Witam
Pomimo ze jestem tu nowy to już szukałem ale nigdzie nie mogę znaleźć rozwiązania problemu jakim jest wychodzenie przedniej lewej wycieraczki po za obrys szyby.
Auto kopiłem kilka dni temu i zauważyłem obtarty lakier na lewym słupku.
Jak to wyregulować krok po kroku, wycieraczka w pozycji spoczynku jest około 1 cm od podszybia.
Dopiero się uczę octavii, wiec będę wdzięczny za wszelka pomoc.
Auto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
tylko czy długość piór ma tu znaczenie aż takie skoro ta wycieraczka wychodzi dość poważnie na słupek czego efektem jest lekko zdarty już lakier.?
Gdzieś w jakimś wątku ktoś coś pisał o możliwości jakiejś regulacji w takim przypadku ale co, gdzie i jak już nie napisał.?
Czy ktoś ma na to rozwiązanie po za możliwym za długim piórem.?
Auto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
a może ktoś rozbierał bo były zapieczone i przy składaniu zamienił mechanizm lewy z prawym bo chyba coś tu na forum było już na ten temat że po zamianie tak się właśnie dzieje i regulacja nic nie daje tylko trzeba jeszcze raz złożyć
Mam to samo tylko w nie tak dużym stopniu bo lakier na listwie jeszcze jest, zresztą już pisałem o tym w którymś wątku. Trzpienie w mechanizmie na 100% są poprawnie założone a przy niższym założeniu pióra na wieloklin zacznę psuć uszczelkę podszybia bo tam będzie wjeżdżać wycieraczka. Jest poprawa jak założyłem krótsze pióro niż powinno być, ale nie tędy droga. Ostatni mój pomysł to sposobem majsterkowicza jakoś wydłużyć ramię trzpienia od kierowcy żeby zmniejszyć jego ruch obrotowy a zarazem wychył wycieraczki.
Jak już ktoś sobie inaczej poradził z tym problemem dołączam się do prośby autora wątku o pomoc.
a może ktoś rozbierał bo były zapieczone i przy składaniu zamienił mechanizm lewy z prawym bo chyba coś tu na forum było już na ten temat że po zamianie tak się właśnie dzieje i regulacja nic nie daje tylko trzeba jeszcze raz złożyć
Kolego a o jakim mechanizmie mówisz.?
Wycieraczki sa różnej długości wiec zamiana jest raczej niemożliwa, pióro może być za długie (podajcie właściwe długości piór wycieraczek przód do O1).
Jako ze jestem świeżym posiadaczem octavii nic mi więcej nie przychodzi do głowy.
Auto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Koledzy zróbcie tak. Podnieście ramię wycieraczki z szyby i spróbujcie poruszać całym ramieniem tak jak robi to silnik wycieraczki czyli w górę i w dół. Jeżeli będzie delikatny luz to problem macie z głowy.
kolega lukas_ig opisał to w tym poście do którego dałem link Jeśli miałeś rozbierany mechanizm i wyciągane z niego sworznie (te które się najczęsciej zacierają) to być może zamieniłeś je stronami . Pomiędzy ramionami tych sworzni (tych na które wciska się prowadnice od silniczka) jest różnica ~0,5 cm długości i jeśli się je założy odwrotnie to tak się dzieje.
[ Dodano: Czw 26 Sie, 10 21:51 ]
a tu masz fotorelacje jak to wygląda
Witam, u mnie powyższy problem pojawił się w momencie, zmiany mechanizmu wycieraczek ( tuleje uległy zapieczeniu ) na nowy zamiennik. Przy okazyjnej wizycie u mechanika, zasugerował powrót do starego po wcześniejszej reanimacji. Ponoć istnieje możliwość naprawy.
Pozdrawiam
powyższy problem pojawił się w momencie, zmiany mechanizmu wycieraczek ( tuleje uległy zapieczeniu ) na nowy zamiennik
było wiele razy......... wystarczy poszukać.
w mechaniźmie wycieraczek od O1 trzpienie wycieraczek (trzpień to jest ten bolec do ktorego przykreca sie ramie wycieraczki) są różne od siebie.
miałem to samo, rozebrałem mechanizm i zamieniłem trzpienie miejscami.
jak masz stary mechanizm to oznacz trzpienie przed demontażem i rozbierz wszystko,
oczyść rdzę i osady, nasmaruj, w 90% pomaga.
nie inaczej, z fabryki taka nie wyjechała.
są dwie możliwości:
1. mechanizm rozebrany i źle złożony.
2. poprzedni sie zatarł i został wstawiony używany z wersji angielskiej.
dzięki jak najprędzej muszę to spr. bo już pióro wycieraczki porysowało mi znacząco słupek przy szybie.
A jeśli został założony od wersji angielskiej to wystarczy zmienić sworznie miejscami.?
Auto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Nadszedł w końcu ten dzień 4 godziny walki i zwycięstwo.
Moje wycieraczki w końcu smyrają tylko szybę.
Problemem była ta blaszka przykręcona z jednej strony do silniczka z drugiej strony do mechanizmu ramion wycieraczki.
Była ona przykręcona jak to powiedzieć nie tyle pod złym kątem a w złej pozycji.
Trafienie w odpowiednia pozycje tej blaszki to po prostu horror.
Dzięki za wszelką pomoc i podpowiedzi.
Auto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Komentarz