problem z tempomatem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mos5
    Classic
    • 2011
    • 4

    problem z tempomatem

    W 02 np. ja lakierowałem i to z dodatkiem specjalnego brokatu ale o 01 chyba jeszcze nie było rozmowy o lakierowaniu ramek kokpitu
  • matles
    Classic
    • 2010
    • 22

    #2
    problem z tempomatem

    Witam

    Od kilku dni jestem posiadaczem Octavi I z 2004 1.6 MPI (BFQ)
    Mam problem z tempomatem albo nie potrafie go uruchomic albo nie dziala.
    Manetke mam taka jak na zalaczonym zdjeciu


    Probowalem roznych kombinacji, wciskanie przycisku SET (dlugo i krotko), przelaczanie w lewo (+) (krotko i dlugo) - nic sie nie dzieje - po zwolnieniu nogi z gazu samochod zwalnial.

    Troche poczytalem na temat tempomatow na forum i stwierdzilem, ze byc moze manetka jest zasyfiona. Probowalem ja rozebrac zgodnie z instrukcja z tego linku

    niestety wydaje mi sie, ze ta moja manetka inaczej sie rozbiera bo nie dalo rady jej otworzyc .

    Nie mam VAG wiec nie mam mozliwosc stwierdzenia czy manetka dziala czy nie.

    Czy moze ktos rozbieral taka manetke ? a moze ja jestem pipa i nie potrafie tego uruchomic ?

    Komentarz

    • filipT
      Rider
      • 2010
      • 554

      #3
      włączasz tempomat ustawiając "suwak" na ON, osiągasz prędkość i wciskasz "set", na sekundę, dwie i już silnik powinien trzymać prędkość.
      Może nie masz go podłączonego? tzn podłączone są tylko światła i migacze.
      Mój Szkodnik

      Komentarz

      • matles
        Classic
        • 2010
        • 22

        #4
        Zamieszczone przez filipT
        Może nie masz go podłączonego? tzn podłączone są tylko światła i migacze.
        To tez mi przyszlo do glowy ale czy to mozliwe zeby fabrycznie zamontowali manetke i jej nie aktywowali ?

        Komentarz

        • filipT
          Rider
          • 2010
          • 554

          #5
          a jesteś pewny to fabryczny tempomat?
          zarzuć vin, w poniedziałek ci to sprawdzę.
          Mój Szkodnik

          Komentarz

          • matles
            Classic
            • 2010
            • 22

            #6
            Zamieszczone przez filipT
            a jesteś pewny to fabryczny tempomat?
            zarzuć vin, w poniedziałek ci to sprawdzę.
            TMBDX41U042895554

            Wielkie dzieki !

            Komentarz

            • filipT
              Rider
              • 2010
              • 554

              #7
              twoja maszyna nie ma fabrycznego tempomatu.
              Więc może być:
              - niepodłączony
              - zepsuty
              Mój Szkodnik

              Komentarz

              • matles
                Classic
                • 2010
                • 22

                #8
                Dzieki bardzo !

                Zamowilem kabel (VAG) mam nadzieje, ze dam rade sprawdzic

                Komentarz

                • marekzu
                  L&K
                  • 2007
                  • 1412
                  • Superb II combi (3V5)

                  #9
                  a tej manetki nie rozbierzesz jak w podanym linku bo tamta jest z O2 - calkowicie inna budowa

                  Komentarz

                  • matles
                    Classic
                    • 2010
                    • 22

                    #10
                    Zamieszczone przez marekzu
                    a tej manetki nie rozbierzesz jak w podanym linku bo tamta jest z O2 - calkowicie inna budowa
                    No wlasnie wiesz moze jak ja rozebrac ?

                    Komentarz

                    • jimw
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 228

                      #11
                      Najpierw musisz zdjąć suwak, pozwalający przestawiać się w położenie on - of. Suwak ten jest zamontowany na wcisk, więc wsadź coś pod niego (pod jego płaszczyznę) i z wyczuciem podważaj aż zejdzie - wyskoczy z zacisku. Suwak powinien wyjść w płaszczyźnie prostopadłej do przedstawionego zdjęcia.

                      Potem na łączeniu pozostałej części musisz znowu wsuwać coś cienkiego i podważać (patrząc na zdjęcie wsuwał będziesz to coś w pionie na górnej i dolnej krawędzi) - elementy wajchy łączone są na wcisk.

                      Generalnie mam identyczną wajchę i sama przestała działać, bo włożona do środka taśma, ze ścieżkami przewodzącymi to totalny bubel - przy włączaniu i wyłączaniu kierunkowskazów, taśma dostaje lekkich ugięć i wiązki się przecierają lub załamują aż przestają łączyć.

                      Oczywiście pamiętaj, że nie rozbierzesz tej manetki do końca jeśli będzie ona nadal przytwierdzona do kolumny kierownicy, ale powinieneś być w stanie rozczłonkować ją na tyle, by zerknąć przynajmniej, czy część związana z przyciskami nie jest zabrudzona lub zaśniedziała i czy wszystkie styki przycisków dotykają ścieżek. Jednak z mojego doświadczenia wynika, że często problem leży właśnie w miejscu, w którym manetka wchodzi w kolumnę...

                      Druga sprawa, że tempomat w BFQ aktywuje się i sprawdza w innych blokach pomiarowych niż w dieslu. O ile pamiętam to jest blok nr 66. Poszukaj na forum postu kolegi Krzynola, w którym będziesz miał to dokładnie napisane, a wie co pisze bo tempomat w BFQ przećwiczyliśmy na moim szkodniku.

                      Pozdrawiam,
                      jimw
                      Jest:
                      O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
                      Była:
                      O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
                      O1 1998, 1.6 AEE + LPG

                      Komentarz

                      • wojtas_33
                        Classic
                        • 2005
                        • 18

                        #12
                        a znalazł by sie ktos chętny załozyc tempomat w mojej O1 ?
                        lokalizacja Mikołów
                        1,9TDI AGR 2002

                        Komentarz

                        • Piotr_Z
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 123

                          #13
                          Z mojego doświadczenia, lepiej dopłacić za ORI niż co jakiś czas tą Chińszczyznę wymieniać. Ale co do problemu kolego to chyba z tym grzebaniem w manetce lepiej poczekać, przecież skoro tempomatu nie aktywowano to nie ma prawa działać. A jak już go będzie aktywował to zrobi test i bez rozbierania będzie wiedział czy działa czy nie.
                          140 KM @ 327 Nm

                          Komentarz

                          • Guguś
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 1212

                            #14
                            Najlepszym specjalista od tempomatu jest kolega Sesik :szeroki_usmiech
                            __________________________________

                            Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.

                            Komentarz

                            • matles
                              Classic
                              • 2010
                              • 22

                              #15
                              Zamieszczone przez jimw
                              Najpierw musisz zdjąć suwak, pozwalający przestawiać się w położenie on - of. Suwak ten jest zamontowany na wcisk, więc wsadź coś pod niego (pod jego płaszczyznę) i z wyczuciem podważaj aż zejdzie - wyskoczy z zacisku. Suwak powinien wyjść w płaszczyźnie prostopadłej do przedstawionego zdjęcia.
                              ........
                              Druga sprawa, że tempomat w BFQ aktywuje się i sprawdza w innych blokach pomiarowych niż w dieslu. O ile pamiętam to jest blok nr 66. Poszukaj na forum postu kolegi Krzynola, w którym będziesz miał to dokładnie napisane, a wie co pisze bo tempomat w BFQ przećwiczyliśmy na moim szkodniku.

                              Pozdrawiam,
                              jimw
                              Swietnie dzieki za opis Postaram sie zrobic jakies zdjecia i sklecic foto-poradnik dla potomnosci !!!

                              Komentarz

                              • jimw
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 228

                                #16
                                Jak pomogłem to nie bój się wcisnąć "Pomógł"
                                Jest:
                                O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
                                Była:
                                O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
                                O1 1998, 1.6 AEE + LPG

                                Komentarz

                                • wojtas_33
                                  Classic
                                  • 2005
                                  • 18

                                  #17
                                  kolega Sesik ? , a który to ? poprosze o dokładniejsze namiary
                                  1,9TDI AGR 2002

                                  Komentarz

                                  Pracuję...