Niecałe 2 tygodniu temu zmieniłem 11-sto letnie rozwalone fabryczne wieszaki tłumika środkowego na zamienniki produkcji polskiej FISCHER AUTOMOTIVE 1, bo w niektórych zakresach obrotów i obciążenia pojawiały się drgania i dudnienie/buczenie. Poprawiło się odczuwalnie i w środę 14.02 zmieniłem także wieszak tłumika końcowego, bo był rozciągnięty i "zmęczony". Po tej zmianie znów wyczuwam lekkie drgania i dudnienie w niektórych zakresach obrotów i obciążenia silnika. Układ wydechowy jest szczelny mimo, że rudawy kolor w niektórych miejscach jest już widoczny.
Podejrzewam, że mógł puścić jeden z wieszaków tłumika środkowego podczas ruchów układu przy ściąganiu i zakładaniu wieszaka tłumika końcowego.
W związku z powyższym mam dwa pytania:
Podejrzewam, że mógł puścić jeden z wieszaków tłumika środkowego podczas ruchów układu przy ściąganiu i zakładaniu wieszaka tłumika końcowego.
W związku z powyższym mam dwa pytania:
- Polecicie jakieś w miarę trwałe zamienniki wieszaków tłumika środkowego?
- Czy jest ewentualnie możliwe, że nowy wieszak tłumika końcowego tak wpłynął na położenie układu, a szczególnie tłumika środkowego, że teraz jego wieszaki są naprężone, nie tłumią odpowiednio drgań i wymagają poluzowania śrub oraz ułożenia w optymalnym dla siebie miejscu?
Komentarz