[O1] Wycieraczki przód

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cezar262
    Classic
    • 2011
    • 35

    [O1] Wycieraczki przód

    Zamieszczone przez RobSto
    Jak się nazywał ten program na TV4?

    Spadkobiercy... czy sie myle...
    cezar262
  • fidodido
    Rider
    • 2010
    • 440

    #2
    [O1] Wycieraczki przód

    Witam
    Pomimo ze jestem tu nowy to już szukałem ale nigdzie nie mogę znaleźć rozwiązania problemu jakim jest wychodzenie przedniej lewej wycieraczki po za obrys szyby.
    Auto kopiłem kilka dni temu i zauważyłem obtarty lakier na lewym słupku.
    Jak to wyregulować krok po kroku, wycieraczka w pozycji spoczynku jest około 1 cm od podszybia.
    Dopiero się uczę octavii, wiec będę wdzięczny za wszelka pomoc.
    Auto: Skoda Octavia I
    Kolor: Srebrny
    Pojemność: 1,8T 20V
    Moc: 150KM
    Typ silnika: AGU
    Gaz: STAG-4

    Komentarz

    • Octan
      Rider
      • 2006
      • 653

      #3
      Skoro w dolnym położeniu jest 1 cm od podszybia to może pióro masz za długie. Jeśli dobrze pamiętam to lewe pióro powinno mieć 20 cali

      Komentarz

      • fidodido
        Rider
        • 2010
        • 440

        #4
        tylko czy długość piór ma tu znaczenie aż takie skoro ta wycieraczka wychodzi dość poważnie na słupek czego efektem jest lekko zdarty już lakier.?
        Gdzieś w jakimś wątku ktoś coś pisał o możliwości jakiejś regulacji w takim przypadku ale co, gdzie i jak już nie napisał.?

        Czy ktoś ma na to rozwiązanie po za możliwym za długim piórem.?
        Auto: Skoda Octavia I
        Kolor: Srebrny
        Pojemność: 1,8T 20V
        Moc: 150KM
        Typ silnika: AGU
        Gaz: STAG-4

        Komentarz

        • oolsztyniak
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6647
          • Superb II combi (3T5)
          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

          #5
          zdejimj taki plastik który jest na dole wycieraczki , pod nim powinna być sruba , odkręć ją delikatnie i wycieraczke opuść w dół.
          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

          Komentarz

          • tryton
            Elegance
            • 2008
            • 935

            #6
            a może ktoś rozbierał bo były zapieczone i przy składaniu zamienił mechanizm lewy z prawym bo chyba coś tu na forum było już na ten temat że po zamianie tak się właśnie dzieje i regulacja nic nie daje tylko trzeba jeszcze raz złożyć

            [ Dodano: Czw 26 Sie, 10 12:25 ]

            Komentarz

            • lolo
              Classic
              • 2009
              • 39

              #7
              Mam to samo tylko w nie tak dużym stopniu bo lakier na listwie jeszcze jest, zresztą już pisałem o tym w którymś wątku. Trzpienie w mechanizmie na 100% są poprawnie założone a przy niższym założeniu pióra na wieloklin zacznę psuć uszczelkę podszybia bo tam będzie wjeżdżać wycieraczka. Jest poprawa jak założyłem krótsze pióro niż powinno być, ale nie tędy droga. Ostatni mój pomysł to sposobem majsterkowicza jakoś wydłużyć ramię trzpienia od kierowcy żeby zmniejszyć jego ruch obrotowy a zarazem wychył wycieraczki.

              Jak już ktoś sobie inaczej poradził z tym problemem dołączam się do prośby autora wątku o pomoc.

              Komentarz

              • fidodido
                Rider
                • 2010
                • 440

                #8
                Zamieszczone przez tryton
                a może ktoś rozbierał bo były zapieczone i przy składaniu zamienił mechanizm lewy z prawym bo chyba coś tu na forum było już na ten temat że po zamianie tak się właśnie dzieje i regulacja nic nie daje tylko trzeba jeszcze raz złożyć

                [ Dodano: Czw 26 Sie, 10 12:25 ]
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...zm+wycieraczek
                Kolego a o jakim mechanizmie mówisz.?
                Wycieraczki sa różnej długości wiec zamiana jest raczej niemożliwa, pióro może być za długie (podajcie właściwe długości piór wycieraczek przód do O1).
                Jako ze jestem świeżym posiadaczem octavii nic mi więcej nie przychodzi do głowy.
                Auto: Skoda Octavia I
                Kolor: Srebrny
                Pojemność: 1,8T 20V
                Moc: 150KM
                Typ silnika: AGU
                Gaz: STAG-4

                Komentarz

                • -shadow-
                  Drive
                  • 2009
                  • 93

                  #9
                  Koledzy zróbcie tak. Podnieście ramię wycieraczki z szyby i spróbujcie poruszać całym ramieniem tak jak robi to silnik wycieraczki czyli w górę i w dół. Jeżeli będzie delikatny luz to problem macie z głowy.

                  Komentarz

                  • tryton
                    Elegance
                    • 2008
                    • 935

                    #10
                    Zamieszczone przez fidodido
                    Kolego a o jakim mechanizmie mówisz.?
                    kolega lukas_ig opisał to w tym poście do którego dałem link Jeśli miałeś rozbierany mechanizm i wyciągane z niego sworznie (te które się najczęsciej zacierają) to być może zamieniłeś je stronami . Pomiędzy ramionami tych sworzni (tych na które wciska się prowadnice od silniczka) jest różnica ~0,5 cm długości i jeśli się je założy odwrotnie to tak się dzieje.

                    [ Dodano: Czw 26 Sie, 10 21:51 ]
                    a tu masz fotorelacje jak to wygląda

                    [ Dodano: Czw 26 Sie, 10 21:51 ]

                    Komentarz

                    • fidodido
                      Rider
                      • 2010
                      • 440

                      #11
                      Panowie zmierzyłem dziś wycieraczkę od strony kierowcy i ma ona 54.2 a z tego co wiem powinna mieć 53.3 .?
                      Auto: Skoda Octavia I
                      Kolor: Srebrny
                      Pojemność: 1,8T 20V
                      Moc: 150KM
                      Typ silnika: AGU
                      Gaz: STAG-4

                      Komentarz

                      • fidodido
                        Rider
                        • 2010
                        • 440

                        #13
                        Podejrzewam ze problem z wycieraczkami leży w ich długości.
                        Jak będę miał chwilkę to je wymienię na krótsze i napisze jaki jest efekt.
                        Auto: Skoda Octavia I
                        Kolor: Srebrny
                        Pojemność: 1,8T 20V
                        Moc: 150KM
                        Typ silnika: AGU
                        Gaz: STAG-4

                        Komentarz

                        • olo2411
                          Drive
                          • 2008
                          • 53

                          #14
                          [O1] Wycieraczki przód

                          Witam, u mnie powyższy problem pojawił się w momencie, zmiany mechanizmu wycieraczek ( tuleje uległy zapieczeniu ) na nowy zamiennik. Przy okazyjnej wizycie u mechanika, zasugerował powrót do starego po wcześniejszej reanimacji. Ponoć istnieje możliwość naprawy.
                          Pozdrawiam
                          Po 8 latach 1.9TDI ASV auto zmieniło właściciela

                          Komentarz

                          • b-bar01
                            Elegance
                            • 2007
                            • 985
                            • Octavia I (1U2)
                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                            #15
                            Zamieszczone przez olo2411
                            powyższy problem pojawił się w momencie, zmiany mechanizmu wycieraczek ( tuleje uległy zapieczeniu ) na nowy zamiennik
                            było wiele razy......... wystarczy poszukać.

                            w mechaniźmie wycieraczek od O1 trzpienie wycieraczek (trzpień to jest ten bolec do ktorego przykreca sie ramie wycieraczki) są różne od siebie.
                            miałem to samo, rozebrałem mechanizm i zamieniłem trzpienie miejscami.

                            jak masz stary mechanizm to oznacz trzpienie przed demontażem i rozbierz wszystko,
                            oczyść rdzę i osady, nasmaruj, w 90% pomaga.
                            *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                            Komentarz

                            • fidodido
                              Rider
                              • 2010
                              • 440

                              #16
                              czyli kolego sugerujesz ze ktoś tu kiedyś dłubał tzn poprzedni właściciel i zamienione zostały trzpienie wycieraczek lewy z prawym.?

                              tak przy okazji wymiana wycieraczek na krótsze nie pomogła.
                              Auto: Skoda Octavia I
                              Kolor: Srebrny
                              Pojemność: 1,8T 20V
                              Moc: 150KM
                              Typ silnika: AGU
                              Gaz: STAG-4

                              Komentarz

                              • tryton
                                Elegance
                                • 2008
                                • 935

                                #17
                                Zamieszczone przez fidodido
                                czyli kolego sugerujesz ze ktoś tu kiedyś dłubał tzn poprzedni właściciel
                                Właśnie ci to sugerujemy

                                Komentarz

                                • b-bar01
                                  Elegance
                                  • 2007
                                  • 985
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                  #18
                                  Zamieszczone przez fidodido
                                  czyli kolego sugerujesz ze ktoś tu kiedyś dłubał
                                  nie inaczej, z fabryki taka nie wyjechała.
                                  są dwie możliwości:
                                  1. mechanizm rozebrany i źle złożony.
                                  2. poprzedni sie zatarł i został wstawiony używany z wersji angielskiej.

                                  ja przerabiałem opcje nr 2.
                                  *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                  Komentarz

                                  • fidodido
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 440

                                    #19
                                    dzięki jak najprędzej muszę to spr. bo już pióro wycieraczki porysowało mi znacząco słupek przy szybie.
                                    A jeśli został założony od wersji angielskiej to wystarczy zmienić sworznie miejscami.?
                                    Auto: Skoda Octavia I
                                    Kolor: Srebrny
                                    Pojemność: 1,8T 20V
                                    Moc: 150KM
                                    Typ silnika: AGU
                                    Gaz: STAG-4

                                    Komentarz

                                    • b-bar01
                                      Elegance
                                      • 2007
                                      • 985
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                      #20
                                      Zamieszczone przez fidodido
                                      wystarczy zmienić sworznie miejscami.?
                                      tak , bo tylko tym różnią się te dwie wersje.
                                      *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                      Komentarz

                                      • fidodido
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 440

                                        #21
                                        Nadszedł w końcu ten dzień 4 godziny walki i zwycięstwo.
                                        Moje wycieraczki w końcu smyrają tylko szybę.
                                        Problemem była ta blaszka przykręcona z jednej strony do silniczka z drugiej strony do mechanizmu ramion wycieraczki.
                                        Była ona przykręcona jak to powiedzieć nie tyle pod złym kątem a w złej pozycji.
                                        Trafienie w odpowiednia pozycje tej blaszki to po prostu horror.
                                        Dzięki za wszelką pomoc i podpowiedzi.
                                        Auto: Skoda Octavia I
                                        Kolor: Srebrny
                                        Pojemność: 1,8T 20V
                                        Moc: 150KM
                                        Typ silnika: AGU
                                        Gaz: STAG-4

                                        Komentarz

                                        Pracuję...