  www.k-mot.pl
                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                  Autoholowanie.
                  Robert Kulma

                  Komentarz

                  • markom
                    Drive
                    • 2007
                    • 93

                    #10
                    Dzięki

                    [ Dodano: Pią 27 Sie, 10 21:05 ]
                    "Robekcool" wymieniłem tą turbinkę i auto chodzi jak marzenie. Jednak jak długo postoi np. po nocy, silnik odpala bez problemu, dopiero jak ruszam przez chwile puszcza niebieski dym z wydechu. Trwa to może z 10sek i później jest już git. Co może być powodem takiego objawu?
                    Lichy

                    Komentarz

                    Pracuję...