Brak ogrzewania podczas postoju, na wolnych obrotach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tomasz DKL
    Classic
    • 2017
    • 4
    • Octavia I (1U2)
    • AGU 1.8 20VT 150 KM

    Brak ogrzewania podczas postoju, na wolnych obrotach

    Witam, w mojej Skodzie Octavii 1.8T AGU podczas postoju na wolnych obrotach nie ma ogrzewania, leci zimne powietrze, dopiero po przejechaniu kawałka drogi ogrzewanie wewnątrz autka zaczyna działać. Jaka może być tego przyczyna?
  • Andy90
    Administrator
    • 2010
    • 860
    • Octavia I (1U2)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM

    #2
    ale w sensie jak auto nagrzane ?
    http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
    https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

    Komentarz

    • Tomasz DKL
      Classic
      • 2017
      • 4
      • Octavia I (1U2)
      • AGU 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Gdy auto jest zimne, szyby oszronione, zamarznięte - nawet odpalenie i 15-20 minutowe chodzenie na wolnych obrotach nie powoduje rozmarznięcia szyb ani nagrzania wewnątrz auta...

      Komentarz

      • logan_x
        Rider
        • 2011
        • 401
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Wskaźnik temperatury silnika pokazuje że silnik ma już temperaturę po 15-20 min?
        Jeśli silnik nie ma temperatury to może coś nie tak z termostatem. Sprawdzić czy węże do chłodnicy robią się stopniowo ciepłe wraz ze wzrostem temperatury silnika czy są długo zimne i dopiero po otwarciu termostatu robią się od razu ciepłe.
        Jeśli silnik ma temperaturę to układ chłodzenia może być zapowietrzony albo nagrzewnica może być lekko przepchana. Na forum są opisy jak płukać.

        Komentarz

        • Matfiejkos
          Rider
          • 2015
          • 556
          • Octavia I (1U2)
          • ARX 1.8 20VT 150 KM

          #5
          A już idąc za ciosem - jak odpowietrzyć prawidłowo? Borykam się z problemem przegrzewania, i chcę to zrobić tak, by było dobrze (wymieniłem termostat i nic to nie dało, stary po sprawdzeniu zadziałał prawidłowo). Samo się podobno odpowietrza, to wiem, ale na jakimś forum Audi wyczytałem, że w 1.8T można odkręcić coś przy pokrywie zaworów (jakąś śrubkę) i uzupełniać płyn, aż nie zacznie przez nią lecieć.
          Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
          Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

          Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
          Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

          Komentarz

          • Tomasz DKL
            Classic
            • 2017
            • 4
            • Octavia I (1U2)
            • AGU 1.8 20VT 150 KM

            #6
            Termostat wymieniłem, cały układ odpowietrzyłem - zagotowałem płyn w układzie i odpuściłem powietrze przez zbiorniczek. Po 15 minutach temperatura wynosi około 70*C czy to wystarczy do ogrzewania wnętrza czy dopiero po otworzeniu się termostatu (88*C) dopiero pójdzie płyn na nagrzewnicę???

            Komentarz

            • GS_Mati
              OCP Member
              ModeratoRS
              • 2016
              • 590
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Termostat jest za obiegiem nagrzewnicy i po otwarciu puszcza na chłodnice. Patrzałeś które węże ciepłe/zimne? Ciepłe powietrze jeszcze przed 70 powinno lecieć

              Komentarz

              • Tomasz DKL
                Classic
                • 2017
                • 4
                • Octavia I (1U2)
                • AGU 1.8 20VT 150 KM

                #8
                Ano właśnie i dlatego tego nie pojmuję, co jest nie tak...

                Komentarz

                • GS_Mati
                  OCP Member
                  ModeratoRS
                  • 2016
                  • 590
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  A po jeździe jak stoisz dłuższy czas też znika ogrzewanie?

                  Komentarz

                  • Andrzej Ława
                    Ambiente
                    • 2017
                    • 120
                    • Octavia I (1U2)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Nie ma czasem problemów z kierownicą powietrza? Ten dynks idący od pokrętła regulacji temperatury... Może np. jest urwane i z jakichś powodów podczas jazdy przestawia się pod wpływem przyspieszenia tak że leci przez nagrzewnicę, ale jak zahamujesz lub stoisz to już nie?

                    Ja miałem urwane połączenie pomiędzy tą klapką a kółkiem na którym była stalowa linka idąca od pokrętła - tylko że u mnie albo permanentnie grzało albo permanentnie chłodziło (czasem jak coś podłubałem od spodu to się przestawiało.

                    Jeśli to jest to to nieco upierdliwa sprawa - trzeba właściwie całą konsolę rozebrać. Mi mechanik-cudotwórca jakoś to zrobił bez tego demontażu

                    Komentarz

                    • Arecki55
                      Drive
                      • 2010
                      • 42
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      Kolego może masz wersję z climatronikiem? Bo ja mam i u mnie wygląda to tak że nawet jak auto jest nagrzane to na postoju na wolnych obrotach dmucha zimnym, jak trochę pogazuję to zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
                      Arecki

                      Komentarz

                      • Bambek1
                        Elegance
                        • 2015
                        • 968
                        • Octavia I (1U2)
                        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Arecki55 Zobacz wpis
                        Kolego może masz wersję z climatronikiem? Bo ja mam i u mnie wygląda to tak że nawet jak auto jest nagrzane to na postoju na wolnych obrotach dmucha zimnym, jak trochę pogazuję to zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
                        Dzieje się tak bo na wyższych obrotach rośnie ciśnienie i pompa szybciej przepycha płyn pokonując tym samym duże opory przepływu na zamulonej nagrzewnicy wtedy masz ciepłe powietrze. Obroty spadają spada szybkość przepływu przez nagrzewnicę albo wręcz nawet ustaje całkiem, nagrzewnica szybko się wychładz i masz zimne powietrze.
                        Problemu z klapą kierującą raczej bym się nie doszukiwał bo gdyby to była przyczyna zimne powietrze było by na każdych obrotach.

                        Gdzieś już było na forum o podobnych problemach, winna była zamulona nagrzewnica. W dziale FAQ masz wątek jak przepłukać nagrzewnicę bez demontażu połowy auta.

                        Proszę ooo...
                        Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
                        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                        Spalanie - Motostat.pl
                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz

                        • Arecki55
                          Drive
                          • 2010
                          • 42
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          Dzięks w wakacje jak bedzie ciepło to spróbuje ten patent, bo narazie jakoś się wytrzymuje, a na dworze zimno. Tylko oby pamiętać w ciepłe dni o tym.
                          Arecki

                          Komentarz

                          Pracuję...