[O1] Wymiana napinacza paska klinowego - porady!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kapa9
    Drive
    • 2010
    • 88

    [O1] Wymiana napinacza paska klinowego - porady!!!

    Spoko podgrzewane fotele mam od 2 lat, 4 tygodnie temu urodziło mi się dziecko - więc mit obalony
    L&K
  • Pawka123
    Ambiente
    • 2009
    • 175

    #2
    [O1] Wymiana napinacza paska klinowego - porady!!!

    Witam Panowie
    Czy ktos może zmieniał u siebie napinacz paska wielorowkowego,rolke odwracającą,oraz sprzęgiełko alternatora??Potrzebowałbym jakieś instrukcje,porady,jak też momenty z jakimi należy dokręcać śruby.Wszystko na ten temat będzie mi bardzo pomocne.Z góry wielkie podziękowania
    Pozdrawiam
    JEST Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM Kombi 2007r. ELEGANCE

    BYŁO Skoda Octavia 1,9 TDI 110 KM Kombi 2000r. ELEGANCE

    Komentarz

    • songohou
      Drive
      • 2010
      • 43

      #3
      Na forum jest opis nawet z rysunkami, ale jeżeli mogę coś doradzić to zostaw tę robotę mechanikowi. Wiem to z doświadczenia, padło mi sprzęgło na alternatorze, więc przy okazji postanowiłem wymienić napinacz, pasek i pozostałe elementy, zajęło mi to całą sobotę, efekt był taki że nie mogłem sobie poradzić z tym sprzęgiełkiem i tak w poniedziałek wóz musiał zostać zapchany do mechanika... który skasował stówkę i zrobił to w dwie godziny. Jak kupujesz napinacz to uważaj, ja wymieniałem dwa razy najpierw zamiennik, potem oryginał - na rolce był luz większy niż na moim używanym.
      http://www.majkadesign.pl/

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        odnośnie napinacza- ostatnio trafił się zamiennik z luźnym amortyzatorkiem.
        do wymiany sprzęgiełka potrzebujesz specjalny klucz- wtedy nie zniszczysz nowego montując go
        jak zdejmiesz osłony- dolną i prawą- reszta okaże się jasna
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • Pawka123
          Ambiente
          • 2009
          • 175

          #5
          Części kupowałem w oryginale firmy INA prawie po kosztach,bo tanie nie są,także nie powinno byc z tym problemu.Ugadałęm się z mechaniorem znajomym,że podrzucę mu alternator,to mi przełoży,ale jest tak zawalony robota,że nie wiem kiedy by wział moją furę na wymianę całości,także pomyslałem,że sam dam rady z pewnymi rzeczami.Chodzi o to,od czego zacząć itp.Jakbyście mogli podrzucić jakieś info,to będę wdzięczny,bo w szukajce jakoś nie mogę trafić.
          Pozdro
          JEST Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM Kombi 2007r. ELEGANCE

          BYŁO Skoda Octavia 1,9 TDI 110 KM Kombi 2000r. ELEGANCE

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            odpowiedź już padła. zdejmij koło, osłony i sobie poradzisz. kluczem 16 odciągnij napinacz zdejmij pasek, potem 13ką odkręć napinacz. rolka odwracająca jest na tx30 bądź ampul 5 lub 6 ops:
            lepiej pożycz sprzęt do odkręcenia sprzęgiełka- nie będziesz musiał wyjmować altka :idea:
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • Pawka123
              Ambiente
              • 2009
              • 175

              #7
              Robekcool a powiedz tą rolkę odwracającą,dokręcać tak na wyczucie,czy popytać mechaniora z jaką siłą?Wiem,że sprzęgiełka mocno dokręcać nie trzeba,bo samo się dokręca.W napinaczu mam tez włożoną szpilkę,po małym szperaniu na necie wnioskuję zatem,że wyjmuje się ją po przykręceniu napinacza w ostatnim etapie.
              Pytanko jeszcze co do sprzęgiełka,jak bym odkręcał udarem to w którą stronę i czy trzeba jakoś przytrzymywać rolkę.
              Więcej pytań już raczej nie mam.
              Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi
              JEST Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM Kombi 2007r. ELEGANCE

              BYŁO Skoda Octavia 1,9 TDI 110 KM Kombi 2000r. ELEGANCE

              Komentarz

              • songohou
                Drive
                • 2010
                • 43

                #8
                Ta szpilka to blokada napinacza, po montażu usuwa się ją, stary napinacz blokuje się w ten sam sposób. Uwierz mi ja z mechaniką też na bakier nie stoję ale i tak poległem... Co do ściągania koła i osłon to nie musiałem ich usuwać, zdjąłem tylko rurę i plastik od IC, i podwiązałem sobie węże, dostęp był ok. Ale najfajniejsza sprawa to wyciągnięcie alternatora, normalnie Mc Giver by poległ. Sprzęgła udarem nie odkręcisz, a dodatkowo jak masz alternator Valeo to uwalisz wirnik...
                http://www.majkadesign.pl/

                Komentarz

                • xckrzysin
                  Drive
                  • 2010
                  • 41

                  #9
                  Jeśli chodzi o momenty dokręcania śrub to napinacz (taki na trzech śrubach ze sprężyna jak jest u mnie) moment 25Nm, Sprzęgło alternatora moment 80Nm. Odkręcamy kręcąc ośką zgodnie z ruchem wskazówek zegara (sprzęgło zablokowane specjalnym kluczem).

                  Komentarz

                  • Pawka123
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 175

                    #10
                    Podziękował Panowie za pomoc.
                    Pozdrowionka
                    JEST Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM Kombi 2007r. ELEGANCE

                    BYŁO Skoda Octavia 1,9 TDI 110 KM Kombi 2000r. ELEGANCE

                    Komentarz

                    Pracuję...