Witam drogich kolegów.
Posiadam Skodę Octavię 1.6 mpi 2008 r. (w zasadzie 2009), 162 000 km przebiegu, bezwypadkowa. Parę miesięcy temu wystąpiło u mnie skrzypienie w okolicy słupka B od strony pasażera przy jeździe na nierównościach, kiedy cała karoseria się przegina, w zakrętach, etc. Rozpocząłem szukanie: poszła tapicerka drzwi przednich, tylnych, smarowanie zamków, uszczelek, progi, podsufitka, listwy na dachu, etc i w końcu znalazłem dokładną przyczynę: jest to sama konstrukcja słupka B u góry (jakby w miejscu zgrzewu z dachem). Oczywiście próbowałem te miejsca spryskać WD-40, ale na niewiele się to zdało. Trzeszczy kiedy np oburącz wygina się ją na boki lub (jak na filmiku poniżej) otwarłem drzwi pasażera do końca i napierałem na nie (również zginanie tego słupka). Zauważyłem, że trzeszczenie to można także wywołać poprzez pociągnięcie uchwytu w dachu od strony pasażera. Ja rozumiem, że Skoda to tanie materiały i zdaję sobie sprawę, że nie wszystko musi być idealnie spasowane, ale przyznam, że jest to bardzo denerwujące i wydaje mi się, iż trzeszczy coraz częściej. Ostatnio nawet podczas hamowania i przyspieszania. Czy ktoś miał taki problem? Wie jak sobie z nim poradzić? Słyszałem coś o regulacji zamków - może gdyby drzwi bardziej dociskały to skrzypienie ustąpiłoby? U mnie jednak drzwi są idealnie spasowane z karoserią - nie wiem czy jest sens to ruszać.
Film: https://www.youtube.com/watch?v=ZCtsEMeGadQ
P.S. Rygle owinięte taśmą - brak poprawy.
Z góry dziękuję za pomoc.
Posiadam Skodę Octavię 1.6 mpi 2008 r. (w zasadzie 2009), 162 000 km przebiegu, bezwypadkowa. Parę miesięcy temu wystąpiło u mnie skrzypienie w okolicy słupka B od strony pasażera przy jeździe na nierównościach, kiedy cała karoseria się przegina, w zakrętach, etc. Rozpocząłem szukanie: poszła tapicerka drzwi przednich, tylnych, smarowanie zamków, uszczelek, progi, podsufitka, listwy na dachu, etc i w końcu znalazłem dokładną przyczynę: jest to sama konstrukcja słupka B u góry (jakby w miejscu zgrzewu z dachem). Oczywiście próbowałem te miejsca spryskać WD-40, ale na niewiele się to zdało. Trzeszczy kiedy np oburącz wygina się ją na boki lub (jak na filmiku poniżej) otwarłem drzwi pasażera do końca i napierałem na nie (również zginanie tego słupka). Zauważyłem, że trzeszczenie to można także wywołać poprzez pociągnięcie uchwytu w dachu od strony pasażera. Ja rozumiem, że Skoda to tanie materiały i zdaję sobie sprawę, że nie wszystko musi być idealnie spasowane, ale przyznam, że jest to bardzo denerwujące i wydaje mi się, iż trzeszczy coraz częściej. Ostatnio nawet podczas hamowania i przyspieszania. Czy ktoś miał taki problem? Wie jak sobie z nim poradzić? Słyszałem coś o regulacji zamków - może gdyby drzwi bardziej dociskały to skrzypienie ustąpiłoby? U mnie jednak drzwi są idealnie spasowane z karoserią - nie wiem czy jest sens to ruszać.
Film: https://www.youtube.com/watch?v=ZCtsEMeGadQ
P.S. Rygle owinięte taśmą - brak poprawy.
Z góry dziękuję za pomoc.
Komentarz