W 02 np. ja lakierowałem i to z dodatkiem specjalnego brokatu ale o 01 chyba jeszcze nie było rozmowy o lakierowaniu ramek kokpitu
problem z tempomatem
Zwiń
X
-
problem z tempomatem
Witam
Od kilku dni jestem posiadaczem Octavi I z 2004 1.6 MPI (BFQ)
Mam problem z tempomatem albo nie potrafie go uruchomic albo nie dziala.
Manetke mam taka jak na zalaczonym zdjeciu
Probowalem roznych kombinacji, wciskanie przycisku SET (dlugo i krotko), przelaczanie w lewo (+) (krotko i dlugo) - nic sie nie dzieje - po zwolnieniu nogi z gazu samochod zwalnial.
Troche poczytalem na temat tempomatow na forum i stwierdzilem, ze byc moze manetka jest zasyfiona. Probowalem ja rozebrac zgodnie z instrukcja z tego linku
niestety wydaje mi sie, ze ta moja manetka inaczej sie rozbiera bo nie dalo rady jej otworzyc .
Nie mam VAG wiec nie mam mozliwosc stwierdzenia czy manetka dziala czy nie.
Czy moze ktos rozbieral taka manetke ? a moze ja jestem pipa i nie potrafie tego uruchomic ?
-
-
Najpierw musisz zdjąć suwak, pozwalający przestawiać się w położenie on - of. Suwak ten jest zamontowany na wcisk, więc wsadź coś pod niego (pod jego płaszczyznę) i z wyczuciem podważaj aż zejdzie - wyskoczy z zacisku. Suwak powinien wyjść w płaszczyźnie prostopadłej do przedstawionego zdjęcia.
Potem na łączeniu pozostałej części musisz znowu wsuwać coś cienkiego i podważać (patrząc na zdjęcie wsuwał będziesz to coś w pionie na górnej i dolnej krawędzi) - elementy wajchy łączone są na wcisk.
Generalnie mam identyczną wajchę i sama przestała działać, bo włożona do środka taśma, ze ścieżkami przewodzącymi to totalny bubel - przy włączaniu i wyłączaniu kierunkowskazów, taśma dostaje lekkich ugięć i wiązki się przecierają lub załamują aż przestają łączyć.
Oczywiście pamiętaj, że nie rozbierzesz tej manetki do końca jeśli będzie ona nadal przytwierdzona do kolumny kierownicy, ale powinieneś być w stanie rozczłonkować ją na tyle, by zerknąć przynajmniej, czy część związana z przyciskami nie jest zabrudzona lub zaśniedziała i czy wszystkie styki przycisków dotykają ścieżek. Jednak z mojego doświadczenia wynika, że często problem leży właśnie w miejscu, w którym manetka wchodzi w kolumnę...
Druga sprawa, że tempomat w BFQ aktywuje się i sprawdza w innych blokach pomiarowych niż w dieslu. O ile pamiętam to jest blok nr 66. Poszukaj na forum postu kolegi Krzynola, w którym będziesz miał to dokładnie napisane, a wie co pisze bo tempomat w BFQ przećwiczyliśmy na moim szkodniku.
Pozdrawiam,
jimwJest:
O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
Była:
O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
O1 1998, 1.6 AEE + LPG
Komentarz
-
-
Z mojego doświadczenia, lepiej dopłacić za ORI niż co jakiś czas tą Chińszczyznę wymieniać. Ale co do problemu kolego to chyba z tym grzebaniem w manetce lepiej poczekać, przecież skoro tempomatu nie aktywowano to nie ma prawa działać. A jak już go będzie aktywował to zrobi test i bez rozbierania będzie wiedział czy działa czy nie.140 KM @ 327 Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jimwNajpierw musisz zdjąć suwak, pozwalający przestawiać się w położenie on - of. Suwak ten jest zamontowany na wcisk, więc wsadź coś pod niego (pod jego płaszczyznę) i z wyczuciem podważaj aż zejdzie - wyskoczy z zacisku. Suwak powinien wyjść w płaszczyźnie prostopadłej do przedstawionego zdjęcia.
........
Druga sprawa, że tempomat w BFQ aktywuje się i sprawdza w innych blokach pomiarowych niż w dieslu. O ile pamiętam to jest blok nr 66. Poszukaj na forum postu kolegi Krzynola, w którym będziesz miał to dokładnie napisane, a wie co pisze bo tempomat w BFQ przećwiczyliśmy na moim szkodniku.
Pozdrawiam,
jimw
Komentarz
-
-
Jak pomogłem to nie bój się wcisnąć "Pomógł"Jest:
O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
Była:
O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
O1 1998, 1.6 AEE + LPG
Komentarz
-
Komentarz